تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۰۲:۵۶
کد مطلب : ۴۲۸۰۶۲
سخنگوي سازمان مديريت بحران هشدار داد؛

آماده باش برای سیل

۰
آماده باش برای کهگیلویه و بویراحمد و 17 استان کشور
کبنا ؛بارش‌ باران باز هم شرايط استان خوزستان را بحراني کرد و موجب تعطيلي ادارات شهرهاي اهواز، ماهشهر، رامشير و اميديه در روز گذشته شد. همچنين در استان لرستان نيز مسئولان از جمله حميد کشکولي فرماندار اليگودرز از هشدار سيل خبر داد و گفت که «پيش‌بيني هواشناسي حاکي از بارش باران و در نتيجه سيلابي شدن مسيل‌ها و رودخانه‌ها در روزهاي آينده است، از مردم مي‌خواهيم ضمن احتياط در تردد جاده‌اي، حتي‌المقدور از سفرهاي غيرضرور پرهيز کنند.» در استان کهگيلويه و بويراحمد و لرستان نيز نيروهاي امدادي به حالت آماده‌باش در آمده‌اند. برخي از مردم در شبکه‌هاي اجتماعي فيلم‌هايي منتشر کردند که آب‌گرفتگي در شهرهاي ماهشهر و اميديه را بسيار گسترده عنوان است و اين ويدئوها حکايت از اين موضوع دارد که در شهر اهواز منازل مردم در برخي محلات دچار آب‌گرفتگي شده است. همزمان اميد بن‌عباس، مديرکل بحران خوزستان، در اين باره گفت که «باتوجه به روند ادامه بارش‌هاي کم سابقه و به منظور پيشگيري از هرگونه حوادث احتمالي ادارات و بانک‌هاي چهار شهرستان در استان خوزستان روز يک‌شنبه تعطيل است. اما اين تعطيلي شامل مراکز درماني، واحدهاي عملياتي و امدادي و خدماتي نمي‌شود.» مديريت شرايط اضطراري منطقه ويژه اقتصادي پتروشيمي ماهشهر نيز اعلام کرد که در پي بارش شديد و آب گرفتگي معابر و شرايط جوي بسيار نامساعد، همه بخش‌هاي ستادي و اداري شركت‌هاي اين منطقه به غير از نيروهاي نوبت‌كار بخش‌هاي عملياتي، روز يک‌شنبه تعطيل اعلام شد. در همين حال، علي خدادادي مديرعامل جمعيت هلال‌احمر خوزستان گفت که از زمان آغاز بارش‌ها در خوزستان طي يک هفته گذشته امدادگران هلال احمر به 729 فرد گرفتار در آبگرفتگي متاثر از بارش شديد باران در اين استان خوزستان امداد رساني کردند. خدادادي افزود که علاوه بر اين تعداد، 133 نفر نيز در اين مدت در مناطق امن اسکان داده شدند و 9 واحد مسکوني روستايي در شهرستان‌هاي ايذه و باغملک بر اثر بارندگي تخريب شده است.


وضعيت وخيم روستاهاي بوشهر
همزمان مسئولان استان بوشهر نيز از آبگرفتگي تعدادي از خانه‌ها از جمله در تنگستان و بندر ديلم گزارش دادند و جهانگير دهقاني، مديرکل بحران استانداري بوشهر از بارش شديد در مناطق شمالي اين استان خبر داد اما گفت که همه دستگاه‌هاي امدادي در آماده‌باش هستند و تاکنون مشکل خاصي گزارش نشده است. اين درحالي است که منابع محلي در استان بوشهر از آب‌گرفتگي در مناطقي از شهرستان بندر ديلم خبر دادند. جاده ساحلي گناوه - بوشهر نيز در مسير رفت و برگشت از هشت و نيم شنبه شب تا اطلاع بعدي به دليل آب‌گرفتگي مسدود شده است. علي منصوري، رئيس هلال تنگستان در استان بوشهر نيز از آبگرفتگي خيابان‌ها و معابر و همچنين دست‌کم 11 خانه خبر داد و گفت که تيم‌هاي امداد و نجات جمعيت هلال احمر شهرستان موفق به تخليه آب از 11 باب منزل مسکوني در مناطق آب گرفتگي شدند. منصوري افزود که در اين منازل 11 خانوار شامل 49 نفر سکونت داشتند که تيم‌هاي امداد و نجات جمعيت هلال احمر به آنها امدادرساني کردند. همچنين بنابر اعلام اداره راهداري شهرستان ديلم، محور روستايي چاه تلخ -خواجه گير- مال شهاب از توابع شهرستان ديلم در مسير رفت و برگشت به علت آبگرفتگي تا اطلاع بعدي بسته شده است.
آبگرفتگی بیش از ۵۰۰ خانه در دهدشت و یاسوج/انسداد برخی راهها - خبرگزاری مهر  | اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency

همه تيم‌هاي امدادي در حالت آماده‌باش
در شرايطي که سازمان هواشناسي اعلام کرده، بارش‌ها تا آخر هفته در کشور ادامه دارد، سخنگوي سازمان مديريت بحران از هشدار اين سازمان به 17 استان کشور براي آماده باش در برابر بارش برف و باران خبر داد. علي بختياري در اين باره به ايسنا گفت: 17 استان آذربايجان شرقي، آذربايجان غربي، اردبيل، تهران، چهارمحال و بختياري، زنجان، قزوين، کردستان، گلستان، گيلان، لرستان، مازندران، ايلام، بوشهر، خوزستان، کهگيلويه و بويراحمد و گلستان اخطارهاي کتبي صادر کرده و دستگاه‌هاي انتظامي، خدماتي و امدادي در اين استان‌ها را به حالت آماده باش درآورده است. وي با بيان اينکه اين اخطاريه‌ها به استانداران، فرمانداران، شهرداران و کليه دستگاه‌هاي اجرائي از جمله سازمان امداد و نجات، پليس راهور و... منعکس شده است، گفت: از آنان خواسته شده تا با حفظ آمادگي خود، تمهيدات لازم را براي مواجهه با هرگونه رخداد اتخاذ کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

بار تعطیلات بر دوش اقتصاد

بار تعطیلات بر دوش اقتصاد

با شروع ویروس کرونا مسائل متعددی گریبانگیر زندگی روزمره مردم شده، مشکلات اقتصادی و معیشتی ...
«بايا» نيامده پول می‌خواهد!

«بايا» نيامده پول می‌خواهد!

بايا، شبکه فروش کالا و خدمات است، ده‌ها نمونه ديگر آن در کشور درحال فعاليت هستند. اين ...
فقدان پارلمان ( به قلم محسن خرامین )

فقدان پارلمان ( به قلم محسن خرامین )

سال‌هاست کارکرد اصلی مجلس دخالت در برخی انتصابات مدیریتی است که این انتصابات برای نمایندگان ...
1