کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشت ارسالی؛

پاسخ دختر بلادشاپور به بهاره رهنما؛ بانوان «لر»اعجاز خداوند هستند

16 آذر 1399 ساعت 15:15

بانوی بلادشاپور در واکنش به توهین بهاره رهنما به بانوان لر بیان کرد: بانوان لر اعجاز خداوند هستند که برای داشتنشان باید وضوی باران گرفت.


در پی توهین بهاره رهنما بازیگر سینما به بانوان لر در رسانه ملی؛ یکی از بانوان تحصیلکرده دیار بلادشاپور (دهدشت) با ارسال یادداشتی به این توهین واکنش نشان داد که عیناً منتشر می‌گردد:
خانم بهاره رهنما: اصالت «قوم لر» به قدمت تاریخ 4 هزار ساله می‌باشد من «دختر بلادشاپورم» که می‌خواهم اصالتم را بهت نشان دهم، حتی نام و مکان زندگیم نشان از تاریخ و اصالتم دارد، پس شایسته نیست خود را با اندیشه‌های کپی شده شما مقایسه کنم، اما جایز نمی‌دانم که پاسخت را ندهم چرا که عظمت بانوان لر به حدی است که سخن گفتن در مورد این بانوان پاک سرشت، نجیب، متعصب، متفکر و شجاع بینش بلند می‌خواهد زبان قاصر است و استعدادم در استخدام واژه‌ها برای بیان صفات بانوان لر به من نیشخند میزند. لر یک کلمه و واژه نیست بلکه افتخاری هست به قدمت تاریخ ایران، و برای توجیه بی ریشگی خود تمسخر نکنید.
شما نیاز به تذکر دارید چرا که وقتی از بانوان لر حرف می‌زنید با مطالعه فراوان سخن بگویید، می‌خواهم بدانید زنان لر الگوهای دینی و فرهنگی خاص خود را دارند و نیازی به عاریت نیست، الگوهای دینی چون حضرت خدیجه، حضرت فاطمه (س)، حضرت زینب و... و در پهنای فرهنگی خود نیز طرز تفکرشان الگوهایی چون «بی بی مریم و قدم خیرها» وجود دارد.
 می‌خواهم بهت یاد آور بشوم من از زنانی حرف می‌زنم که نامشان معادل معجزه می‌باشد من از «بی بی مریم‌ها»، از قدم خیرها حرف می‌زنم از تمام زنان ایل و تبارم که ترسی برای مقابله با دشمن نداشتند از آنهایی که چون کوه ایستادند و معجزه همین وجودشان می‌باشد.
«دختران لر» اسطوره‌ها و الگوهای زیادی در تمام عرصه‌های فرهنگی و هنری و درهمه ابعاد دارند و با وجود فرهنگ چندین هزارساله خودمان نیازی به پیروی و عاریه گرفتن از برندهای مورد پسند شما ندارند ما خود را عروسک نکرده‌ایم در پشت ویترین‌ها.
ما آزاد هستیم و تفکرمان مانند عقاب در اوج هستیم نمایش ما درآسمان ها و بالاتر از ظرف اندیشه شماست.، هرچند که همان برندها هم به کوته فکری شما نیستند و حتی همانطور که همه مشاهده کردیم به خاطر کوچکترین بی حرمتی بازیکن پرسپولیس ما محرومیت 6 ماهه زدند بنابراین شما محرومیتی به بلندای تمام عمرتان باید در کارنامه زندگی شما ثبت شود و این سخنان کوتاه فکرتان مهری بی درکی و بی خردی بر پیشانی‌تان خواهد بود تا همیشه.

بیشتر بخوانید

(فیلم) توهین بهاره رهنما به قوم لر + پاسخ دختر لر


لُرهای غیور با اظهارات تهی از شعور یک سلبریتی کوچک نخواهد شد

همچنین باید بار دیگر تذکر بدهم که اصالت قوم لر و بانوان لر را موزه‌ها فریاد می‌زنند، بانوی لرفرهنگ و اصالت خود را به نمایش می‌گذارد نه ظاهر خود را، شأن و شخصیت بانوان لر و طرز تفکرشان بر روی ویژگی‌های پسندیده باطنی و عقلانی سرمایه گذاری می‌کنند تا جهانیان بدانند بالاترین زیبایی‌ها، زیبایی‌های درونی و عقلانی و باطنی است. د رفرهنگ ما زن نماد اصالت، نجابت است و این اثبات شده است،
 برندهای شما و خود شما ظاهرتان را به عرصه نماش گذاشتید و ما شیرزنان غیور لر نماینده فرهنگ ایران می‌باشیم، خانم رهنما زن لر را (با واژه دا) صدا می‌زنند می‌دانی این واژه می‌خواهد چه واقعیتی را برایت نمایان سازد، «دا» یعنی فریاد رس، یعنی ریشه و اصالت، یعنی دانا، در دیار من بر سر اصالت من و تارموی من خون‌ها بخشیده می‌شود و با وجود من عفوها انجام می‌شود من دوشادوش مردان در همه تاریخ اثبات شده‌ام، اصالت من «میخک و میلو»، لچک و مینای من است. و حقوقی که اصالت من برای مهیا کرده است خیلی بیشتر از حقوق نوشته شده بشری سابقه دارد.
 ما چراغ خانه‌هایمان و نوربخش زندگی‌های پاک سرشتمان هستیم ما خالق عشق هستیم ما «زنان لر» اعجاز خداوندیم و برای داشتنمان باید وضوی باران گرفته شود و هزاران گل سرخ را به تسبیح وجودمان تقدیم نمایند، نجابت و پاکی من شبیه خورشید و در کنار مهتاب می‌باشد بهشت کمترین سرزمین است برای پاکی و صداقتمان، الهه عشق را شنیده‌ای ما زنان لر هستیم همون الهه‌های اسطوره‌ای که نمادی از عشق خداوند بر روی زمین‌اند.
------------------------------------
خدیجه ثنائیان زاده
دکترای روابط بین الملل


کد مطلب: 428272

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/428272/پاسخ-دختر-بلادشاپور-بهاره-رهنما-بانوان-لر-اعجاز-خداوند-هستند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1