تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۱۸
کد مطلب : ۴۲۸۰۸۶
یک متخصص بیماری‌های عفونی مطرح کرد؛

خطرات حمام رفتن برای بیماران کرونایی!

۱
کبنا ؛
یک متخصص بیماری‌های عفونی در رابطه با حمام کردن بیماران کرونایی گفت: در مجموع حمام رفتن برای این بیماران توصیه نمی‌شود و برای بیماران با حال نامساعد و متوسط ممنوع است.
به گزارش کبنا نیوز به نقل از ایسنا نوشت: دکتر علیرضا جانبخش با بیان اینکه بیماران کرونایی به چند دسته تقسیم بندی می‌شوند، گفت: متناسب با وضعیت هر دسته، شرایط حمام رفتن بیماران متفاوت است، اما در مجموع حمام رفتن برای این بیماران توصیه نمی‌شود و برای بیماران با حال نامساعد و متوسط ممنوع است.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: بیمارانی که بستری بوده و یا اکسیژن تراپی می‌شوند به هیچ عنوان نباید استحمام کنند و بهتر است برای نظافت این بیماران از دستمال مرطوب استفاده شود.
جانبخش در خصوص خطرات حمام رفتن برای بیماران کرونایی گفت: در حمام و زیر دوش سطح اکسیژن خون پایین می‌آید و بیماران کرونایی بویژه بیماران بدخیم با کمبود اکسیژن به خودی خود مواجه هستند و در همین راستا حمام رفتن می‌تواند این کمبود اکسیژن راتشدید کرده و حال این بیماران وخیم‌تر شود.
وی افزود: بیمارانی هم که در منزل بستری هستند، اما حال نامساعد دارند، به هیچ عنوان نباید حمام بروند.
این متخصص بیماری‌های عفونی خاطرنشان کرد: دسته‌ای از بیماران که حال مساعد داشته و علائم جزیی دارند هم ترجیحا نباید حمام بروند، اما درصورتی که اصرار بر انجام این کار دارند باید حتما از بالا بودن سطح اکسیژن خون خود بالای ۹۳ درصد اطمینان حاصل کنند.
وی افزود: همچنین این بیماران باید زمانی استحمام کنند که فرد دیگری در منزل حضور داشته باشد تا درصورتی که مشکلی پیش آمده و یا حالشان وخیم شد، رسیدگی کند.
جانبخش در خصوص ضدعفونی کردن حمام بعد از استحمام بیماران کرونایی گفت: شست و شوی محیط حمام با محلول آب و صابون کافی است و اگر پنجره در حمام وجود داشته باشد باید آن را باز بگذارند تا تهویه هوای داخل حمام انجام شود و هنگام شست و شوی حمام افراد باید از ماسک استفاده کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

بار تعطیلات بر دوش اقتصاد

بار تعطیلات بر دوش اقتصاد

با شروع ویروس کرونا مسائل متعددی گریبانگیر زندگی روزمره مردم شده، مشکلات اقتصادی و معیشتی ...
«بايا» نيامده پول می‌خواهد!

«بايا» نيامده پول می‌خواهد!

بايا، شبکه فروش کالا و خدمات است، ده‌ها نمونه ديگر آن در کشور درحال فعاليت هستند. اين ...
فقدان پارلمان ( به قلم محسن خرامین )

فقدان پارلمان ( به قلم محسن خرامین )

سال‌هاست کارکرد اصلی مجلس دخالت در برخی انتصابات مدیریتی است که این انتصابات برای نمایندگان ...
1