تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۰۱:۰۹
کد مطلب : ۴۲۸۳۱۲
ستاد کرونا گچساران برگزار شد

رقص کرونا در دوگنبدان

۰
رقص کرونا در دوگنبدان
کبنا ؛شصت و یکمین نشست ستاد پیشگیری و مقابله با بیماری کرونای شهرستان گچساران به ریاست علی خوان‌پایه فرماندار این شهرستان برگزار شد و به گفته علی خوان پایه 31 درصد از بیماران کرونایی کارکنان دستگاه‌های دولتی است.
به گزارش کبنا، علی خوان پایه فرماندار گچساران در این نشست گفت: از مجموع نمونه تست‌های دریافت شده از افراد مبتلا و مشکوک به کرونا متاسفانه 39 درصد به این ویروس مبتلا شده‌اند.

نمونه تست 39 درصد از افراد مبتلا به کرونا در  گچساران مثبت شد
 خوانپایه در اظهار کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون تعداد 8 هزار و 766 تست کرونا از بیماران مبتلا و مشکوک به کرونا دریافت شده است.
 وی ادامه داد: از مجموع نمونه تست‌های دریافت شده از افراد مبتلا و مشکوک به کرونا متاسفانه 39 درصد به این ویروس مبتلا شده‌اند.
  فرماندار گچساران با بیان اینکه شاخص نمونه گیری در شهرستان 6.3 دهم درصد است که از میانگین کشوری بالاتری است، گفت: میانگین نمونه گیری در کشور 5.2 دهم درصد است.
  خوانپایه عنوان کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا تا کنون 81 نفر براثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند که از این تعداد فوتی‌ها ۵۱ نفر در بیمارستان بوده است.
 بالاترین مقام اجرایی گچساران گفت: شاخص فوتی‌های ناشی از کرونا دراستان ۱.۷ دهم درصد است در حالی که در گچساران به ۲.۲ دهم درصد رسیده است.
 فرماندار گچساران افزود: ۶۴ مورد از فوتی‌های ناشی از ویروس کرونا بیماری زمینه‌ای داشتند.
 خوانپایه با اشاره به اینکه بیشترین مبتلایان به کرونا در این شهرستان دارای سن ۳۰ تا ۴۰ سال هستند عنوان کرد: ۸۸۵ نفر در این گروه سنی به ویروس کرونا مبتلا شدند.
 بالاترین مقام اجرایی گچساران تصریح کرد: ۱۲ نفر دارای سن ۹۰ تا ۱۰۰ ساله در این شهرستان به کرونا مبتلا شدند که پنج نفر از آنها فوت شدند.
 وی ابراز کرد: ۳۱ درصد از مبتلایان به ویروس کرونا در این شهرستان کارکنان دستگاه‌های اجرایی بوده‌اند.
 فرماندارگچساران ابراز کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا تا کنون 56 درصد آقایان و 44 درصد خانم‌ها به این ویروس مبتلا شده‌اند.
وی ابراز کرد: بر اساس آمار و گزارش‌های ارائه شده 90 درصد از ساکنان شهر دوگنبدان و 10 درصد از جمعیت روستایی به این ویروس مبتلا شده‌اند.
 بالاترین مقام اجرایی گچساران خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۳۴ بیمار مبتلا و مشکوک به کرونا در بخش کرونا بیمارستان شهید رجایی و نفت گچساران بستری هستند.
 خوانپایه عنوان کرد: در حال حاضر بیش از ۸۱ درصد از مبتلایان به ویروس کرونا در این شهرستان بهبود یافته‌اند.

    https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000428/nf00428312-2.jpg

 افزایش نمونه‌گیری کرونا با راه اندازی و نصب دستگاه PCR در آزمایشگاه مرجع تشخیص کووید_19 در گچساران
 فرماندار گچساران از راه اندازی و نصب دستگاه PCR در آزمایشگاه مرجع تشخیص کووید_19 در شهرستان خبر داد و گفت: با راه اندازی این دستگاه میزان نمونه گیری از افراد مراجعه کننده مبتلا و مشکوک به کرونا افزایش خواهد یافت.
 خوانپایه با اشاره به اجرای اعمال محدودیت‌ها در شهرستان و تبدیل وضعیت قرمز گچساران به نارنجی گفت: همچنان این محدودیت‌ها ادامه خواهد داشت.
 وی ادامه داد: با اعمال این محدودیت‌ها در سطح شهرستان روند بستری و ابتلا به بیماری کرونا در گچساران روند نزولی را طی می‌کند و این اخبار امیدوار کننده با تلاش و همکاری مردم صورت گرفته است.
 فرماندار گچساران با اشاره به اینکه روند کاهشی بیماری کرونا اعم از مبتلا و بستری در شهرستان کاهش یافته اما خواستار تشدید گشت‌های مشترک و نظارت بر اصناف و بازار شد، و افزود: نظارت بر بازار همچنان از سوی دستگاه‌های متولی ادامه خواهد داشت و چنانچه در صورت عدم رعایت با متخلفین برخورد قانونی صورت پذیرد.
 خوانپایه در ادامه از راه اندازی و نصب دستگاه PCR در آزمایشگاه مرجع تشخیص کووید_19 در شهرستان خبر داد و گفت: با راه اندازی این دستگاه میزان نمونه گیری از افراد مراجعه کننده مبتلا و مشکوک به کرونا افزایش خواهد یافت.
  وی با اشاره به اجرای طرح محله محور در شهرستان گچساران ابراز کرد: با توجه به تهیه مقدمات و توسعه زیرساخت‌ها در محلات 19 گانه شهرستان فاز عملیاتی طرح شهید حاج قاسم سلیمانی از تاریخ 18 آذرماه آغاز می‌شود.
 فرماندار گچساران افزود: با توجه به وضعیت نارنجی شهرستان گچساران تنها رسته گروه 1 و 2 به فعالیت خود ادامه خواهند داد و محدودیت‌ها همچنان برای رسته گروه شغلی 3 و 4 تا پایان هفته اعمال خواهد شد.
 وی افزود: گروه شغلی 3 از جمله دانشگاه‌ها ومدارس، استخرهای سرپوشیده، آرایشگاه‌های زنانه به تا پایان هفته فعالیت آنها تعطیل است.
 خوانپایه در ادامه به گروه چهارم اشاره و عنوان کرد: دسته گروه چهارم از جمله برگزاری مراسمات اجتماعی، فرهنگی و همایش‌ها، باشگاه‌های ورزشی پربرخوردآ اماکن متبرکه، به ویژه مرقد بی بی حکیمه خاتون (س)، مدارس شبانه روزی، کافه و قهوه خانه‌ها، چایخانه‌ها و عرضه مواد غذایی، استخر سرپوشیده و باشگاه‌های ورزشی فعالیت آنها تا پایان هفته ممنوع خواهد بود.
 فرماندار گچساران در ادامه از راه اندازی مکانی به جهت قرنطینه افراد مشکوک به کرونا خبر داد و تصریح کرد: این مرکز به صورت موقت درگچساران راه اندازی می‌شود.

فرمانده بسیج ناحیه مقاومت گچساران گفت: اجرای طرح محله محور شهید سلیمانی در قالب پنج کمیته در راستای عملیات غربالگری برای مدیریت و کنترل همه‌گیری بیماری کرونا از فردا با مشارکت ۱۹۲ تیم از نیروهای بسیجی آغاز می‌شود.

   https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000428/nf00428312-1.jpg

سرهنگ سید علی اصغرنورایی نسب نیز در این نشست اظهار کرد: با توجه به تهیه مقدمات و توسعه زیرساخت‌ها در محلات 19 گانه شهرستان فاز عملیاتی طرح شهید حاج قاسم سلیمانی از روز سه شنبه تاریخ 18 آذرماه آغاز می‌شود.
 فرمانده ناحیه مقاومت بسیج گچساران با بیان اینکه مهمترین کمیته، کمیته آموزش و اطلاع رسانی است، عنوان کرد: هم اکنون 192 تیم از نیروهای بسیجی در تمامی پایگاه‌های مقاومت محله‌ای تشکیل شده است که هر تیم متشکل از پنج نفر است.
 وی ادامه داد: با اجرای طرح محله محور شهید سلیمانی در قالب پنج کمیته عملیاتی، حمایت، رهگیری و مراقبت، آموزش همگانی، پایش و نظارت در راستای عملیات غربالگری برای مدیریت و کنترل همه‌گیری بیماری کرونا از فردا با مشارکت ۱۹۲ تیم از نیروهای بسیجی آغاز می‌شود.
 نورایی نسب با اشاره به اینکه نظارت بر هر ۴۰ خانوار بر عهده یک تیم عملیاتی است که هر ۲ روز یک‌بار وضعیت خانواده‌ها را بررسی و مورد ارزیابی قرار می‌دهند، افزود: رمز شروع این طرح بزرگ ((حی علی خیر العمل)) است که از فردا این طرح در سطح شهرستان عملیاتی خواهد شد.
 فرمانده ناحیه مقاومت بسیج گچساران اذعان کرد: جذب کمک‌های مردمی، نهادها و سازمانهای مردم نهاد، شناسایی افراد مشکوک به ویروس کرونا از طریق سامانه پرونده الکترونیک، رابطین سلامت، ضدعفونی منازل، اعزام تیم مراقبت در منزل، آموزش خانواده‌ها در زمینه ویروس کرونا، آموزش همگانی در زمینه ارتقا دانش و مهارت مردم برای مقابله با بیماری کرونا از مهمترین وظایف این کمیته‌هاست.
 وی خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح اقدامات گسترده‌ای در خصوص آموزش همگانی مردم در راستای پیشگیری از ابتلاء به کرونا به ویژه در مناطق کم برخوردار، همچنین بیماریابی سریع با انجام تست‌های بیشتر و نظارت بیشتر بر اجرای پروتکل‌ها و قرنطینه کردن افراد بیمار و مشکوک در شهرستان انجام می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

خانم رهنما، معذرت خواهي کن! / دلجویی فريبرز عرب‌نيا از قوم لر

خانم رهنما، معذرت خواهي کن! / دلجویی فريبرز عرب‌نيا از قوم لر

با تمام وجود از همه‌ي شيرزنان و غيورمردانِ لر دل‌جويي کرده، از آنان و تمام اقوام و فرهنگ‌هاي ...
معاونان دادگاهی / مولاوردی: كل اين پرونده سياسي است

معاونان دادگاهی / مولاوردی: كل اين پرونده سياسي است

روز گذشته یکی از اعضای سابق هیئت دولت مجرم شناخته شد و معاون رئیس جمهور هم برای ادای ...
بار تعطیلات بر دوش اقتصاد

بار تعطیلات بر دوش اقتصاد

با شروع ویروس کرونا مسائل متعددی گریبانگیر زندگی روزمره مردم شده، مشکلات اقتصادی و معیشتی ...
1