تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۱۰
کد مطلب : ۴۲۸۱۵۳
مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد تشریح کرد؛

چگونگی درخواست غیرحضوری کمک هزینه ازدواج بیمه شدگان تامین اجتماعی؟

۴
چگونگی درخواست غیرحضوری کمک هزینه ازدواج بیمه شدگان تامین اجتماعی؟
کبنا ؛
بیمه شدگان واجد شرایط سازمان تامین اجتماعی برای دریافت کمک هزینه ازدواج  می توانند با ورود به سامانه خدمات غیرحضوری این سازمان، درخواست خود را ارایه و این هدیه را دریافت کنند.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج؛ مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد با اعلام این خبر گفت: پرداخت الکترونیکی کمک هزینه ازدواج، یکی از خدمات کاملا غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی در قالب طرح ۳۰۷۰ است و متقاضیان می توانند با ثبت نام در سامانه   eservices.tamin.ir و ثبت شماره تلفن اختصاصی، شماره حساب بانکی و اطلاعات هویتی، درخواست خود برای دریافت این هدیه را ارایه کنند.
عباس نورمحمدی اظهار داشت: با بهره گیری از بانک های اطلاعاتی و با توجه به برقراری ارتباط با سازمان ثبت احوال کشور، زمینه پرداخت کمک هزینه ازدواج به عنوان یکی از سرویس های کاملا غیرحضوری فراهم شده است.
وی افزود: بر همین اساس، شناسایی بیمه‌شدگان واجد شرایط ماده (۸۵) قانون تامین اجتماعی و فرآیندهای مربوط به آن برای متقاضیانی که دارای شماره حساب و شماره تلفن همراه معتبر در سیستم هستند، در پایان هرماه به صورت هوشمند و بدون نیاز به مراجعه بیمه‌شده به واحد اجرایی صورت می‌پذیرد و مراتب نیز از طریق پیامک به وی اعلام می شود.
مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت:علاوه بر این شیوه ، امکان ثبت اطلاعات مربوط به ازدواج توسط بیمه‌شده از طریق سامانه خدمات غیرحضوری به نشانی اینترنتی eservices.tamin.ir فراهم است.
وی در باره شرایط کلی برخورداری از کمک هزینه ازدواج گفت: این کمک هزینه به بیمه شدگانی که برای اولین بار ازدواج می‌کنند پرداخت می‌شود و میزان آن معادل یک ماه متوسط مزد یا حقوق بیمه شده است.
وی افزود: بیمه شده باید در پنج سال پیش از ازدواج، از ۷۲۰ روز سابقه پرداخت بیمه نزد سازمان تامین اجتماعی برخوردار بوده و در تاریخ ثبت ازدواج، رابطه بیمه ای او برقرار باشد.                                                                                                          مدیر کل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد افزود: با تحقق کامل طرح ۳۰۷۰ تا بهمن ماه سال جاری ۷۰ میلیون از ۹۶ میلیون مراجعه سالیانه به شعب تامین اجتماعی کاهش خواهد یافت .
وی در باره سایر خدمات غیرحضوری این سازمان نیز گفت: ابلاغ احکام مطالباتی کارفرمایان،  ابلاغ مفاصا حساب به پیمانکاران و واگذارندگان کار، ثبت نام افراد تبعی توسط بیمه شدگان اصلی، درخواست تکمیل سوابق پرداخت حق بیمه به صورت کسری از ماه، استعلام وضعیت دریافت مستمری،  استعلام ارتباط بیمه ای بیمه شدگان، حذف مراجعه فرزندان اناث  مستمری بگیران با ثبت هوشمند خاتمه کفالت و انعقاد قرارداد بیمه اختیاری، از دیگر خدماتی است که تا کنون در قالب طرح ۳۰۷۰ امکان ارایه آنها به صورت غیرحضوری فراهم شده است.
نورمحمدی از کارفرمایان، بیمه شدگان و مستمری بگیران خواست برای دریافت خدمات بیمه ای خود تا حد امکان از مراجعه حضوری به شعب سازمان تامین اجتماعی خودداری و با ثبت نام و درج اطلاعات هویتی خود در سامانه eservices.tamin.ir خدمات مورد نیاز خود را به صورت غیرحضوری دریافت کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

بار تعطیلات بر دوش اقتصاد

بار تعطیلات بر دوش اقتصاد

با شروع ویروس کرونا مسائل متعددی گریبانگیر زندگی روزمره مردم شده، مشکلات اقتصادی و معیشتی ...
«بايا» نيامده پول می‌خواهد!

«بايا» نيامده پول می‌خواهد!

بايا، شبکه فروش کالا و خدمات است، ده‌ها نمونه ديگر آن در کشور درحال فعاليت هستند. اين ...
فقدان پارلمان ( به قلم محسن خرامین )

فقدان پارلمان ( به قلم محسن خرامین )

سال‌هاست کارکرد اصلی مجلس دخالت در برخی انتصابات مدیریتی است که این انتصابات برای نمایندگان ...
1