تاریخ انتشار
سه شنبه ۴ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۲۵
کد مطلب : ۴۲۷۸۸۹
فرمانده انتظامی استان خبر داد؛

اجرای طرح هوشمند مدیریت محدودسازی ترددها در کهگیلویه و بویراحمد

۰
اجرای طرح هوشمند مدیریت محدودسازی ترددها در کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛
فرمانده انتظامی استان از اجرای طرح هوشمند مدیریت محدودسازی تردد ها همزمان با سراسر کشور در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: تا به امروز ۴ هزار و ۸۵۰ مورد تذکر و ۲۵۰ فقره اعمال قانون در رابطه با اجرای این طرح در سطح استان داشته‌ایم.
به گزارش کبنا نیوز، سرتیپ دوم ستاد "کیقباد مصطفایی" روز سه شنبه 4 آذرماه در خصوص اجرای طرح هوشمند مدیریت محدود سازی ترافیک اظهارداشت: طرح هوشمند مدیریت محدودسازی تردد ها و تجمعات فرماندهی انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد همزمان با سراسر کشور از اول آذرماه در سطح معابر و محورهای مواصلاتی استان اجرا شده است.
وی افزود: تردد در شهرستان های با وضعیت قرمز و نارنجی ممنوع است و اعمال قانون از طریق پلیس های راه و راهور در سطح این شهرستان ها صورت می گیرد.
این مقام ارشد انتظامی استان تصریح کرد:  تردد در شهرستان های زرد کماکان در وضعیت عادی قرار دارد و پلیس مشکلی را در رابطه با ورود و خروج به این شهرستان ها ندارد و اما در رابطه با شهرستان های با وضعیت قرمز هرگونه ورود منجر به اعمال جرایم سختگیرانه و اعمال جرایم به مبلغ یک میلیون تومان خواهد بود و در شهرستان‌های با وضعیت نارنجی اعمال قانون به مبلغ ۵۰۰ هزار تومان می باشد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه در اولین روز این طرح بیشتر رویکرد ارشادی را نسبت به اجرای این طرح داشته‌ایم و می‌خواستیم که مردم بدواً از وضعیت اجرای طرح مطلع شوند بیان داشت: اما در روز دوم و سوم و امروز که در چهارمین روز از اجرای این طرح هستیم اعمال قانون را به صورت جدی در دستور کار خود قرار دادیم و در این رابطه بالغ بر ۴ هزار و ۸۵۰ مورد تذکر نسبت به رانندگان صورت گرفته و پذیرفتند و از ورود به شهرها امتناع کردند و اما در رابطه با رانندگان بی‌توجه ۲۵۰ فقره اعمال قانون اعم از قبوض یک میلیون تومانی و ۵۰۰ هزار تومانی صورت گرفته است.
مصطفایی گفت: بر اساس این طرح هرگونه تردد خودروهای بومی و غیر بومی در شهرستان‌های با وضعیت قرمز و نارنجی به صورت شبانه از ساعت ۹ شب تا ۴ صبح کاملاً ممنوع است و صرفاً خودروهای با پلاک عمومی و امدادی مجاز به تردد شبانه در داخل شهرها هستند.
وی با بیان اینکه در طول این مدت خوشبختانه مردم همکاری خوبی را با پلیس راه و راهور انتظامی استان چه در حوزه درون شهری و چه در حوزه برون شهری داشتند تصریح کرد: جا دارد که به سهم خودم از همراهی و همدلی مردم در اجرای هرچه بهتر این طرح تقدیر و تشکر کنم و انصافاً همکاری مردم به گونه‌ای بوده که کمترین سطح اصطکاک و تنش را با پلیس داشته اند.
فرمانده انتظامی استان بیان داشت:  پلیس مشکلی را در رابطه با اجرای این طرح نداشته و کماکان درخواست ما از مردم عزیز هم استان و عزیزانی که قصد تردد به شهرستان های استان کهگیلویه و بویراحمد را دارند حتماً به ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های شد و آمدی که این روزها در سراسر کشور و در استان کهگیلویه و بویراحمد هم ساری و جاری است توجه کنند و خودشان را بدون نیاز به تذکر پلیس مقید به رعایت این دستورالعمل ها و ممنوعیت ها در رابطه با اجرای طرح کنند تا در رابطه با اعمال قانون ایمن شوند.
این مقام ارشد انتظامی استان گفت: پلیس بر اساس این طرح ورود به شهرهای دارای وضعیت قرمز و نارنجی را برای پلاک های غیر بومی ممنوع کرده و عزیزانمان چنانچه قصد تردد در محورهای مواصلاتی استان را دارند می بایست از مسیرهای کمربندی و مسیرهای که در رابطه با تردد تعیین شده عبور کنند مشمول اعمال قانون و جریمه نشوند.
مصطفایی تصریح کرد: نکته دیگری که باعث نگرانی ما و سایر عزیزان در رابطه با مدیریت هوشمند بیماری کرونا شده است، موضوع برگزاری مراسمات منجر به تجمعاتی همچون مراسم عروسی و عزا است که پلیس اکیدا به مردم عزیز توصیه می‌کند انجام مراسم عروسی را تا جایی که امکان دارد به بعد از پایان بیماری کرونا موکول کنند و مراسمات عزا را به صورت ساده با تعداد نفرات حداقلی ۱۰ الی ۱۵ نفری با رعایت پروتکل های بهداشتی در دستور کار خود قرار دهند تا بیش از این ما شاهد شیوع این بیماری منحوس  در سطح شهر های استان نباشیم.
فرمانده انتظامی استان در پایان خطاب به عزیزانی که رعایت نمی کنند و کماکان مبادرت به برپایی مراسمات می کنند خاطرنشان کرد: حتماً نیروی انتظامی بر اساس تصمیم ستاد مقابله با بیماری کرونا نسبت به احضار و معرفی صاحبان مراسمات اعم از عروسی و عزا به مرجع محترم قضایی اقدام خواهد کرد و در کنار این موضوع ضمن معرفی این افراد با مالکین خودروهایی که در این مراسمات حضور دارند، برخورد قانونی خواهد کرد و اعمال قانون‌های سنگینی نسبت به این دسته از افراد که به سلامتی خود و دیگر شهروندان توجهی ندارند به عمل خواهد آورد.
نام شما

آدرس ايميل شما

برای رفع تحریم‌ها چندین سال مذاکره کردیم، اما به نتیجه نرسید

برای رفع تحریم‌ها چندین سال مذاکره کردیم، اما به نتیجه نرسید

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به مسیر غلبه بر تحریم‌ها و بی‌اثر کردن آنها گفتند: این مسیر ...
جنجال 3 کلمه‌‌ای ...

جنجال 3 کلمه‌‌ای ...

شکست استقلال برابر فولاد در هفته دوم رقابت‌های لیگ برتر حواشی زیادی به‌ همراه داشته است....
دعوای بی‌وقت

دعوای بی‌وقت

استعفای ملک‌زاده از وزارت بهداشت آن‌هم با نامه‌ای سرگشاده و چکشی هرچند در این شرایط کرونایی ...
1