تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۵۰
کد مطلب : ۴۲۸۱۴۳
بازگشایی صنوف بویراحمد در هاله‌ای از ابهام؛

تمدید محدودیت‌های کرونایی در بویراحمد / بازاریان شاکی

۴
۰
تمدید محدودیت‌های کرونایی در بویراحمد / بازاریان شاکی
کبنا ؛
محدودیت‌های کرونایی شهرستان بویراحمد با ماندن در وضعیت قرمز تمدید شد.
 به گزارش کبنا، محدودیت‌های سطح هشدار ۳ برای شهرهای دارای وضعیت قرمز، به مدت یک هفته دیگر ادامه خواهد یافت.
براساس اعلام سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا شهرهایی که تغییر وضعیت دادند از شنبه ۱۵ آذر اعمال محدودیت نخواهند داشت.
بر همین اساس شهرستان بویراحمد در استان کهگیلویه و بویراحمد جزء مناطق قرمز است و محدودیت‌های کرونایی به مدت یک هفته دیگر ادامه می‌یابد.
گفتنی است از مجموع ۱۶۰ منطقه که از یکم آذر ماه جزء شهرهای قرمز بودند، ۶۴ شهرستان همچنان در وضعیت قرمز قرار دارند.
همچنین ۲۷۸ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۱۰۶ شهر نیز در وضعیت زرد هستند.

رئیس اتاق اصناف مرکز کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد از عدم تحقق وعده‌های دولت گفت: بازگشایی صنوف بویراحمد در جلسه فردا پنج‌شنبه ستاد استانی کرونا مطرح و تصمیم‌گیری می‌شود.
 علی ارشدی در خصوص ادامه تعطیلی صنوف بویراحمد به دلیل اعلام وضعیت قرمز این شهرستان به فارس، گفت: بازار مرکز استان فراتر از کشور در ایام کرونا اقدام کرد، در ایامی که هیچ جای کشور تعطیل نبود بازار بویراحمد تعطیل شد اما متاسفانه در حال حاضر بازار به مرز انفجار رسیده و حتی از سوی بازاریان تهدید شدیم که روز شنبه بدون در نظر گرفتن آنچه در ستاد ملی کرونا مطرح شده اقدام به بازگشایی کسب و کار خود می‌کنند.
رئیس اتاق اصناف مرکز کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه پروتکل‌ها به خوبی از سوی بازاریان رعایت شده وطبق گزارشات رعایت پروتکل‌ها بیش از ۹۰ درصد است، افزود: بازاریان استان نسبت به بازاریان سایر استان‌ها به لحاظ مالی چندان قوی نیستند کارد به استخوان آنها رسیده ما هم شرمنده هستیم هم جنس ایام عید به خصوص صنوف پوشاک‌ها روی دستشان ماند هم جنس فصل سرما. این صنوف هر چه اندوخته داشتند در همین ایام کرونا از دست دادند و علناً ورشکسته محسوب می‌شوند.

https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000428/nf00428136-2.jpg

 وی ادامه داد: متاسفانه دولت هیچگونه حمایتی نکرد و تمام حرف‌ها در حد شعار بود وام‌هایی خوبی قول داده بودند پرداخت کنند در تمام دنیا این وام‌ها با بهره کم پرداخت می‌شود. وام ۶ میلیونی برای بازاری در نظر گرفته شده، مغازه‌ای که ۱۵_۱۷ و ۲۰ تومان اجاره پرداخت می‌کند ۶ تومان وام دردی برایش دوا نمی‌کند باید ۶ تومان هزینه کند تا ۶ تومان وام به او پرداخت شود.
 این مسئول با بیان اینکه به عنوان یک سرباز شرمنده بازاریان مرکز استان هستم، گفت: تاکید می‌کنم بازاریان بیش از حد انتظار، توان خود را گذاشتند اما احتمالاً فردا در ستاد استانی کرونا به وضعیت بازاریان مرکز استان پرداخته می‌شود و براساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی اگر وضعیت بویراحمد قرمز باشد تعطیلی‌ها ادامه دارد البته به عنوان نماینده بازاریان صدای آنها را به گوش مسئولان ارشد استانی می‌رسانم.
 وی در پاسخ به این سؤال که تهران نارنجی اعلام شده اما بویراحمد همچنان قرمز است، گفت: به نظر می‌رسد طبق آیتم‌ها ما جزء مناطق قرمز نباشیم اما همه چیز به جلسات بستگی دارد از بازاریان توقع و انتظار داریم که صبر کنند.
 ارشدی ضمن انتقاد مجدد از وعده‌های محقق نشده دولت افزود: دولت باید شرایط تعطیلی را فراهم می‌کرد وقتی به کسی می‌گوید در خانه بماند باید شرایط را برای ماندن فراهم کنید صنوف وقتی تعطیل می‌شوند باید حمایت هم شوند.
 رئیس اتاق اصناف مرکز کهگیلویه و بویراحمد در پایان خاطرنشان کرد: از بازاریان می‌خواهم در صورت تداوم تعطیلی‌ها همانطور که قبلاً همکاری داشتند مجدداً همراهی کنند کرونا با جان مردم سر و کار دارد ان‌شاالله بتوانیم قدمی برداشته و از جان افراد محافظت کنیم.


تمدید محدودیت های کرونایی در بویراحمد

وضعیت محدودیت های کرونایی در هفته آینده
سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا، در خصوص اعمال محدودیت های کرونایی در هفته آینده، توضیحاتی ارائه داد.
علیرضا رئیسی، با عنوان این مطلب که در شهرهای نارنجی فقط فعالیت گروه‌های شغلی سه و چهار ممنوع است، گفت: در این دو گروه شغلی، بیشتر کسب و کارها می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند به جز مراکزی مانند پاساژهای سرپوشیده، تالارهای مراسم، سینماها و برخی از اماکن فرهنگی و مذهبی که امکان تجمع در آنها وجود دارد.

وی افزود: با محدودیت‌هایی که از اول آذر ۹۹ اعمال شد، میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی به بالای ۹۰ درصد رسیده است.
سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا ادامه داد: نتایج بررسی‌های ما نشان می‌دهد که روند بستری‌های بیماران کرونایی در ۱۶۰ شهر قرمز (سطح هشدار ۳)، کاهشی بوده است.
وی افزود: در حال حاضر ۶۴ شهر در وضعیت قرمز باقی مانده‌اند و مابقی شهرها نارنجی شده‌اند.
سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا، با عنوان این مطلب که شهرهای اردبیل، مشهد، بجنورد، زاهدان، شیراز، قزوین، یاسوج، گرگان، رشت و ساری هنوز در وضعیت قرمز قرار دارند، گفت: تهران و بسیاری از مراکز استان‌ها از وضع قرمز خارج شده‌اند.
وی درباره کسب و کارهای مجاز در شهرهای قرمز کرونایی، اظهار داشت: در این شهرها محدودیت‌ها مانند گذشته برقرار است البته فعالیت کسب و کارهایی مانند تعمیرگاه‌ها که جنبه پشتیبانی از زندگی مردم را دارند مجاز است و مراکزی که ارتباط مستقیم با سلامت، امنیت و تغذیه مردم دارند در شهرهای قرمز همیشه باز بودند و مابقی مشاغل تعطیل هستند.
رئیسی درباره محدودیت‌های تردد هم گفت: تردد در شهرهای قرمز و نارنجی همچنان با محدودیت روبرو است و پیشنهاد اعمال منع تردد داخل شهری از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح را حتی در شهرهای نارنجی داده‌ایم که روز شنبه در ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم گیری خواهد شد.
وی درباره فعالیت ادارات و بانک‌ها نیز افزود: بانک‌ها حتی در وضع قرمز هم به فعالیت خود ادامه دادند و در وضع نارنجی هم با همان شرایط انجام می‌شود و کارکنان ادارات هم حداکثر با ۵۰ درصد نیروها فعالیت خواهند کرد.
رئیسی با اشاره به ردیابی بیماران کرونایی با تلفن همراه، گفت: ردیابی از طریق تلفن همراه تنها یک هشدار است، ولی موضوع اصلی کنترل افراد با کد ملی برای ورود به ادارات است و در چند روز گذشته از سوار شدن بیش از ۳ هزار و ۴۱۶ نفر از افراد کرونا مثبت در هواپیما، قطار و اتوبوس‌های بین شهری جلوگیری شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
بلند بگو مرگ برامریکا
United States
بازاریان یه عمر کاسبی میکنن چند ماه هم تعطیل باشن مگه وضعیت رو نمیبینن
United States
در وضعیت حاضر گرسنگی رو ترجیح به مردن میدیم
چرا بازیگران ناراحتن اگه میخوان برای همیشه بازار و دنیا رو ترک کنن باز کنن
اگه اینا میخوان بمیرن مردم نمیخوان
عع
Iran, Islamic Republic of
وقتی جان مردم در خطر باشد روزانه 7تا10نفرکرونا میکشه بعد میگه بازار فلان شد به جهنم یه مدت مردم جنس بنجل گرون نمیخرن تأثیری هم ندارد
بار تعطیلات بر دوش اقتصاد

بار تعطیلات بر دوش اقتصاد

با شروع ویروس کرونا مسائل متعددی گریبانگیر زندگی روزمره مردم شده، مشکلات اقتصادی و معیشتی ...
«بايا» نيامده پول می‌خواهد!

«بايا» نيامده پول می‌خواهد!

بايا، شبکه فروش کالا و خدمات است، ده‌ها نمونه ديگر آن در کشور درحال فعاليت هستند. اين ...
فقدان پارلمان ( به قلم محسن خرامین )

فقدان پارلمان ( به قلم محسن خرامین )

سال‌هاست کارکرد اصلی مجلس دخالت در برخی انتصابات مدیریتی است که این انتصابات برای نمایندگان ...
1