تاریخ انتشار
جمعه ۳۰ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۰۹
کد مطلب : ۴۲۷۷۳۶
برای مقابله با کرونا انجام می‌گیرد

تشریح جزییات طرح محله‌‌محور شهید سلیمانی در کهگیلویه و بویراحمد

۰
تشریح جزییات طرح محله‌‌محور شهید سلیمانی در کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح مقابله محله محور با ویروس کرونا با همکاری سپاه پاسداران و بسیج اجرا می‌شود.
به گزارش کبنا، احد جمالی صبح روز ( جمعه 30 آبان ماه 99) در جلسه ستاد کرونای استان کهگیلویه و بویرحمد که به ریاست حسین کلانتری استاندار و در ساختمان دولت برگزار شد، اظهار داشت: طرح محله محور مقابله با کرونا با نام شهید حاج قاسم سلیمانی بوده و استاندار به عنوان رییس طرح، رییس دانشگاه علوم پزشکی به عنوان معاون طرح و فرمانده سپاه هر استان به عنوان فرمانده عملیات طرح در نظر گرفته شده‌اند.
وی افزود: در موضوع عملیات مقابله با کرونا در محلات و مناطق با مشارکت سپاه پاسداران و بسیج، باید محلات متناسب با جمعیت تقسیم‌بندی شود تا در اجرای کار دچار پراکندگی نشویم.
جمالی خاطرنشان کرد: با توجه به شناختی که کادر مراکز بهداشت و نیروهای بسیج و سپاه از مناطق دارند، در اجرای طرح مقابله محله محور با ویروس کرونا از تمام ظرفیت‌ها نظیر حضور متنفذین و معتمدین محلی استفاده شود.
پرویز یزدانپناه رییس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه این نشست گفت: در طرح مقابله محله محور سعی شود بر اجرای مراسم‌های عزا و عروسی نظارت کافی صورت بگیرد.
وی افزود: متاسفانه با تمام تذکرات و هشدارها همچنان در برخی مناطق مراسم‌های عزا و عروسی برگزار می‌شود، و از خلال همین مراسم‌ها بر تعداد مبتلایان افزوده می‌شود.
یزدانپناه در پایان بر ارشاد و آگاهی بخشی خانواده‌ها برای پرهیز از حضور در دورهمی خانوادگی و مراسم‌های عزا و عروسی تاکید کرد.

تشریح جزییات طرح محله‌‌محور شهید سلیمانی در کهگیلویه و بویراحمد



معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از مشارکت سپاه و بسیج در فاز جدید مبارزه با کرونا اشاره کرد.
 محمدمهدی بانشی نیز در این باره گفت: سوق دادن کمک‌های مومنانه به سمت افرادی دارای کووید ۱۹ که در خانه قرنطینه هستند اولین برنامه این طرح است.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: برخی افراد باید در قرنطینه باشند اما برای خرید مایحتاج روزانه خود از خانه خارج می‌شوند برای مثال فرد مسن دارای بیماری فشار خون برای تهیه دارو مجبور به ترک خانه می‌شود که در این طرح از ظرفیت تیم‌های بسیجی استفاده خواهد شد.
وی با بیان اینکه افراد مسن و دارای بیماری زمینه‌ای در معرض خطر ابتلا به این ویروس هستند عنوان کرد: ۸۱ درصد مرگ و میرها مربوط به همین گروه‌ها هستند که تامین احتیاجات گروه‌های پرخطری که سالم هستند و به بیماری دچار نشدند مورد توجه است.
رئیس مرکز بهداشت کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: پیگیری وضعیت افرادی که قبل و بعد از تست مثبت از خانه خارج شده و احتمالا کسانی را آلوده کردند  که اگر به رپید تست مجهز شویم دیگر نیازی نیست افراد مدت زیادی منتظر جواب تست بمانند.
بانشی عنوان کرد: نکته مهم که از آن غافل شدیم رعایت پروتکل‌ها در درمان افراد در معرض و گروه‌های پر خطر هستند این افراد حتی اگر علائم ندارند هم باید درمان سرپایی دارو را بگیرند.
معاون دانشگاه علوم پزشکی بیان کرد: در طرح شهید سلیمانی شهرها و مناطق به محلاتی تقسیم می‌شوند و در این محلات مرکز جامع سلامت تعریف می‌شود این مراکز جمعیت ۵ هزار نفری تحت پوشش قرار می‌دهد.
وی با اشاره به همکاری شهرداری‌ها و بسیج گفت: با استفاده از سامانه سیب رهگیری افراد قرنطینه در خانه انجام می‌شود و مراقب‌ها افراد مثبت خود را خواهند شناخت و بهورزان مراقبت از افراد قرنطینه خانگی را با تلفن ثابت انجام می‌دهند.
وی عنوان کرد: نیروهای هلال احمر و بسیج هم می‌توانند به صورت موردی با رعایت پروتکل‌ها به درب خانه‌ها مراجعه کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

جدال‌ بي‌فايده بر سر مذاكره

جدال‌ بي‌فايده بر سر مذاكره

با رفتن ترامپ و جايگزين شدن بايدن اين فرصت در اختيار ماست تا نتيجه سي ماه زحمت و رنج ...
واکنش حقوقدانان به اظهارات جلیلی درباره برجام

واکنش حقوقدانان به اظهارات جلیلی درباره برجام

مذاکره کننده سابق هسته ای در دوره ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد در یکی از این پیام های ...
رضا ضراب در خانه امن اف‌بی‌آی | مافیای کاسبان تحریم با شیپور هم شناسایی نمی‌شوند

رضا ضراب در خانه امن اف‌بی‌آی | مافیای کاسبان تحریم با شیپور هم شناسایی نمی‌شوند

غلامحسین دوانی معتقد است: در ایران با وجود تصویب قانون سوت‌زنی اما هنوز عدم اعتماد افراد ...
1