تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۱۵
کد مطلب : ۴۲۸۲۷۲
یادداشت ارسالی؛

خانم رهنما «بانوان لر» اعجاز خداوند هستند / برای داشتنشان باید وضوی باران گرفته شود.

۲۰
۱۰
پاسخ دختر بلادشاپور به بهاره رهنما؛ بانوان «لر»اعجاز خداوند هستند
کبنا ؛در پی توهین بهاره رهنما بازیگر سینما به بانوان لر در رسانه ملی؛ یکی از بانوان تحصیلکرده دیار بلادشاپور (دهدشت) با ارسال یادداشتی به این توهین واکنش نشان داد که عیناً منتشر می‌گردد:
خانم بهاره رهنما: اصالت «قوم لر» به قدمت تاریخ 4 هزار ساله می‌باشد من «دختر بلادشاپورم» که می‌خواهم اصالتم را بهت نشان دهم، حتی نام و مکان زندگیم نشان از تاریخ و اصالتم دارد، پس شایسته نیست خود را با اندیشه‌های کپی شده شما مقایسه کنم، اما جایز نمی‌دانم که پاسخت را ندهم چرا که عظمت بانوان لر به حدی است که سخن گفتن در مورد این بانوان پاک سرشت، نجیب، متعصب، متفکر و شجاع بینش بلند می‌خواهد زبان قاصر است و استعدادم در استخدام واژه‌ها برای بیان صفات بانوان لر به من نیشخند میزند. لر یک کلمه و واژه نیست بلکه افتخاری هست به قدمت تاریخ ایران، و برای توجیه بی ریشگی خود تمسخر نکنید.
شما نیاز به تذکر دارید چرا که وقتی از بانوان لر حرف می‌زنید با مطالعه فراوان سخن بگویید، می‌خواهم بدانید زنان لر الگوهای دینی و فرهنگی خاص خود را دارند و نیازی به عاریت نیست، الگوهای دینی چون حضرت خدیجه، حضرت فاطمه (س)، حضرت زینب و... و در پهنای فرهنگی خود نیز طرز تفکرشان الگوهایی چون «بی بی مریم و قدم خیرها» وجود دارد.
 می‌خواهم بهت یاد آور بشوم من از زنانی حرف می‌زنم که نامشان معادل معجزه می‌باشد من از «بی بی مریم‌ها»، از قدم خیرها حرف می‌زنم از تمام زنان ایل و تبارم که ترسی برای مقابله با دشمن نداشتند از آنهایی که چون کوه ایستادند و معجزه همین وجودشان می‌باشد.
«دختران لر» اسطوره‌ها و الگوهای زیادی در تمام عرصه‌های فرهنگی و هنری و درهمه ابعاد دارند و با وجود فرهنگ چندین هزارساله خودمان نیازی به پیروی و عاریه گرفتن از برندهای مورد پسند شما ندارند ما خود را عروسک نکرده‌ایم در پشت ویترین‌ها.
ما آزاد هستیم و تفکرمان مانند عقاب در اوج هستیم نمایش ما درآسمان ها و بالاتر از ظرف اندیشه شماست.، هرچند که همان برندها هم به کوته فکری شما نیستند و حتی همانطور که همه مشاهده کردیم به خاطر کوچکترین بی حرمتی بازیکن پرسپولیس ما محرومیت 6 ماهه زدند بنابراین شما محرومیتی به بلندای تمام عمرتان باید در کارنامه زندگی شما ثبت شود و این سخنان کوتاه فکرتان مهری بی درکی و بی خردی بر پیشانی‌تان خواهد بود تا همیشه.

بیشتر بخوانید

(فیلم) توهین بهاره رهنما به قوم لر + پاسخ دختر لر


لُرهای غیور با اظهارات تهی از شعور یک سلبریتی کوچک نخواهد شد

همچنین باید بار دیگر تذکر بدهم که اصالت قوم لر و بانوان لر را موزه‌ها فریاد می‌زنند، بانوی لرفرهنگ و اصالت خود را به نمایش می‌گذارد نه ظاهر خود را، شأن و شخصیت بانوان لر و طرز تفکرشان بر روی ویژگی‌های پسندیده باطنی و عقلانی سرمایه گذاری می‌کنند تا جهانیان بدانند بالاترین زیبایی‌ها، زیبایی‌های درونی و عقلانی و باطنی است. د رفرهنگ ما زن نماد اصالت، نجابت است و این اثبات شده است،
 برندهای شما و خود شما ظاهرتان را به عرصه نماش گذاشتید و ما شیرزنان غیور لر نماینده فرهنگ ایران می‌باشیم، خانم رهنما زن لر را (با واژه دا) صدا می‌زنند می‌دانی این واژه می‌خواهد چه واقعیتی را برایت نمایان سازد، «دا» یعنی فریاد رس، یعنی ریشه و اصالت، یعنی دانا، در دیار من بر سر اصالت من و تارموی من خون‌ها بخشیده می‌شود و با وجود من عفوها انجام می‌شود من دوشادوش مردان در همه تاریخ اثبات شده‌ام، اصالت من «میخک و میلو»، لچک و مینای من است. و حقوقی که اصالت من برای مهیا کرده است خیلی بیشتر از حقوق نوشته شده بشری سابقه دارد.
 ما چراغ خانه‌هایمان و نوربخش زندگی‌های پاک سرشتمان هستیم ما خالق عشق هستیم ما «زنان لر» اعجاز خداوندیم و برای داشتنمان باید وضوی باران گرفته شود و هزاران گل سرخ را به تسبیح وجودمان تقدیم نمایند، نجابت و پاکی من شبیه خورشید و در کنار مهتاب می‌باشد بهشت کمترین سرزمین است برای پاکی و صداقتمان، الهه عشق را شنیده‌ای ما زنان لر هستیم همون الهه‌های اسطوره‌ای که نمادی از عشق خداوند بر روی زمین‌اند.
------------------------------------
خدیجه ثنائیان زاده
دکترای روابط بین الملل
نام شما

آدرس ايميل شما

ایول درود برتوزند باد ابجی گلم
Iran, Islamic Republic of
حرف نداری ابجی گلم لرحرف ندار لرباغیرت بااصالت زن لرهم مثل مرد زن های مثل بی مریم بود
Iran, Islamic Republic of
درود بر شما شیرزن تحصیلکرده لر .
شهلابانووو
United States
لیاقتش فقط درهمین حده بدترین مجازاته
Iran, Islamic Republic of
آره حتما تو هم یکی از معجزه های خداوند هستی
حسن
Iran, Islamic Republic of
خانم رهنما گفتار زشت و غیرقابل قبولی داشت. باید غیر خوای کند تا دیگران به خود اجازه چنین حرکتی راندهند. ولی این جمله شما هم "خانم رهنما «بانوان لر» اعجاز خداوند هستند / برای داشتنشان باید وضوی باران گرفته شود. را قبول ندارم.
Iran, Islamic Republic of
من خودم لرم.اما زیادی هم خوب نیستیم.یک هم انصاف و وجدان و خداترسی و از قیامت و عذاب الهی واهمه داشته باشیم.
مصطفی رخش ماه
Iran, Islamic Republic of
با سلام به رسانه خوب تان
جا دارد از شیر زن لر خانم دکتر خدیجه ثناییان تشکر نمایم،انصافا ایشان خانمی باهوش با ذکاوت بالا که واقعا از نظر علمی زبانزد عام و خاص هستندو معجزه خداوند همین بس که در منطقه ای محروم بلاد شاپور همچون شیر زنانی تربیت می شوند که بالاترین درجات از منظر نشانه های خداوند متعال است،بار دیگر به نوبه خودم از تمامی شیرزنان لر زبان که در طول تاریخ رشادت های زیادی خلق کرده اند تشکر می نماییم، ان شالله که حاصل بردباری شما ،کمال و سعادت نهایی باشد باشد که همگی رستگار شویم ان شالله
فرهنگی بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
درود به غیرت وقلم خانم دکتر ثنائیان زاده
خوب جوابش رو دادی 👏👏👏
Iran, Islamic Republic of
یه زن حرف زده چرا بهش جواب میدهید ؟
باید به کسانی پاسخگو باشند که این مزخرفات را برای مردم الگو کردند .
Iran, Islamic Republic of
هر وقت یاد گرفتیم به دیگران توهین نکنیم و هیچ کسی و هیچ چیز را تحقیر نکنیم آن وقت متمدن شده ایم!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
هر وقت یاد گرفتیم به دیگران توهین نکنیم و هیچ کسی و هیچ چیز را تحقیر نکنیم آن وقت متمدن شده ایم!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
آفرین برتو بااین جواب دندان شکنی که به این عروسک دادی
Romania
واقعا برات متاسفم کبنا که نظرات مردم رو سانسور می‌کنی البته عمر تو هم با دولت بی تدبیر و بی امید هم به پایان میرسه
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
متآسفم واسه سینمای ایران که این رو تو خودش جا داده ، هنرمندان سینما باید موضع خودشونو در این مورد بیان کنند که مردم بدوانند با کیا ترفند.
ایران
Iran, Islamic Republic of
عین واقعیت . درود بر شما بانوی لر
داورپناه
Iran, Islamic Republic of
باسلام زبان که سخن گوید باید به فرمان عقل باشد یه وقتی مال ودنیا ووو انسان را غافل. میکند توصیه میکنیم خانم رهنما پناه به خدا ببرند وشروع کنند به عبادت قوم لر اکثرا سید سادات واز نسل پیامبرند ص. اولین باری نیست که توهین میشنوند زیربار هیچ حکومتی آرام نگرفتند ومبارزه کردند مگر زمان شاه اسماعیل وآلان حکومت ولایت امام زمان عج. که نشان از هویت و شناخت. وتعصب دینی آنانه آنان برای هویت ودینشان از مال که هیچ از جان وآبرو و فرزندانشان مایه میگذارند که تاریخ گواه آنه اما گذشت از بزرگانه شاید سهوا وناخواسته سخنی از زبان بر آید وبدون کینه باشد باید با بخششها بزرگتر شد. با بخششها ۰۰۰۰۰۰۰شما قول بدهید در عزاداری عاشورا نذر و اعلام حضور کنید اقوام بزرگ لر بخشنده اند
ارسلان مرادی
Iran, Islamic Republic of
آفرین بر شیر زنان ودختران شیر دل قوم لر
که شجاعت ودلیری مردان لر در دامن آنها شکل گرفته که تاریخ ساز این مملکت شده اند
خواهر عزیزم
قوم ما کوه عظیمی هست که ریشه در دل این خاک دارد وبا عظیمترین بادها به لرزش درنمی آید
این افراد همان بیابانها هستند که با کوچیکترین بادی به تنه کوه پرتاب میشوند و وقتی به عظمت کوه نکاه میکنند تازه میفهمن چه قدر کوجک وضعیف هستند
آفرین بر شما شیر زنان قومم 💐💐💐
Iran, Islamic Republic of
درود بر شما دیدید که چگونه غیرت مردان وشیر زنان مانند طوفان خوار وخفیفش کرد وبر .ش مهر تایید زدند تا دیگر کسی نتواند به خود اجازه دهد سخن بیجا بر زبان آورد تبار ممسنی
علی محمدی
Iran, Islamic Republic of
افرین وهزاران درودبرتوبانوی ایلم
حامد
Iran, Islamic Republic of
بانوان لر اعجاز خداوند هستند؟؟ در چه چیزی دقیقا
من تو شهر یاسوج زندگی کردم والله چیزی ندیدم ازشون حتی یذره
قسم خدارو میخورم
هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

فدراسیون هندبال کشور، ارزیابی عملکردهیات‌‌های استانی در سال 1401 را در حالی اعلام کرد ...
خالص‌سازی بیشتر؟

خالص‌سازی بیشتر؟

محمد مهاجری گفت: جبهه پایداری همیشه انتخاب اصلح را مطرح می‌کند، اما این یک اصطلاح بازاری ...
در اهمیت «گفت‌وگو»

در اهمیت «گفت‌وگو»

گفت‌وگو ضرورت حیاتی جامعه امروز ایران است، گفت‌وگو در معنای واقعی آن البته. مثلا همین ...
1