تاریخ انتشار
يکشنبه ۹ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۲۱
کد مطلب : ۴۲۸۰۳۸
در کهگیلویه و بویراحمد:

باران همچنان می‌بارد / از آبگرفتگی معابر تا مسدود شدن 33 راه روستایی

۰
باران همچنان می‌بارد / از آبگرفتگی معابر تا مسدود شدن 33 راه روستایی
کبنا ؛ روز یکشنبه ( 9 آذر ماه 99)  استان کهگیلویه و بویراحمد شاهد بارش شدید باران بود و همچنان ادامه دارد. بیشترین بارش بر اساس آخرین اطلاعات هواشناسی در بخش سرفاریاب چرام بارید. در پی بارش باران اخیر تعدادی از راه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد مسدود شد.

انسداد راه‌های روستای در کهگیلویه و بویراحمد
به گزارش کبنا، محمد محمدی مدیرکل مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: طبق گزارشات ارسالی تاکنون طی بارش‌های اخیر راه‌های برخی روستایی شهرستانهای بویراحمد، گچساران و کهگیلویه مسدود شدند.
 محمدی با بیان اینکه از روز چهارشنبه اعضای ستاد مدیریت بحران استان آماده باش هستند، افزود: بارش باران در استان از روز پنجشنبه آغاز شده و همچنان ادامه دارد. اوج بارندگی‌ها روزهای شنبه و بخصوص یکشنبه بوده است.
 وی اظهارکرد: تا صبح روز یکشنبه ۲۰۰ میلی متر بارندگی در بخش سرفاریاب شهرستان چرام گزارش شده است.
 مدیرکل مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: طی بارش‌های اخیر آبگرفتگی معابر عمومی شهرهای استان را داشته‌ایم که شهرداری‌ها در حال رفع مشکل هستند.
محمدی با بیان اینکه پس از پایان بارندگی‌ها گزارش کامل خسارات جمع بندی و اعلام و به ستاد بحران کشور ارسال می‌شود، تصریح کرد: همچنین تخریب اراضی کشاورزی و ریزش سقف سه باب منزل مسکونی در شهرستان باشت گزارش شده است.
 وی ادامه داد: به جهت شدت بارش‌ها استان کهگیلویه و بویراحمد در سطح هشدار قرمز قرار گرفته است.
 مدیرکل مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مردم استان مراقب و مواظب باشند به کوهستانها صعود نکنند و از تردد در مسیر رودخانه‌ها و مسیل‌ها خوداری کنند تا شاهد حادثه ناگواری نباشیم.
 
مسدود شدن راه ارتباطی ۲۵ روستای کهگیلویه و بویراحمد
 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد از مسدود شدن و اختلال در تردد راه ۲۵ روستای این استان خبر داد.
 «محمد حسین نصیری راد» افزود: با وجود بارش باران در سطح استان راهای اصلی، فرعی و شوسه‌ای استان باز هستند و تردد در این راه‌ها در جریان است.
 وی اظهارکرد: جاده‌های خاکی ۲۵ روستا در بخش‌های مارگون، لوداب، چاروسا، دیشموک، سوق و بخش مرکزی لنده مسدود شده و با مشکل تردد مواجه شده‌اند.
 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: ۲۰۰ راهدار استان کهگیلویه و بویراحمد در قالب ۲۴ راهدارخانه ثابت و سیار و با ۱۹۸ دستگاه ماشین آلات سبک و نیمه سنگین در حال کمک و امداد رسانی و بازگشایی راه‌های استان هستند.
 
مسدود شدن راه ارتباطی ۸ روستا در بهمئی

 حکمت الله سنایی فرماندار بهمئی با اشاره به اینکه بارش‌های دو روز گذشته در مناطق کوهستانی و گردنه‌ها شدت بیشتری داشته و موجب مسدود شدن راه ارتباطی بیش از ۸ روستا شده است، گفت: با تمهیدات اندیشیده شده و برنامه ریزی‌های انجام گرته به همت بخشداری‌ها و عوامل راهداری، جمعیت هلال احمر، شهرداری و دیگر دستگاه‌ها، بیشتر نقاط شهری و روستایی در همان ساعات اولیه امدادرسانی انجام شده است.
 حکمت الله سنایی افزود: براثر بارش باران آب گرفتگی در برخی نقاط که با بارش باران از جمعه عصر آغاز شده است، منجر به آبگرفتگی تعدادی از منازل شده که خوشبختانه خسارات اندکی همراه با آسیب‌های جزئی به برخی منازل را در پی داشت.
 وی همچنین از آمادگی دستگاه‌های مختلف شهرستان از جمله راهداری، راه و شهرسازی، شهرداری، اداره گاز، هلال احمر، بخشداری‌های شهرستان و ادارات خدمات رسان در مواقع وقوع بحران بویژه در فصل سرما خبر داد.
 
بازگشایی ورودی‌های شهر دیشموک
 ورودی‌های شهر دیشموک از سمت روستای بنه کلو و خوزستان دچار آبرگرفتگی و سیلاب شد که با همت پرسنل شهرداری بازگشایی شد.
بخشدار دیشموک گفت: در جلسه ستاد مدیریت بحران به همه دهیاران و مسئولان ادارات تدابیر و دستورالعمل‌های لازم ابلاغ شد.
 صفا حبیبی فر افزود: تعدادی از راه‌های روستایی همچون روستاهای سرگچ، رودسمه، سرتنگ لیراب به علت قرار داشتن در بستر رودخانه خروشان همچنان مسدود هستند.
حبیبی فر ادامه داد: یک دستگاه گریدر و یک دستگاه لودر از طرف اداره راهداری در سطح بخش دیشموک مستقر و هم اکنون عملیات بازگشایی ورودی دیشموک از سمت روستاهای بنه کلو و سرگچ و از طرف خوزستان توسط لودر شهرداری در حال انجام است.
 بازگشایی ورودی‌های شهر دیشموکبخشدار دیشموک با اشاره به ریزش کوه و وجود گل و لای ناشی از سیلاب در جاده گفت: بخشی از جاده دیشموک به سمت روستای سرگچ و دیشموک به سمت خوزستان دچار گل و لای ناشی از باران شده که عملیات بازگشایی آن توسط لودر شهرداری انجام شد.
 وی در خصوص خسارات باران و گزارشات مردمی افزود: فعلاً هیچ گونه گزارشی مبنی بر خسارات باران از مردم دریافت نشده است.
حبیبی فر با اشاره به صعب العبور بودن راه ارتباطی دهستان آجم و عدم بازگشایی از طرف بخش دیشموک در این شرایط بارندگی گفت: به علت صعب العبور بودن و خاکی بودن مسیر دهستان آجم و روستاهای تابعه امکان بازگشایی از طرف بخش دیشموک وجود ندارد.

مسدود شدن راه ارتباطی ۱۵ روستا در چاروسا
 به علت بارش‌های اخیر راه ارتباطی ۱۵ روستا در چاروسا مسدود شده است.
 بارش باران که از امروز صبح در قلعه رئیسی آغاز شد، راه ارتباطی ۱۵ روستا از جمله لاش، شوار، کوه پنبه، دارگنجی، ادرج، گندم کار را مسدود کرده است.
همچنین سیل شدید سبب رانش زمین در مسیر قلعه رئیسی به دهدشت شد.
 شهردار قلعه رئیسی هم با بیان اینکه بر اثر سیل زیرسازی کمربندی شهر قلعه رئیسی دچار تخریب شده است، عنوان کرد: بر اثر سیل که از صبح امروز آغاز شد دیوار حائل پارک شهدای گمنام و دیوار ورودی قلعه رئیسی دچار تخریب شد.
 آبرود از خسارت ۳ میلیارد تومانی به زیرساخت‌های شهری قلعه رئیسی خبر داد.
نام شما

آدرس ايميل شما

واکنش فرمانده کل سپاه به ترور دانشمند هسته‌ای ایران

واکنش فرمانده کل سپاه به ترور دانشمند هسته‌ای ایران

فرمانده کل سپاه گفت: ترور دانشمندان هسته‌ای آشکارترین تقابل خشن نظام سلطه برای جلوگیری ...
از واکسن کرونا چه خبر؟

از واکسن کرونا چه خبر؟

مراحل تست واکسن شامل مرحله آزمایش پیش بالینی است که دانشمندان واکسن جدید را بر روی سلول ...
برای رفع تحریم‌ها چندین سال مذاکره کردیم، اما به نتیجه نرسید

برای رفع تحریم‌ها چندین سال مذاکره کردیم، اما به نتیجه نرسید

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به مسیر غلبه بر تحریم‌ها و بی‌اثر کردن آنها گفتند: این مسیر ...
1