تاریخ انتشار
جمعه ۲۱ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۲۳
کد مطلب : ۴۲۸۴۲۹
خطبه‌های نماز جمعه کهگیلویه و بویراحمد:

وحدت و برجام از نظر ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد

۰
وحدت و برجام از نظر ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛امام جمعه دیشموک گفت: انتقام هر چه زودتر خون شهیدان فخری‌زاده و سلیمانی لازم است.
 حجت‌الاسلام علی‌اکبر راوند امام جمعه شهر دیشموک
ضمن توصیه مردم به تقوای الهی اظهار کرد: حضور ویروس کرونا در جامعه امروزی برای آزمایش و امتحان بندگان خدا است.
وی در ادامه با بیان اینکه مردم باید انقلابی بودن خود را در این جامعه امروزی و حضور کرونا نشان بدهند گفت: انقلابی بودن به حرف نیست بلکه به عمل است.
حجت‌الاسلام راوند با اشاره به پیام رهبری در خصوص دکتر فخری‌زاده دانشمند هسته‌ای کشور ما عنوان کرد: مجازات آمران و عاملان ترور شهید فخری‌زاده  این شهید برجسته قطعی است اما باید متناسب با پاسخ کوبنده و سیلی محکمی در آینده نزدیک باشد تا درس عبرتی برای دیگران باشد.
وی اذعان کرد: مسوولان باید پاسخ کوبنده و سیلی محکمی به امران و عاملان ترور شهید فخری‌زاده بدهند تا مردم نسبت به این انقلاب ناامید نشوند.
خطیب نماز جمعه دیشموک گفت: پاسخ مناسب و سیلی محکم باید در همین نزدیک اتفاق بیفتد و گرنه موکول کردن آن به آینده جزء فرصت‌سوزی است و تاخیر در ان آفت است و تاخیر در مجازات شهید فخری‌زادی باعث ناامیدی مردم می‌شوند و آمادگی روحی انتقامجویان از دست داده می‌شود.
وی گفت: انتقام شهید فخری‌زاده در اسرع وقت سیلی محکمی است به رژیم صهیونیسم غاصب و از طرف دیگر باعث خروج آمریکا از منطقه است.
راوند عنوان کرد: اگر سیلی محکم به آمران و عاملان ترور فخری‌زاده در دستور کار مسوولان قرار بگیرد با گرفتن انتقام اسرائیل غاصب برای همیشه محو خواهد شد.
وی گفت: مردم ایران منتظر سیلی محکم و سخت به آمران و عاملان ترور شهید فخری‌زاده هستند و باید ملاک عمل مسوولان ایران اسلامی انتقام خون سردار سلیمانی و دکتر فخری‌زاده در کوتاهترین زمان باشد.
خطیب نماز جمعه دیشموک با بیان اینکه مسوولان باید مواظب نفوذی‌ها باشند عنوان کرد: نفوذی‌ها افرادی هستند که باعث ایجاد اختلال در محاسبات و تحریف واقعیت‌ها و برجسته کردن برخی جزئیات و دچار تردید در مسائل هستند.
وی گفت: نفوذی‌ها افرادی هستند که از یک طرف باعث تضعیف روحیه انقلابی  و جهادی در بین خودی‌ها هستند و از طرف دیگر باعث دوقطبی شدن جامعه اسلامی هستند و از طرف دیگر با انقلابی بودن خود دم از همراهی و همیاری با نظام و انقلاب بودن حرف می‌زنند.
امام جمعه دیشموک گفت: خویشتن داری برخی کشورها در امر انتقامجویی سردار سلیمانی و فخری‌زاده کار درستی نیست و ضربه زدن به اسلام است.

وی افزود: مسوولان ما نباید منتظر ادامه برجام دیگری باشند و پروراندن ادامه برجام در ذهن مسوولان چراغ سبزی است در اجرای خویشتن‌داری کشورهای غربی است و  این خویشتن‌داری کشورهای غربی یک کار نفوذپذیری است که فقط با اسرائیل همدم و همیار هستند.
راوند با اشاره به رحلت عالم مجاهد شیخ یزدی ضمن تسلیت به جامعه روحانیت گفت: عالم مجاهد شیخ یزدی از عالمان و روحانیون برجسته‌ای بود که مایه افتخار ملت ما ایران بود.
وی گفت: عالم مجاهد یزدی تا اخرین روز زندگی خود از ولایت و رهبری به صراحت پیروی می‌کرد و در مقابل مخالفان ایستادگی می‌کرد.
خطیب نماز جمعه دیشموک با اشاره به کار خوب منابع طبیعی دیشموک در کشت گیاهان داروئی در منطقه ضمن تقدیر و تشکر از منابع طبیعی در دیشموک  گفت: زیر کشت 150 هکتار از منابع ملی در کشت گیاهان دارویی توسط منابع طبیعی دیشموک در منابع ملی یک کار خوب و یک طرح اشتغالزایی خوبی برای جوانان این منطقه است که در دستور کار منابع طبیعی دیشموک قرار گرفت.
وی گفت: از مردم می‌خواهم تا اختلافات و معارضات را کنار بگذارند تا کشت گیاهان داروئی در منطقه دیشموک ضمن رونق دادن کشت گیاهان دارویی در این منطقه باعث دلجویی مسوولان در این کار خیر شود.
امام جمعه دیشموک ضمن تقدیر و تشکر از دیانتی رئیس راهداری و حمل نقل جاده‌ای شهرستان کهگیلویه گفت: از اقای مهندس دیانتی تقدیر و تشکر می‌کنم به خاطر اینکه در بارش‌های اخیر در منطقه دیشموک با شروع بارش با حضور خود در منطقه دیشموک باعث بازگشایی راههای روستای منطقه دیشموک در اسرع وقت و کوتاهترین زمان شد.
وی گفت: از مسوولان می‌خواهم با توجه به اینکه راههای روستایی منطقه دیشموک با بارش باران مسدود می‌شوند تمهیدات لازم را جهت رفع این مشکل در دستور کار خود قرار دهند تا شاهد قطعی راههای روستایی در بارش‌های اخیر باران در این مناطق نباشیم.
راوند در پایان ضمن تقدیر و تشکر از مرکز بهداشت درمان دیشموک گفت: از طیب زادگان به خاطر نگاه ویژه خود به منطقه دیشموک کمال تقدیر و تشکر را دارم.
وی عنوان کرد: با توجه به اینکه ویروس کرونا یک بیماری خطرناکی است و از طرف دیگر باعث مبتلا شدن برخی افراد مرکز بهداشت درمان به این بیماری در مرکز درمان دیشموک شاهد بودیم از مردم تقاضا می‌شود پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.


تصویب 20 دقیقه‌ای برجام هول بود یا اقدام راهبردی اخیر؟
امام جمعه سوق خطاب به دولتمردان گفت: انتظار می‌رود به جای مخالفت با اقدام انقلابی مجلس، برای اجرای تعهدات برجامی به اروپا فشار بیاورید.
حجت‌الاسلام مهدی کیانی‌اصل امروز در خطبه‌های نماز جمعه سوق با اشاره به ترور شهید فخری‌زاده اظهار داشت: ترور دانشمند هسته‌ای نشاندهنده خوی وحشی‌گری دشمنان انسانیت و انقلاب است، وقتی که از پیشرفت‌های انقلاب عاجز شدند دست به ترور شدند.
امام جمعه سوق با بیان اینکه مسؤولان ما انتقام سخت را از دشمنان خواهد گرفتد، ادامه داد: در قطعی بودن مجازات آمران و عاملان این جنایت هیچکس نمی‌تواند تردید کند اما پاسخ مناسب به دشمن یا همان سیلی سخت باید در یک بازه زمانی نزدیک انجام شود.
حجت‌الاسلام کیانی‌اصل گفت: برخی‌ها متأسفانه می‌گویند اقدام متقابل در این زمان انجام نشود بگذارید بعد از رفتن ترامپ! بعد ممکن است بگویند که بایدن این جنایت را محکوم کرده و دیگر نیازی به انتقام نیست. این تأخیر فرصت‌سوزی است.
وی اضافه کرد: تاخیر در اقدام متقابل و متناسب و به هنگام، به آمادگی روحی مردم آسیب می‌زند چرا که جوش و خروش و تنفر برآمده از این موج حرکت تروریستی به طور طبیعی کاسته می‌شود.
امام جمعه سوق تصریح کرد: تاخیر در اقدام متقابل باعث می‌شود که دشمن جرأت کند تروره‌های دیگر را انجام دهد. بعد از انتقام سخت ایران بر پیکره نحس صهیونیست‌ها در زمان و مکان مناسب، هنوز انتقام سخت باقی می‌ماند و آن اخراج زبونانه آمریکا از منطقه است.
وی در ادامه گفت: امروز ما باید به سراغ همپیمانان راهبردی آمریکا و اسرائیل در منطقه برویم و زمینه‌های سقوط رژیم آل‌سعود را فراهم کنیم البته این به معنای حمله به حجاز نیست بلکه باید به نیروهای سلحشور و مجاهدین یمنی کمک کنیم.
خطیب نماز جمعه سوق تأکید کرد: هر گونه کمک تبلیغاتی ،مستشاری، دفاعی و نظامی و مردم یمن برای تسریع در پیروزی بر رژیم آل سعود و امارات موجب تسریع در اخراج آمریکا از منطقه و سرعت گیری زوال رژیم نامشروع صهیونیستی خواهد شد.
وی در ادامه اقدام مجلس در مورد اقدام متقابل و کاهش تعهدات در صورت عمل نکردن به برجام را انقلابی خواند و گفت: این اقدام متاسفانه با واکنش برخی دولتمردان مواجه شده و آن را با جمله «هول کردن» خطاب قرار دادند.
کیانی‌اصل گفت: سوال من از این دولتمردان این است چرا در این هفت سال اقدام متقابل نکردید ؟چرا وقتی مجلس قبل برجام را به مدت ۲۰ دقیقه تصویب کرد نگفتید مجلس  هول کرده و با عجله تصمیم گرفت؟
وی با بیان اینکه در حالی طرح را هول‌انگیز و عجول می‌دانند که نزدیک به ۵ ماه روی آن بحث شده است، افزود: رئیس جمهور آن را امضا نکرده تا این که خود رئیس مجلس دستور داد در روزنامه رسمی کشور منتشر شود این قانون لازم الاجراست و تخطی از آن جرم محسوب می‌شود.
امام جمعه سوق در تبیین چرایی مخالفت با تصویب این طرح گفت: مخالفان تصویب این طرح می‌گویند این طرح بهانه به دست آمریکا و اروپا می دهد و آنها را به سمت اجماع بر علیه ایران و تشدید تحریم ها سوق می‌دهد در حالی که این طرح هم دست دولت را بازتر می‌کند و هم برگ برنده را روی میز دولت قرار می‌دهد تا جایی که دکتر ظریف به همین قانون استناد کرده و شرط  عدم اجرای مصوبه را بازگشت اروپا و آمریکا و اجرای تعهداتشان دانسته است.
وی ادامه داد: از طرف دیگر نتیجه آنچه در این هفت سال پس از توافق برجام و رعایت همه تعهدات و تعلیق و توقف غنی‌سازی انجام دادیم آیا به افزایش تحریم‌ها و فشار حداکثری منجر نشد؟
کیانی‌اصل گفت: بنابراین از دولت‌مردان انتظار داریم که به جای این که با این قانون انقلابی مجلس مخالفت کند  به اروپا فشار بیاورد برای اجرای تعهدات برجامی، و با قانون مخالفت نکنند و قوانین مصوب در سطوح مختلف احترام بگذارند.
به گفته کیانی‌اصل جناحی نشان دادن این طرح که برای حفاظت از عزت و منافع ملی است با هر زبان و قلم و درهر سطح و جایگاه خواسته یا ناخواسته خدمت و دشمنان عزت و سربلندی ایران است.
وی گفت:رهبر معظم انقلاب بارها به جریان نفوذ اشاره کردند و فرمودند مراقب جریان نفوذ باشید نفوذی‌هایی که مأموریت آنها انفجار تخریب و ترور است و نفوذی‌هایی که دستگاه‌های اطلاعاتی دشمن هستند.
 کیانی‌اصل تصریح کرد: امروز بعد از شهادت شهید فخری‌زاده دقیقا همان اظهارات و خواسته‌های که دشمنان رسما اعلام کرده با زبان و قلم می‌آورند و می‌گویند نباید انتقام بگیریم باید خویشتن‌داری کنیم صبر کنیم تا بایدن بیاید و مذاکره صورت گیرد.
وی اضافه کرد: این طیف همان کسانی هستند که نتانیاهو در جریان فتنه ۸۸ آنان را به عنوان بزرگترین سرمایه اسرائیل در ایران یاد کرد و شیمون پرز اعلام کرد آنها به نمایندگی از اسرائیل با جمهوری اسلامی درگیرند.
امام جمعه سوق گفت: شناسایی این افراد دشوار نیست آنها به فارسی حرف می‌زنند ولی به عبری عمل می‌کنند باید مراقب باشیم انتخابات نزدیک است و انتخاب درست داشته باشیم تا ان شاء الله گرفتار نفوذی‌هایی که منصب‌های در درون کشور دارند نشویم.

ایران پای میز مذاکره ننگین نمی‌نشیند
خطیب جمعه موقت چرام گفت: افزایش 314 درصدی برخی قیمت‌ها جایی برای لبخند نگذاشته است.
حجت‌الاسلام مجتبی فرهمند ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته، با بیان اینکه ۲۷ آذر مصادف است با شهادت شهید دکتر مفتح و نامگذاری این روز به عنوان وحدت حوزه و دانشگاه، اظهار کرد: وحدت حوزه و دانشگاه ظرفیت بی‌بدیل برای نظام اسلامی است، از چیزهایی که امام راحل روی آن تاکید داشتند همین وحدت بین حوزه و دانشگاه است.
امام جمعه موقت چرام، گفت: مسئله وحدت حوزه و دانشگاه ترکیبی است که اگر به درستی زوایای آن شناخته شود هم برای کشور و هم برای آینده بسیار مفید و با برکت است، از برکات این وحدت می توان به نزدیک شدن دانشگاه به ارزش های دینی و آگاهی حوزه از جدیدترین پیشرفت های علمی و شکست نقشه های دشمن و سازندگی و رفع نیازهای جامعه بشری اشاره کرد.
وی در بخش بعدی از سخنان خود به اظهارات اخیر ریاست جمهور در هیئت دولت اشاره کرد و متذکر شد: آقای روحانی گفتند باید منافع جناحی را کنار بگذاریم، ملت ایران برای ما اصل باشد نه  انتخابات سال بعد، بگذارید ملت شاد باشند، با همه احترامی که برای ایشان قائل هستم ولی این حرف‌ها بیشتر شبیه به طنز بود آن دوره دشمن را از روی کار آمدن طیف مقابل یعنی همان تفکر انقلابی می ترساندید حالا  کمی انصاف به خرج دهید و بفرمایید دم خروس را باور کنیم یا قسم.....
وی افزود: افزایش ۳۱۴ درصدی قیمت اقلام و مایحتاج اولیه مردم جایی برای خنده و خوشحالی ملت نگذاشته است، این اظهارات شما درباره شادی مردم در حالی است که در هفت سال گذشته بر اثر سیاست های مبتنی بر اعتماد به غرب در دولت شما سفره مردم به شدت کوچک شده است، افزایش قیمت دلار و نرخ ارز نسبت به ابتدای دولت شما به مرز ۱۰ برابر رسیده است، انفجار 600 درصدی قیمت مسکن در دولت شما نسبت به ابتدای دولت یکی دیگر از دستاوردهای شما برای ملت است سقوط قدرت خرید کارگران و کارمندان از عمده ترین مشکلات معیشتی ملت محسوب می شود.
حجت الاسلام فرهمند ادامه داد: در سال گذشته نرخ تورم بالای ۴۰ درصد بوده در حالی که حقوق کارمندان ۲۰ درصد افزایش داشته است، در این چند ماه منتهی به دولت دنبال حاشیه برای دولت و ملت نباشید، هیچ کس دنبال تعیین خط و مشی برای دولت نیست همان قانونی که شما را به عنوان رئیس جمهور ملت تعیین کرده است همان قانون مجلس محترم شورای اسلامی را به عنوان وضع کننده قانون می شناسد و شما باید مجری این قانون باشید.
وی، خاطرنشان کرد: یک طرحی که صدای دشمنان ایران را در غرب بلند کرده است معلوم است در جهت منافع ملت است، اجرای قانون بر همگان واجب و بر رئیس‌جمهور واجب تر است اخیراً طرحی را مجلس محترم برای لغو تحریم های ظالمانه به هیئت دولت ابلاغ کرده است که بعد از چکش کاری های فراوان و تایید نهایی تمام ارگان های ذیربط به دست شما رسیده است ولی شما از ابلاغ آن به دولت و مجموعه های دولتی سرباز  زده اید که این نشانه خوبی برای شما و دولت نیست، سوال من از شما این است که چه اصراری به بازگشت به این راه و مسیر کاملاً غلط در برجام دارید.
خطیب جمعه موقت چرام با بیان اینکه خط و مشی شما در مسئله برجام دارای دو اشکال اساسی است، گفت: در وهله اول  علیرغم اینکه ما در برجام طلبکار هستیم آمریکا و مزدورانش بدهکار اما شما همچنان از موضع ضعف سخن می‌گویید و این رویکرد تحقیر موجب گستاخی طرف غربی شده است، دوم اینکه دشمن دشمن است و از حیث ماهوی هیچ تفاوتی میان دموکرات و جمهوری خواه نیست و این را بدانید که همین برجام در دولت جناب  اوباما با معاون اولی همین جو‌بایدن بارها نقض شد. 
وی ادامه داد: بدانید که ملت، شهادت نیروهای نظامی و علمی و ترور آنها را ذیل  مواضع ضعیف می دانند، این رفتار آنها در تاریخ ثبت خواهد شد و چیزی جز اشک و حسرت و بغض در قلب ملت برای شما نخواهد داشت بدانید و آگاه باشید که ملت شریف بیدار است و نخواهند گذاشت یک بار دیگر به بهانه‌های پوچ و واهی  مبنی بر برطرف شدن مشکلات اقتصادی و معیشتی و حل شدن مشکل آب خوردن مردم بار دیگر پای میز مذاکره ننگین بر جام بنشینید که این بار قطعاً با جواب محکم و سخت و قاطع ملت روبرو خواهید شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

خانم رهنما، معذرت خواهي کن! / دلجویی فريبرز عرب‌نيا از قوم لر

خانم رهنما، معذرت خواهي کن! / دلجویی فريبرز عرب‌نيا از قوم لر

با تمام وجود از همه‌ي شيرزنان و غيورمردانِ لر دل‌جويي کرده، از آنان و تمام اقوام و فرهنگ‌هاي ...
معاونان دادگاهی / مولاوردی: كل اين پرونده سياسي است

معاونان دادگاهی / مولاوردی: كل اين پرونده سياسي است

روز گذشته یکی از اعضای سابق هیئت دولت مجرم شناخته شد و معاون رئیس جمهور هم برای ادای ...
بار تعطیلات بر دوش اقتصاد

بار تعطیلات بر دوش اقتصاد

با شروع ویروس کرونا مسائل متعددی گریبانگیر زندگی روزمره مردم شده، مشکلات اقتصادی و معیشتی ...
1