تاریخ انتشار
شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۳۳
کد مطلب : ۴۲۸۲۴۸
در نشست شورای سلامت شهرستان کهگیلویه مطرح شد

کهگیلویه نارنجی چاروسا خطرناک شد

۰
کهگیلویه نارنجی چاروسا خطرناک شد
کبنا ؛نشست شورای سلامت شهرستان کهگیلویه به ریاست علیرضا اتابک فرماندار این شهرستان در حالی برگزار شد که آژیر خطر کرونا در چاروسا به صدا در آمد.
به گزارش کبنا از دهدشت، صبح امروز ( شنبه 15 آذر ماه 99)، شورای سلامت شهرستان کهگیلویه به ریاست علیرضا اتابک برگزار شد که وضعیت چاروسا به لحاظ شیوع کرونا خطرناک و وضعیت شهرستان کهگیلویه نیز نارنجی اعلام شد.

لطف‌الله افزوشته معاون بهداشت شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه در این نشست وضعیت کرونایی بخش چاروسا را نگران کننده اعلام کرد.
 معاون بهداشت شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه گفت: درصد مثبت چاروسا از میانگین شهرستان و استان بالاتر است.
 این مسؤول گفت: به رغم همه هشدارها مردم حاضر به نمونه‌گیری نیستند و همکاری نمی‌کنند.
 افروشته تصریح کرد: شورای سلامت بخش چاروسا وضعیت را جدی بگیرد و برای کنترل شرایط تدابیری بیندیشد.
 وی با بیان اینکه وضعیت چاروسا رااز نظر شیوع نمی‌توان نارنجی به حساب آورد، افزود: وضعیت خطرناک این بخش می‌تواند باز هم شهرستان را به سمت قرمز سوق دهد.
افروشته همچنین از راه‌اندازی سه مرکز جدید نمونه‌گیری در طرح شهید سلیمانی خبر داد و گفت: یک مرکز سیار به چاروسا اختصاص یافته است. کهگیلویه در

وحدت رویه فاکتور اساسی در مقابله با کرونا است
 حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر امام جمعه کهگیلویه در این نشست،اظهار داشت: امروز وحدت رویه، کار جهادی و از خودگذشتگی مهم‌ترین فاکتور نجات از کرونا است.
 امام جمعه کهگیلویه  تصریح کرد: بازاریان با تمکین به محدودیت‌های کرونایی اگرچه متحمل خسارت‌هایی شدند اما به سلامت جامعه کمک کردند.
 وی ابراز امیدواری کرد با همت مردم و مسؤولان، تلاش همه جانبه و همکاری عموم زودتر از شر ویروس منحوس نجات پیدا کنیم تا آرامش بر بازار و کسب و کار حاکم شود.
حجت‌الاسلام وحدانی‌فر تصریح کرد: برای این کار لازم است همه خود را ملزم به رعایت نکات بهداشتی و محدودیت‌های مقابله با کرونا بدانیم امروز مهمترین معروف عمل به مراقبت‌های بهداشتی و توصیه‌های ستاد مقابله با کرونا است.
 وی اضافه کرد: برنامه‌های دو هفته اخیر به خوبی اجرا شد به همه کسانی که در اعمال محدودیت‌ها زحمت کشیدید خدا قوت عرض می‌کنم.
 امام جمعه کهگیلویه گفت: اعمال کنترل‌های بازدارنده در راستای حفظ سلامت عمومی است مردم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تهدیدهای حوزه سلامت را کاهش می‌دهند.
 رئیس شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه خواستار پایش تخصصی محدودیت‌های اخیر شد و افزود: نتیجه اعمال محدودیت‌ها بررسی شود هر صنف یا گروهی در تشدید شیوع نقش دارد با شدت کنترل شود.
 حجت‌الاسلام وحدانی‌فر اجرای طرح شهید سلیمانی را یادآور شد و افزود: هر جا کار به مردم سپرده و تفکر جهادی بسیج حاکم شود نتیجه خوبی حاصل خواهد شد. نقش مردم در این طرح مهم است اگر احساس کنند وظیفه دارند و هر خانه یک پایگاه سلامت شود به زودی کرونا را شکست می‌دهیم.
 اجرای طرح هر خانه یک پایگاه سلامت در کهگیلویه آغاز شد
 رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه گفت: طرح محله محور و خانواده محور شهید سلیمانی با فعالیت بیش از 300 نیروی بسیجی، مراقب سلامت و داوطلب هلال‌حمر آغاز شد.
اجرای طرح هر خانه یک پایگاه سلامت در کهگیلویه آغاز شد
 محمد طاهر طیب‌زادگان با اشاره به آغاز طرح شهید سلیمانی در راستای مقابله با کرونا اظهار داشت: این طرح محله محور در راستای بیماریایی فعال و مراقبت از مبتلایان به کرونا آغاز شده است.
 رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه تصریح کرد: بر اساس ساختار شبکه بهداشت محله‌بندی صورت گرفته و تیم‌هایی به صورت محله‌محور و خانواده محور مبتنی بر برنامه «هر خانه یک پایگاه سلامت» نسبت به مراقبت از افراد بیمار و شناسایی افراد مشکوک و دارای علائم بیماری کرونا و همچنین شناسایی افراد پرخطر، زنان باردار و افراد بالای ۶۵ سال اقدام می‌کنند.
 وی اجرای این طرح را آخرین تیر در ترکش مقابله با کرونا توصیف کرد و گفت: بنظر می‌رسد در سیر نگران کننده صعودی می‌تواند ما را از این بحران نجات دهد.
  طیب‌زادگان در تشریح جزئیات طرح افزود: طرح شهید حاج قاسم سلیمانی با مشارکت و همکاری بیش از 300 نفر از نیروهای بسیجی، پرسنل مرکز بهداشت و داوطلبان هلال احمر شهرستان در حال اجرا است.
این مسؤول گفت: طرح شهید حاج قاسم سلیمانی با محوریت نیروهای بسیجی معرفی شده از سوی ناحیه مقاومت بسیج شهرستان، پرسنل مرکز بهداشت و داوطلبان جمعیت هلال احمر و با هدف کنترل همه گیری ویروس کووید ۱۹ به عنوان یک طرح ملی در نظر گرفته شده است.
 وی گفت: برای اجرای هر چه بهتر طرح تاکنون بیش از هفت جلسه آموزشی و درونبخشی در ستاد شبکه بهداشت و درمان شهرستان از هفته گذشته برگزار و نکات لازم ارائه شده است.
وی ادامه داد: چهار تیم عملیاتی، مراقبتی، نظارتی و حمایتی متشکل از 20 نفر از مراقبین سلامت، 20 نفر سفیر سلامت، هفت نفر کارشناس بهداشت محیط و حرفه‌ای، ۲۷ نفر نیروی داوطلب جمعیت هلال احمر و ۵۶ نفر از بسیجیان در سطح شهر دهدشت در اجرای طرح همکاری دارند.
به گفته طیب‌زادگان همچنین 200 نیروی بهداشتی شامل بهورزان و مراقبین سلامت و نیروهای بسیجی در شهرهای سوق، قلعه رئیسی و دیشموک و مناطق روستایی تابعه فعالیت دارند.

     https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000428/nf00428248-2.jpg
 کهگیلویه در وضعیت نارنجی
 فرماندار کهگیلویه از تغییر وضعیت کرونایی شهرستان به نارنجی خبر داد و گفت: در این وضعیت فعالیت گروه مشاغل یک و دو مجاز است.
 علیرضا اتابک امروز در این نشست، اظهار داشت: با اعمال محدودیت‌های اخیر کرونایی وضعیت شهرستان از قرمز به نارنجی تغییر کرد.
 فرماندار کهگیلویه گفت: از همکاری کسبه، بازاریان و اصناف در اجرای محدودیت‌ها قدردانی می‌کنم.
 وی اضافه کرد: با وجود شرایط دشوار معیشتی 95 درصد اصناف به مدت 28 روز کسب و کار را تعطیل کردند.
 رئیس شورای سلامت کهگیلویه عملکرد شهرستان در مقابله با کرونا را مطلوب خواند و گفت: در موج سوم نیاز به برنامه‌ریزی و تغییر شیوه‌های مقابله وجود داشت.
 اتابک تصریح کرد: محدودیت‌ها بازدارندگی خوبی داشت وضعیت شهرستان از قرمز به نارنجی رسید با این حال نباید نسبت به ادامه روال سهل‌انگاری شود.
 فرماندار کهگیلویه از رهنمودها و پیگیری‌های امام جمعه در اعمال محدودیت‌ها قدردانی کرد و گفت: همه اعضای شورای تأمین این مدت تلاش ستودنی داشتند کمک کردند تنشی در این روند به وجود نیاید.
 رئیس شورای ترافیک کهگیلویه گفت: در وضعیت نارنجی گروه مشاغل یک و دو مجاز به فعالیت هستند و گروه مشاغل سه و چهار همچنان ممنوع است.
 اتابک، آرایشگاه‌ها، سالن‌های ورزشی، استخر، تالارها و مصلاها را مشمول گروه سه اعلام کرد.
 
170 تیم کهگیلویه در طرح شهید سلیمانی مشارکت دارند
 فرماندار کهگیلویه گفت: برای اجرای طرح محله محور و خانواده محور شهید سلیمانی 170 تیم ساماندهی شده است.
اتابک اظهار داشت: آمار 80 بیمار در شرایط اپیدمی برای بیمارستانی که جمعیت 200 هزار نفری را پشتیبانی می‌کند شاید نگران کننده نباشد اما وقتی در شرایط فوری در بالکن این بیمارستان نیز مداوا انجام می‌شود نگران کننده است.
فرماندار کهگیلویه اجرای طرح شهید سلیمانی را گام مهمی در راستای مقابله با کرونا دانست و گفت: امیدواریم اهداف پیش بینی شده طرح مؤثر واقع شود بگونه‌ای که دیگر شاهد بسته شدن بازار شهرمان نباشیم و ورودی‌های بیمارستان نیز کاهش پیدا کند.
 رئیس شورای سلامت کهگیلویه از ساماندهی 170 تیم در قالب پنج کمیته برای اجرای طرح شهید سلیمانی در شهرستان خبر داد.
 وی، کمیته‌ها را شامل حمایتی، قرنطینه و رهگیری، نظارت، عملیاتی و آموزشی اعلام کرد.
 اتابک با اساسی خواندن کار کمیته آموزشی در این طرح، تصریح کرد: زیست مبتنی بر پیشگیری از ویروس کرونا، فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و آموزش اجتماعی تا ریشه کن شدن بیماری از وظایف اصلی است که باید به ان توجه شود.
 فرماندار کهگیلویه افزود: نیروهای ساماندهی شده به مدت 100 روز پایش خانه به خانه خواهند داشت تا بیماران را شناسایی و مراقبت‌های لازم را به عمل آورند.
 رئیس ستاد مقابله با کرونای کهگیلویه تدارک تجهیزات و ملزومات برای اجرای طرح را لازم خواند و گفت: انتظار می‌رود ستاد استانی و دانشگاه علوم پزشکی در استمرار و تداوم همراهی‌ها نسبت به موضوع کمک کار کادر بهداشت و درمان کهگیلویه باشند.
 وی با اشاره به استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد در طرح افزود: برخی از سمن‌ها تاکنون با روش‌های خلاقانه و ابتکاری عزم جهادی در برخورد با مساله داشته‌اند.
 این مسؤول اضافه کرد: رسانه‌ها نیز با انتشار محتوای آگاهی دهنده و اموزشی نقش منسجم و محوری همراه با مسئولان شهرستان در پیشگیری از بیماری ایفا کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما

بار تعطیلات بر دوش اقتصاد

بار تعطیلات بر دوش اقتصاد

با شروع ویروس کرونا مسائل متعددی گریبانگیر زندگی روزمره مردم شده، مشکلات اقتصادی و معیشتی ...
«بايا» نيامده پول می‌خواهد!

«بايا» نيامده پول می‌خواهد!

بايا، شبکه فروش کالا و خدمات است، ده‌ها نمونه ديگر آن در کشور درحال فعاليت هستند. اين ...
فقدان پارلمان ( به قلم محسن خرامین )

فقدان پارلمان ( به قلم محسن خرامین )

سال‌هاست کارکرد اصلی مجلس دخالت در برخی انتصابات مدیریتی است که این انتصابات برای نمایندگان ...
فایل های مرتبط
1