تاریخ انتشار
دوشنبه ۳ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۲۹
کد مطلب : ۴۲۷۸۵۶
در جلسه شورای سلامت شهرستان چرام مطرح شد

هفته‌های سیاه کرونایی در آذرماه / مراسمات عزا و عروسی میدان یک‌تازی کرونا در چرام

۰
هفته‌های سیاه کرونایی در آذرماه / مراسمات عزا و عروسی میدان یک‌تازی کرونا در چرام
کبنا ؛جلسه شورای سلامت شهرستان چرام با حضور دبیر ستاد کرونای استان کهگیلویه و بویراحمد و مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کهگیلویه وبویراحمد برگزار شد.
به گزارش کبنا از چرام، نشست شورای سلامت شهرستان چرام امروز (۳ آذرماه ۹۹) با حضور اعضا و مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری در سالن اجتماعات شبکه بهداشت ودرمان شهرستان چرام با هدف بررسی وضعیت پیشگیری و مهار کرونا و بررسی مصوبات در این شهرستان برگزار شد.
 
هدایت نیا مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان چرام در این نشست با ارائه آماری مبنی بر اینکه جمعیت ۳۶ هزار نفری شهرستان چرام داری ۶ مرکز بهداشتی و درمانی و ۲۴ خانه بهداشت و ۳ پایکاه اورژانس کار خدمت رسانی در حوزه بهداشت ودرمان و مبارزه با کرونا را انجام می‌دهند.
 وی بیان کرد: در بررسی آماری جواب تست‌ها و مثبت شدن ۳۶ درصدی در شهریور؛ ۳۹ درصدی در مهرماه و ۵۰ درصدی در آبان‌ماه جاری روند تصاعدی در جواب مثبت تست‌ها وسیر بیماری هم صعودی و وضعیت هم اکنون در شهرستان چرام نارنجی است.
 سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان چرام بیان کرد: تاکنون در جلسات ۹۴ مصوبه داشتیم که ۸۴ درصد مصوبات اجرایی شده است.
 هدایت نیا افزود: مهم‌ترین معضل ما هم اکنون بحث مراسمات ترحیم وشادی است که مصوب شد تمامی مراسمات تشییع در صبح و در یک تایم مشخص از ساعت ۹ صبح تا ۱۱ انجام شود.
وی با اشاره به اینکه باید همکاری بین بخشی صورت گیرد تا از وضعیت نارنجی گذر کنیم و به زرد برسیم.
وی افزود: افرادی که تست مثبت کرونا هستند متاسفانه قرنطینه را می‌شکنند و هیچ تمهیدی اندیشه نشده و آزادانه در شهر وجامعه می‌چرخند و تا الان اقدام عاجلی صورت نگرفته است.
 سرپرست شبکه بهداشت ودرمان چرام با اشاره به اینکه امیدوارم طرح‌ها روی من کاغذ نباشد تاکید کرد: دو هفته اول آذرماه هفته‌های سیاه کرونایی هستند
 نوروزی مسئول اتاق اصناف شهرستان چرام با ارائه گزارشی از وضعیت بازار شهرستان چرام بیان کرد: با توجه به تعطیلی مدارس و احتمال اینکه گیم نت‌ها با حضور دانش آموزان شلوغ می‌شود اقدام به تعطیلی کردیم.
وی بیان کرد: ۴ واحد کافه باغ و ۲ باشگاه بدنسازی با هماهنگی اعضا کمیته و طبق مصوبات تعطیل شدند.
مسئول اتاق اصناف در ستاد کرونایی شهرستان چرام از تعطیلی یک واحد نانوایی و یک مرکز کلینیک زیبایی به علت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی تعطیل شدند.
 صدری دادستان شهرستان چرام با تبریک هفته بسیج بیان کرد: برنامه‌های هفته بسیج امسال می‌بایست در راستای مبارزه با کرونا باشد وطرح شهید قاسم سلیمانی طرح بسیار خوبی است.
 دادستان چرام با اشاره به اینکه مشکل اصلی ما در چرام مراسمات عزاداری وفاتحه خوانی وعروسی ها است که نسبت به هفته گذشته بهتر شده است.
 وی بیان کرد: بناست که شهرداری چرام از فردا کار افزایش ارتفاع دیوار قبرستان چرام را انجام دهد.
وی از دستگیری فردی که در مراسمات اجرای برنامه داشت خبرداد و بیان کرد امیدواریم که بازدارندگی داشته باشد چرا که سلامت مردم مهم است.
نام شما

آدرس ايميل شما

جنجال 3 کلمه‌‌ای ...

جنجال 3 کلمه‌‌ای ...

شکست استقلال برابر فولاد در هفته دوم رقابت‌های لیگ برتر حواشی زیادی به‌ همراه داشته است....
دعوای بی‌وقت

دعوای بی‌وقت

استعفای ملک‌زاده از وزارت بهداشت آن‌هم با نامه‌ای سرگشاده و چکشی هرچند در این شرایط کرونایی ...
‌تأثیرات کرونا‌ ‌بر انتخابات ۱۴۰۰

‌تأثیرات کرونا‌ ‌بر انتخابات ۱۴۰۰

انتخابات ۱۴۰۰ از چنان اهمیتی برخوردار است که امکان به‌تعویق‌انداختن آن بسیار کم خواهد ...
1