تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۰۰:۰۴
کد مطلب : ۴۲۸۱۲۳
سید شمس الدین هاشمی رییس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد می‌گوید

پاتک علمی و فناورانه به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد / کابین ضدعفونی افراد علیه بیماری کرونا در کهگیلویه و بویراحمد ساخته شد

۲
۱
پاتک علمی و فناورانه به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛استان کهگیلویه و بویراحمد با وجود ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های زیادی که دارد، یکی از استان‌های محروم کشور قلمداد می‌شود، بعد از انقلاب اسلامی این استان روی آبادانی و پیشرفت دید، هر چند سرعت پیشرفت و توسعه در کهگیلویه و بویراحمد کند بود که یکی از دلایل آن را می‌توان به مدیران آن ربط داد. زمان زیادی از تأسیس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد نمی‌گذرد، اما این مرکز علمی و رشد توانسته با سکانداری سید شمس‌الدین هاشمی به جایگاه خوبی در سطح کشور برسد، اقدامات پارک علم و فناوری در مقابله با کرونا یک پاتک علمی به این ویروس مرگبار بود و استان کهگیلویه و بویراحمد را به آینده خودش، خوش بین کرد. در یک استان کوچکی، اتفاقات خیلی خوبی در واحدهای فناور مستقر در پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد افتاد، این استان از حیث کارهای فناورانه دیگر محروم نیست.
سید شمس الدین هاشمی رییس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد به تشریح اقدامات اخیر این پارک اشاره می‌کند و می‌گوید: یک شرکت فناور و دانش بنیان این استان که حوزه تخصصی فعالیت آن آموزش خلبانی و هوافضا بوده کابین ضدعفونی افراد علیه بیماری کرونا را ساخته است.
هاشمی اظهار داشت: این کابین جلوی دستگاه‌های اجرایی و مراکز شلوغ و پرجمعیت از جمله متروها و ایستگاه‌های تاکسی و اتوبوس نصب شده و هنگام عبور افراد کار ضدعفونی آنان علیه بیماری کرونا را با استفاده از گاز اُزُن انجام می‌دهد.
 وی افزود: همین شرکت فناور و دانش بنیان کهگیلویه و بویراحمد برای ساخت دستگاه اکسیژن ساز در حال انجام اقدام‌ها و فعالیت‌هایی است.
 رییس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: یکی دیگر از شرکت‌های فناور و دانش بنیان این استان یک پهپاد برای ضدعفونی بیمارستان‌های محل بستری بیماران کرونایی ساخته است.
 هاشمی عنوان کرد: این پهپاد قابلیت ضدعفونی میادین پرجمعیت و پرتردد و مکان‌هایی که نمی‌توان آنها را با روش‌های عادی علیه بیماری کرونا ضدعفونی کرد را دارد.
 وی ابراز داشت: بخشی از مجموعه اقدام‌ها و فعالیت‌هایی که پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد برای مقابله با بیماری کرونا در این استان انجام داده مربوط به حمایت از مردم بوده است.
 رییس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد گفت: این امور تا حدودی منجر به کاهش ارتباط مردم استان با یکدیگر و ضعیف‌تر شدن زنجیره انتقال بیماری کرونا شد.
 هاشمی اظهار داشت: برخی از شرکت‌های فناور و دانش بنیان کهگیلویه و بویراحمد در بحث آموزش‌های مجازی برای مقابله با بیماری کرونا اقدام‌ها و فعالیت‌های مطلوبی را انجام داده‌اند.
 وی افزود: بر همین اساس تعدادی فروشگاه اینترنتی در کهگیلویه و بویراحمد ایجاد و راه اندازی شد که تا حدودی در ضعیف‌تر شدن زنجیره انتقال بیماری کرونا بین مردم استان مؤثر بوده و کمک بسزایی کرد.
  
 رییس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این فروشگاه‌های اینترنتی شامل خدمات دارویی، سوپرمارکت‌ها و خدمات کامپیوتری است.
 هاشمی عنوان کرد: اقدامی که در حوزه آی.تی و آی.سی.تی برای مقابله با بیماری کرونا در کهگیلویه و بویراحمد انجام شده برگزاری بخش عمده‌ای از نشست‌های دستگاه‌های اجرایی این استان به صورت مجازی بود.
 وی ابراز داشت: تمامی نشست‌های پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد و دید و بازدیدهای مدیران اجرایی استان از آن به طور مجازی برگزار شد.
 رییس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد گفت: این اقدام‌ها و فعالیت‌ها سبب حفظ فاصله گذاری اجتماعی و جلوگیری از بروز مشکل خاص در زمینه بیماری کرونا برای فناوران، اعضای شرکت‌های فناور و دانش بنیان و مدیران اجرایی استان شد.
 هاشمی اظهار داشت: یکی از مهمترین اقدام‌ها و فعالیت‌هایی که فناوران کهگیلویه و بویراحمد برای مقابله با بیماری کرونا انجام داده‌اند ایجاد و راه اندازی کارگاه‌های تولید ماسک بود.
 وی افزود: یکی از شرکت‌های فناور و دانش بنیان کهگیلویه و بویراحمد دستگاه تولید ماسک ان ۹۵ پنج لایه را ساخت.
 رییس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این دستگاه که با سیستم‌های مدرن و پیشرفته کار می‌کرد ابتدا به یک شرکت در ماهشهر استان خوزستان فروخته شد و آن شرکت نیز با واسطه به کشور عراق صادر کرد.
 هاشمی عنوان کرد: تعدادی از ماسک‌های تولیدی با این دستگاه در کهگیلویه و بویراحمد موجود است.
 وی ابراز داشت: فناوران کهگیلویه و بویراحمد خواستند یک نمونه دیگر از این دستگاه را برای استفاده در استان بسازند اما بعدها به چنین نتیجه‌ای رسیدند که ساخت آن مقرون به صرفه نیست.
 رییس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی دیگر از شرکت‌های فناور و دانش بنیان این استان در حال تولید روزانه ۶ هزار عدد ماسک سه لایه استاندارد معمولی است.
هاشمی اظهار داشت: این شرکت هم اینک با ۲ شیفت کار ۶ هزار عدد از این نوع ماسک را روزانه تولید می‌کند اما چنانچه لازم باشد میزان تولید آن به ۹ هزار عدد در روز نیز می‌رسد.
وی افزود: این شرکت به اندازه‌ای تولید ماسک دارد که بتواند به خارج از کهگیلویه و بویراحمد نیز صادر کند اما به دنبال مشتری است.
 رییس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: بخش عمده‌ای از مصرف تولیدات ماسک این شرکت در داخل استان بوده و به اندازه کافی تولید دارد.
 هاشمی عنوان کرد: حوزه تخصصی فعالیت شرکت‌های فناور و دانش بنیان کهگیلویه و بویراحمد ساخت دستگاه تولید ماسک سه لایه استاندارد معمولی و یا ساخت پهپاد نبوده اما به دلیل شرایط کرونایی به میدان آمده و کمک کرده‌اند.
 وی ابراز داشت: این شرکت‌ها فعالیت خود را بر اساس نیاز جامعه و با توجه به شرایط کرونایی تطبیق داده‌اند.
 رییس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد گفت: آن دسته از شرکت‌های فناور و دانش بنیان این استان که در حوزه تولید محتوا فعالیت می‌کنند در زمینه فرهنگ سازی برای مقابله با بیماری کرونا کلیپ‌هایی را تولید و ارائه داده‌اند.
 هاشمی اظهار داشت: این پایان کار پارک علم و فناوری و شرکت‌های فناور و دانش بنیان کهگیلویه و بویراحمد برای مقابله با بیماری کرونا نیست و همچنان با جدیت در حال اقدام و فعالیت هستند.
 وی افزود: به محض آنکه شرکت‌های فناور و دانش بنیان کهگیلویه و بویراحمد اقدام‌ها و فعالیت‌های جدیدی برای مقابله با بیماری کرونا انجام دهند اطلاع رسانی می‌شود.

    

رییس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: معرفی محصولات و تولیدات جدید شرکت‌های فناور و دانش بنیان این استان برای مقابله با بیماری کرونا منوط به دریافت استانداردهای لازم و دادن پاسخ مثبت در نمونه‌های اولیه آزمایشگاهی است.
 هاشمی عنوان کرد: تمامی محصولات و تولیدات شرکت‌های فناور و دانش بنیان کهگیلویه و بویراحمد برای مقابله با بیماری کرونا آن‌هایی بودند که احساس شد در بازار مشتری داشته و تقاضا برای آنها وجود دارد.
 وی ابراز داشت: دستگاه دیگری که از سوی فناوران کهگیلویه و بویراحمد ساخته شد تب سنج غیرتماسی برای اندازه گیری حرارت بدن افراد بوده اما با توجه به اینکه نیاز بازار نبود از آن استفاده نشد.
رییس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد گفت: دستگاه تب سنج دیواری نیز از سوی فناوران این استان ساخته شد اما احساس کردند که نیاز بازار نیست و به همین دلیل در حد نمونه‌های آزمایشگاهی باقی ماند و تولید آن ادامه نیافت.
 هاشمی اظهار داشت: شرکت‌های فناور و دانش بنیان کهگیلویه و بویراحمد که برای مقابله با بیماری کرونا اقدام و فعالیت کرده و محصولات یا تولیداتی داشته‌اند در شهرهای یاسوج و گچساران مستقر هستند و همگی نیز زیرنظر مراکز رشد این استان فعالیت می‌کنند.
 وی افزود: هم اینک یک مرکز رشد در شهر یاسوج و یک مرکز رشد در شهر گچساران وجود دارد و مراحل اولیه ساخت مرکز رشد شهر دهدشت نیز در حال انجام بوده و تعدادی فناور در آن جذب شده است.
هاشمی بیان کرد: ۴۸ واحد فناور در شهرهای یاسوج، گچساران و دهدشت موجود بوده و ۳۰۰ فرصت شغلی نیز در آنها ایجاد شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

رضا
Iran, Islamic Republic of
نه پارک دیدیم ونه هم علمی
هر روزم انلاینی
دوستعلی
Iran, Islamic Republic of
وای قضاته دوباره ماسک و پهپاد. ول کن
بار تعطیلات بر دوش اقتصاد

بار تعطیلات بر دوش اقتصاد

با شروع ویروس کرونا مسائل متعددی گریبانگیر زندگی روزمره مردم شده، مشکلات اقتصادی و معیشتی ...
«بايا» نيامده پول می‌خواهد!

«بايا» نيامده پول می‌خواهد!

بايا، شبکه فروش کالا و خدمات است، ده‌ها نمونه ديگر آن در کشور درحال فعاليت هستند. اين ...
فقدان پارلمان ( به قلم محسن خرامین )

فقدان پارلمان ( به قلم محسن خرامین )

سال‌هاست کارکرد اصلی مجلس دخالت در برخی انتصابات مدیریتی است که این انتصابات برای نمایندگان ...
1