تاریخ انتشار
شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۴۸
کد مطلب : ۴۲۸۲۳۳
یادداشت ارسالی؛

سخنی با کلانتر کهگیلویه و بویراحمد / این ادبیات زیبنده نماینده دولت نیست/ اگر مرهم اصناف نیستید بر زخمشان نمک نپاشید

۱۵
۱
سخنی با کلانتر کهگیلویه و بویراحمد / این ادبیات زیبنده نماینده دولت نیست
کبنا ؛هاشم قاسمی موردراز - در جلسه اخیر ستاد کرونای استان کهگیلویه و بویراحمد که به ریاست استاندار محترم برگزار شد، رئیس اتاق اصناف مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست از ضرر و زیان گسترده اصناف دفاع سخن گفت و متاسفانه استاندار کهگیلویه وبویراحمد با ادبیاتی دور از انصاف، اصناف را مورد اتهام قرار داد.
در این جلسه که برخی مدیران حضور داشتند و آقای ارشدی رئیس اتاق اصناف نیز به نمایندگی بیش از 6 هزار واحد صنفی برای هماهنگی بین اصناف، دولت و ستاد کرونای استان کهگیلویه و بویراحمد حضور پیدا کرده بود، اصناف توسط استاندار مورد کم لطفی قرار گرفتند که این کم لطفی را به پای عدم شناخت کافی استاندار از استان و اصناف می‌گذاریم.
در این جلسه که اقای ارشدی به نمایندگی از اصناف صحبت‌ها و دفاعیات به حقی داشت، شدیداً توسط استاندار مورد انتقاد قرار گرفتند و استاندار خطاب به اقای ارشدی نماینده اصناف گفت: آقایان (اصناف) جوری گارد می‌گیرند که وقتی واحدهای صنفی بسته شد ما به دنبال جمع کردن پول‌های آنها در بازار هستیم!
لازم است، چند نکته را در خصوص این جمله استاندار که نوعی بی احترامی به اصناف و بازاریان می‌باشد را یادآور شد؛
 جناب استاندار مصداق عینی رد سخنان جنابعالی، اخذ مالیات ازاصناف و بازاریان است که بخش عمده‌ای از بودجه سالانه کشور از همین طریق تأمین می‌شود و شکی در نقش اصناف در چرخه اقتصاد کشور نیست، پس کسی که گارد می‌گیرد شما هستید نه اصناف و نمایندگان آنها که از زیر بار ضرر و زیان ناشی از اجاره و مالیات و مخارج خانواده خود بواسطه تعطیلی‌های گسترده و عدم حمایت دولت، کمر خم کرده‌اند.
اصناف بزرگترین مجموعه غیر دولتی در کشور است که همیشه در همه مسائل و بحران‌هایی که مربوط به دولتی‌ها، حامی بوده‌اند و حمایت کرده‌اند و بارها، بار از روی دوش دولت برداشته‌اند تا جایی که بار سنگین شما دولتی‌ها سبک‌تر می‌شد و جامعه بسوی جامعه آرمانی هدایت شود.
تأسف می‌خوریم اگر هنوز زحمات و تلاش‌های اصناف را از اوایل انقلاب تا کنون نشناخته‌اید!
این چه ادبیاتی است که در یک نشست بحرانی خطاب به بازاریان بکار می‌برید و گویی مقصر کرونا و تنها عامل انتشار این بیماری اصناف هستند و در این ایام که همه مردم بخاطر بیماری، وضعیت اقتصاد کشور و تحریم‌ها، دچار مشکل هستند، این قشر حتی اجازه بیان مشکلات صدچندان خود را ندارند. https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000428/nf00428233-2.jpg
اگر از مشکلات اجاره مغازه و خانه و سررسید چک‌های بازاریان اطلاع ندارید حداقل بیاید باور کنید اصناف و بازاریان هم معیشت روزانه دارند و خود و خانواده‌هایشان با هزار و یک مشکل دیگر هم دست و پنجه نرم می‌کنند و اگر نمی‌توانید از این قشر زیان دیده حمایت کنید (همچنان که تاکنون دولت متبوع جنابعالی نتوانسته است) حداقل با سخنان نیش و کنایه خود آنها را بیش از این نرنجانید.
از خود بپرسید از زمان شیوع کرونا دولت چه کمکی به اصناف کرده است!؟ تسهیلات 16 میلیون تومانی و 6 میلیون تومانی دولت آن هم با سود 12 درصد برای صنوفی خاص وآن هم با ثبت نام در سامانه کارا که در بین بازاریان ناکارا شناخته شده هیچ دردی را برای اصناف درمان نکرد.
 مگر نه این است که با تخصیص تسهیلاتتان سود پولتان را می‌گیرید، آیا این کمک به اصناف است یا کاسبی بانک‌های دولتی؟
آقای کلانتر، یاسوج کلان شهر نیست!
 این نهایت بی انصافی است که شما به عنوان نماینده عالی دولت، ضعف دولت در کنترل بیماری را به گردن اصناف و مردم می‌اندازید و دیواری کوتاه‌تر از اصناف پیدا نکرده‌اید.
 حال که کنترل کرونا ویروس از دست شما دولتی‌ها خارج شده است و نتوانستید آنچنان که شایسته است این بیماری را کنترل کنید، بهتر می‌بود بجای مقایسه یاسوج با کلان شهرها، تمهیدات بهتری می‌اندیشید و مقرارت منع آمد و شد یا حتی تعطیلی سراسری را به نحو کارشناسی و درست‌تری اجرا می‌نمودید که همه ضرر و زیان آن به گردن بازاریان نیفتد و اکنون که از هر حمایت دولتی مأیوس شده‌اند و نه تنها مورد دلجویی قرار نگرفته‌اند، اینچنین مورد نوازش قرار نگیرند.
اقای استاندار؛
تعطیلی 9 دوره بازار به مدت قریب به 4 ماه، نه تنها سود کاسبی حلال بلکه معیشت و بقای خانواده و زندگی بازاریان را مورد تهدید قرار داده است، و اجاره خانه و مغازه و اقساط وام و چک‌های بازاری و بدهی‌های آب و برق و گاز و ... هفت خوان مشکلات بازاریان و اصناف هستند و سخنان شما که موحجب آزردگی این قشر زحمتکش شده است، یا گویایی اینست که از جنس مردم نیستید و یا اطلاعی از احوال اصناف و مردم ندارید که تدبیر درستی نتوانسته‌اید بیاندیشید چرا که از اسفند سال گذشته تا به امروز اصناف در مواجهه با این پدیده نوظهور با چالش‌های اقتصادی بسیاری روبرو و آسیب‌های جبران ناپذیری را متحمل شده‌اند و نیازمند حمایت‌های لازم جهت کاهش هزینه‌های جاری فعالیتشان نظیر بخشودگی کامل مالیاتی، بیمه‌ای در نظام تأمین اجتماعی، بخشودگی سوده وام‌های دولتی و ممانعت از برگشت خوردن چک‌های خود هستند.
 آقای استاندار، اصناف در مبارزه با کرونا با شما دولتی‌ها دست دوستی داد.
 از ابتدای شیوع کووید ۱۹، اصناف بر همکاری با دولت در راستای کاهش تبعات این بیماری تأکید داشتند و دارند حالا هم هر محدودیت، هر اقدام و هر شرایطی که منجر به قطع زنجیره شیوع باشد و منجر به تعدیل بحث کرونا شود اصناف همیشه پیش قدم هستند و دراین زمان اصناف اولین طیفی بودند که در اواخر سال ۹۸ و اوایل ۹۹ علیرغم اینکه دولت در آخر سال به دنبال جبران مشکلات و رکود اقتصادی خود بودند، واحدهای صنفی خود را تعطیل کردند.
اتاق اصناف در تمامی ابعاد و بحران‌ها یار و یاور دولتی‌ها بوده و با شما دولتی‌ها دست دوستی داده است و هرگز مقابل سلامت مردم که خودشان بخش اعظمی از مردم هستند، گارد نگرفت اما برخورد و ادبیات شما در این نشست زیبنده نماینده دولت در مقابل نماینده اصناف نبود و نمکی بر زخم بازاریان بود و اگر مرهم نیستید، درد را افزون نکنید.
در پایان ضمن اینکه رسانه‌ها، مردم و بازاریان و اصناف منتظر عملکرد شما در این خصوص خواهند بود این شعر را تقدیم حضورتان می‌کنم تا چه قبول افتد و چه در نظرآید:
دستی افشان،
تا ز سر انگشتانت صد قطره چکد،
 هر قطره شود خورشیدی باشد که به صد سوزن نور،
 شب ما را بکند روزن روزن
از مهرت لبخندی کن، بنشان بر لب ما باشد که سرودی خیزد در خورد نیوشیدن تو.
 ما هسته پنهان تماشاییم.
ز تجلی ابری کن، بفرست، که ببارد بر سر ما باشد که به شوری بشکافیم، باشد که ببالیم و به خورشید تو پیوندیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

تارا
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا تو این مورد خوب گفتند الکی مظلوم نمایی نکنید اصناف زیر چوب‌ بی صداي خدا جریمه شدن چرا یکبار از گران فروشي ها و بی انصافی هاشون نگفتید . هر مغازه یک نرخ و هزاران تخلف بدون نظارت و
Iran, Islamic Republic of
تارای بزرگوار فکر نکنم کسی باشه که بتونه حتی ادعاکنه که نون حلال می بره روسفرش اون هم از وجود نعمت مدیرانی که استان مارو به یک مصرف کننده صددرصدی توکل کشور بوجود اورده اند /اصنافی که به خاطر یه پیچ خودکار باید به استانهای دیگه بره وباهزار مشکل برای شما تامین کنه وبا افتخار بزار خدمت مردمش رو باید تحسین کرد/ولی اونفردی که برا خوش خدمتی پول این مردم رومیفرسته تهرون رو هم باید بفرمایید خدمتگذار مردم
صفرپور
Iran, Islamic Republic of
درود بر اقای قاسمی ..احسنت زیبا و کوبنده .. جناب کلانتر ک خبر از دخل و خرج مردم و بازاریانی ک کل مخارج زندگیشون از این راه میگذره نیستن ایشون نماینده اقای روحانی هستن بیشتر از این نباید انتظار داشت ک دغدغه مشکلات مردم داشته باشن..
احمد
Iran, Islamic Republic of
شیر مادر حلالت جناب قاسمی . حرف حق جواب نداره احسنت . چنابعالی رو همیشه به صریح بودن کلام میشناختم و واقعا بهتون اعتقاد دارم
Iran, Islamic Republic of
درود بر جناب هاشم قاسمی موردراز خداقوت صدای اصناف هستی و به نماینده همه اصناف و بازاریان دست به قلم شدی سپاسگزارم
کمایی
Iran, Islamic Republic of
شما اصناف یه الکل بزارید پروتکل ها را رعایت کنید تا ما کرنا نگیریم بقیه موارد پیش کش
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
احسنت. دولت ضعیف تقصیر را به گردن دیگران می اندازد
لر بویر احمد
Iran, Islamic Republic of
اصلا این استاندار نیست و بدبختی ما و نمایندگان این استاندار در واقع استاندار جمالی هست که هرکاری دلش میخواد می کنه در یک جایی جمالی گفته این مردم استان را فقط باید رو بهشون ندین پور و می شوند ودر واقع داره همین کار را انجام می دهد .
Iran, Islamic Republic of
اصلا این استاندار نیست و بدبختی ما و نمایندگان این استاندار در واقع استاندار جمالی هست که هرکاری دلش میخواد می کنه در یک جایی جمالی گفته این مردم استان را فقط باید رو بهشون ندین پور و می شوند ودر واقع داره همین کار را انجام می دهد .
رمضانی
Iran, Islamic Republic of
افرین بر شما که بخشی از مشکلات اصناف روبیان کردید /دولتی ها وباج وخراج بگیرهایشان بدانند دارن به ملت ظلم میکنن اونوقت یه عده ای تو تهران بااین خوش خدمتیهای اقایون فرزندانشون رو از ما کسبه بدبخت تامین میکنن (لعنت برباج وخراج بگیر از قدیم تا العان)
رمضان
Iran, Islamic Republic of
البته آقای کلانتر فکر می‌کنه عقل کله و بقیه چیزی بلد نیستن شما اومدید یچند سال حکومت کردی از بی تدبیری آقای تاجگردون در موضع قدرت بقیه حق اظهار نظر ندارن فقط آقای استاندار ما همان موقع بیچاره شدیم که استاندارانمان از ایلام باشه
علی
Iran, Islamic Republic of
مگرکرونادرجیب استانداراست که بدبگویداستاندارجان مردم برایش مهم است اصناف تنهاجایی هستندکه کروناراانتشارمی دهند،انصاف داشته باشیداگرجای استانداربودم، اخراجش می کردم.
ع
Iran, Islamic Republic of
این حضرات فقط به فکرخودشونندوجیبشون وسیاستشون چه کاربه مردم واصناف دارند،گورپدرمردم واصناف ....!!!!!
مجید رامشگر
Iran, Islamic Republic of
سلام. من طرفدار هیچ کسی نیستم و این متن را هم مطالعه کردم. متاسفانه آقایی که این متنو نگارش کرده بیشتر تحت تاثیر هیجانات و تعصب بی دلیل نسبت به قشری از جامعه بوده ودر آنجا که میگوید یاسوج کلانشهر نیست با قاطعیت تمام گفته ما را تایید میکند. تاخت و تاز کرونا هیچ ربطی به این مسائل نداره و کلان و خرد در مقابله با آن جایی ندارد. و من یک سوال از نگارنده محترم دارم انشاالله که تو همین صفحه جواب منو بده. آیا اگر در کمتر از یک هفته شاهد فوت دو عضو خانواده خود بر اثر کرونا بودی باز هم می گفتی که یاسوج کلانشهر نیست ؟
رحیم پور
Iran, Islamic Republic of
اصنافی که ۹۰ درصد ش پروتکل بهداشتی رعایت نمیکنند . از گذاشتن ی ضدعفونی کننده دست رو میز مغازش هم امتناع میکنه. ماسک هم ک نمی زنند . کاور هم نمی کشند.
ارتباط سردار با بزرگان اصلاح‌طلب

ارتباط سردار با بزرگان اصلاح‌طلب

جهانگیری در این گفت‌وگو همچنین درباره رابطه سردار با آیت‌الله هاشمی گفت: «ایشان با آقای ...
خانواده‌ای که اثر انگشت ندارند! + تصاویر

خانواده‌ای که اثر انگشت ندارند! + تصاویر

در منطقه راج شاهی بنگلادش اعضای یک خانواده دارای یک تفاوت ژنتیکی نادر هستند و آن نداشتن ...
همه چيز درباره واكسن كرونا

همه چيز درباره واكسن كرونا

  سخنگوي دولت : در حال حاضر واكسن ساخت ستاد اجرايي به تست انساني رسيده است. موسسه رازي ...
فایل های مرتبط
1