تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۰۱:۱۲
کد مطلب : ۴۲۸۳۸۱
کبنا گزارش می‌دهد

کار شجاعانه یک مدیرکل کهگیلویه و بویراحمدی / بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد معلول است

۲
۰
کار شجاعانه یک مدیرکل کهگیلویه و بویراحمدی
کبنا ؛موضوع مناسب سازی ادارات و محیط شهر برای معلولان، موضوع جدیدی نیست، سال‌ها است که در جلسات استانداری کهگیلویه و بویراحمد پیرامون آن بحث‌های مختلفی کردند، اما دریغ از اقدام درست و درمانی از سوی دستگاه‌های متولی، هنوز جاهای زیادی در استان کهگیلویه و بویراحمد و شهر یاسوج مرکز این استان وجود دارد که به هیچ وجه مناسب تردد معلولان نیست. کوتاهی مسوولان کهگیلویه و بویراحمد قابل توجیه نیست، هر چند آنها همیشه کمبود اعتبار را بهانه سهل‌انگاری و ناتوانی‌های خود می‌کنند.
به گزارش کبنا، نشست بررسی مشکلات معلولان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست احد جمالی معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ساختمان دولت برگزار شد. در این نشست به ضعف شهرداری‌ها برای مناسب سازی محیط شهری اشاره شد و جمالی معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت:
ضعف شهرداری‌ها در مناسب سازی اماکن شهرهای استان به هیچ وجه قابل توجیه نیست.

    https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000428/nf00428381-1.jpg

سرپرست معاونت عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه تردد در شهر و عبور و مرور راحت، حق تمام شهروندان است، گفت: با مناسب سازی فضاهای شهری باید زمینه حضور معلولان در فعالیت‌های اجتماعی را فراهم کنیم.
جمالی با بیان اینکه معلولیت محدودیت نیست، عنوان کرد: اعتقاد دارم که معلولان نیاز به ترحم ندارند بلکه باید حقوقشان مانند سایر افراد عادی رعایت شود تا بتوانند در جامعه زندگی کنند.
معاون سیاسی گفت: تنها درخواست یک معلول این است که زمینه برایش فراهم باشد تا او هم مانند افراد عادی زندگی و کار کند و بتواند روی پای خود بایستد.
جمالی از شهرداران استان خواست که نسبت به مناسب سازی فضای شهری و معابر برای نابینایان، ناشنویان و معلولان اقدام کند.
وی تصریج کرد: بهزیستی به عنوان نهاد متولی امور افراد دارای معلولیت بیشتر پیگیر امور جامعه هدف باشد.

عذرخواهی مدیرکل دفتر شهری از معلولان

     https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000428/nf00428381-2.jpg

در ادامه این جلسه عیسی شهامت مدیرکل دفتر شهری و امور شوراهای کهگیلویه و بویراحمد از شهرداری و بهزیستی به دلیل عدم مناسب‌سازی شهری انتقاد کرد و اظهار داشت: از طرف مجموعه شهرداری‌ها به خاطر عدم رعایت مناسب‌سازی عذرخواهی می‌کنم.
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری کهگیلویه و بویراحمد از بهزیستی هم انتقاد کرد و گفت: بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد خودش معلول است.
وی با تاکید بر اینکه احداث مکان‌های ورزشی بدون پیش‌بینی مناسب‌سازی تخلف است، افزود: هر سال باید ۳۰ درصد از اماکن مناسب‌سازی شود.
این مسئول با بیان اینکه معلولان از   تخفیفات نظام مهندسی بهره‌مند می‌شوند، خاطرنشان کرد: تخلفات ساختمانی به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارجاع داده شود.
عذرخواهی عیسی شهامت به دلیل محقق نشدن وظایف شهرداری‌ها در خصوص مناسب سازی شهرها برای عبور و مرور بهتر معلولان، یک کار شاق و خارق العاده نبوده، اما در این سال‌ها که مدیران و شهرداران، همیشه حق به جانب موضع گیری می‌کنند و ناتوانی‌های خودشان را به زمین و آسمان می‌بندند، عذرخواهی شهامت یک کار شجاعانه و غیرقابل باور است.
به گزارش کبنا،به مناسبت هفته معلولان جمعی از معلولان استان کهگیلویه و بویراحمد با سرپرست معاونت عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد دیدار و گفت‌وگو کردند. این نشست به ریاست احد جمالی سرپرست معاونت عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد و با حضور شهامت مدیرکل دفتر شهری و امور شوراهای کهگیلویه و بویراحمد، حسن پور سرپرست اداره کل دفتر فنی، داربام مشاور استاندار و مسئول هماهنگی امور ایثارگران استانداری کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مسئولان برگزار شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

رضا
Iran, Islamic Republic of
با سلام .شما مسئول محترم خبر ...در خبرتون کلا اعلام داشتین جمعی از معلولین....وچندین مرتبه این کلمه را تکرار کردین...هر چند کت خود بنده هم جز همون افراد بودم که در جلسه حضور داشتیم..اما ای کاش سخنان ما هم منعکس میشد...هر چند که در ان جلسه ۶ نفر به عنوان نماینده معلولین حضور داشتیم...ولی هر ۶ نفر ما از جایگاه بالای اجتماعی برخوردار بودیم..از جمله دکتر دهراب پور مدرس دانشگاه..سردفتر اسناد رسمی..اینحانب وکیل پایه یک دادگستری...و.....لذا خواهشآ خبر که درج میکنید نطق و خواسته های بقول شما معلولین هم عنوان میکردین...با تشکر
علی
Iran, Islamic Republic of
کار شجاعانه چی بود و این کار توسط چه کسی انجام گرفت ؟
توجه توجه توجه : از هیچ جلسه ای کار بیرون نمیاد . جلسات غیر از حرف مفت و دهن پر کن و هزینه ، پیامد دیگری ندارند .
تنها بهزیستی معلول نیست . کل ادارات استان از جمله استانداری...
حکم «سحر تبر» اعلام شد

حکم «سحر تبر» اعلام شد

فاطمه خویشوند معروف به «سحر تبر» از صدور حکم محکومیت ده سال حبس خود خبر داد و گفت که ...
خانم رهنما، معذرت خواهي کن! / دلجویی فريبرز عرب‌نيا از قوم لر

خانم رهنما، معذرت خواهي کن! / دلجویی فريبرز عرب‌نيا از قوم لر

با تمام وجود از همه‌ي شيرزنان و غيورمردانِ لر دل‌جويي کرده، از آنان و تمام اقوام و فرهنگ‌هاي ...
معاونان دادگاهی / مولاوردی: كل اين پرونده سياسي است

معاونان دادگاهی / مولاوردی: كل اين پرونده سياسي است

روز گذشته یکی از اعضای سابق هیئت دولت مجرم شناخته شد و معاون رئیس جمهور هم برای ادای ...
1