تاریخ انتشار
جمعه ۳۰ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۳۹
کد مطلب : ۴۲۷۷۲۲
واکنش‌ها؛

ماجرای تخریب خانه زن بندرعباسی توسط ماموران شهرداری و خودسوزی زن + فیلم

۱۳
۶
ماجرای تخریب خانه زن بندرعباسی توسط ماموران شهرداری و خودسوزی زن + فیلم
کبنا ؛
طی دو روز گذشته کلیپی با عنوان تخریب خانه‌ای در محله اسلام آباد که در برخی گروه‌ها به نام محله آیت الله غفاری بندرعباس اعلام شده در فضای مجازی منتشر شد. پس از وقوع این موضوع خبری مبنی بر خودسوزی زن ۳۵ ساله منتشر شد که فاطمه نوروزیان مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بیان داشت: این خانم اکنون با ۱۷ درصد سوختگی از ناحیه دست و قفسه سینه، در بخش سوختگی بیمارستان شهید محمدی بندرعباس بستری است.
به گزارش کبنا نیوز مهر نوشت: گفته می‌شود این زن ۳۵ ساله پس از تخریب اتاقش توسط شهرداری بندرعباس دیروز خودسوزی کرده بود. این امر واکنش‌های مختلفی را به همراه داشته است.
-
تشکیل پرونده برای متخلفان تخریب خانه در بندرعباس
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بندرعباس در واکنش به خبر تخریب خانه‌ای در بندرعباس و خودسوزی زن ۳۵ ساله گفت: پرونده قضائی برای متخلفین تشکیل و چگونگی رویداد در دست بررسی است.
مجتبی قهرمانی افزود: به سازمان‌های حمایتی هم دستور قضائی داده شده است که به این خانواده کمک فوری شود.
دادستان بندرعباس گفت: در این زمینه دستوراتی داده شده است که باید در ۲۴ ساعت بررسی و اقدام شود این دستورات شامل موارد؛ احضار همه عوامل دخیل در تخریب، شکایت خانم مصدوم شده اخذ و دلایل ایشان بررسی شود، در صورت تمایل به پزشکی قانونی معرفی شود، تحقیق در خصوص نقض حقوق شهروندی از طرف نیروهای شهرداری و رایگان شدن همه خدمات بیمارستانی برای این مصدوم داده شده است.
تخریب طبق قانون بود
عباس امینی زاده شهردار بندرعباس درباره علت تخریب خانه این زن با تاکید بر اینکه این خانه در زمین تصرفی ساخته شده بود و بعد از چندین مرتبه تذکر و ارسال ابلاغیه برای تخلیه این تخریب صورت گرفته است، گفت: زمین تصرفی بود و باید طبق قانون تخریب می‌شد.
وی عنوان کرد: بارها به این خانواده گفته شده بود که محل را تخلیه کنند اما توجهی نداشتند و مأموران شهرداری به همراه مأموران یگان حفاظت مسکن در بخش رفع تصرفات به محل اعزام شده بودند. این زمین‌ها متعلق به مسکن و شهرسازی است و به قصد جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز این تخریب صورت گرفته است. این خانواده مجوز ساخت خانه نداشتند و غیر قانونی آن را بنا کرده بودند.
هزینه درمان سوختگی را می‌دهیم و زمینی هدیه می‌کنیم!
اسماعیل موحدی‌نژاد معاون خدمات شهری شهرداری بندرعباس هم در خصوص این حادثه گفت: ظاهراً پیش از این، چندین مرتبه به این خانواده تذکر داده شده بود که محل را ترک کنند زیرا در منطقه غیرمجاز ساخت و ساز انجام داده‌اند. این تاکید بر تخلیه محل، بیشتر برای امنیت خود این خانواده بود، زیرا در محلی ناامن که بستر رودخانه‌ای که مسیر آب‌های سطحی از شمال شرق به سمت دریاچه ۲۲ بهمن بود اقدام به ساخت این اتاقک کرده بودند.
موحدی نژاد تاکید داشت که کسی در آن اتاقک زندگی نمی‌کرد و فقط یک چهار دیواری بوده است که تخریب شد، ادامه داد: در لحظات تخریب، زن ناگهان اقدام به خودسوزی کرد. بلافاصله به بیمارستان منتقل شد ولی متأسفانه دچار ۱۸ درصد سوختی شده که بیشتر در دست چپ این زن است.
معاون خدمات شهری شهرداری بندرعباس در ادامه در مورد اینکه آیا بعد از این حادثه شهرداری و وزارت مسکن و شهرسازی قصد جبران خسارت دارند یا خیر؟ گفت: طبق دستور شهردار، تکلیف شده که علاوه بر پرداخت تمام هزینه‌های درمان با هماهنگی وزارت مسکن و شهرسازی زمینی به این خانواده اهدا شود.
واکنش شدید استاندار هرمزگان به حادثه تخریب منزل زن سرپرست خانوار
فریدون همتی استاندار هرمزگان که امروز برای سرکشی به وضعیت راه‌های شرق هرمزگان و بازدید از پروژه نفتی عظیم ملی در جاسک و سیریک به سر می‌برد، ساعتی قبل با اطلاع از اتفاق رخ داده در تخریب منزل یک زن سرپرست خانوار در بندرعباس توسط عوامل شهرداری و یگان حفاظت اراضی مسکن، ضمن تماس تلفنی فوری با شهردار بندرعباس، با انتقاد از این اقدام، بر برخورد جدی با عاملان این تصمیم نادرست و غیراصولی تأکید کرد.
وی همچنین عنوان داشت: این اقدام افکار عمومی را جریحه‌دار کرده و در حالی که می‌شد با برخورد و روش مناسب قانون را درست و صحیح اجرا کرد که متأسفانه، اوج بی‌تدبیری در این زمینه صورت گرفته و باید عاملان این تصمیم بشدت مورد پیگرد قرار گیرند.
استاندار هرمزگان گفت: هر چند اقدام غیرقانونی در تصرف اراضی ملی نباید صورت گیرد، اما نوع رفتار این چند مأمور شهرداری و بی‌دقتی و بی‌تدبیری در این زمینه کاملاً مشهود بوده و چهره کارکنان شهرداری را خدشه دار کرده‌اند که بنده به جای عاملان این اتفاق از این خانواده و مردم عزیز عذرخواهی می‌کنم.
همچنین شهرداری بندرعباس با دستور استاندار ملزم شده تا ضمن دلجویی از این بانوی آبرومند و کودکان آنان، به شکل مقتضی این عمل نادرست را جبران کند و کمیته امداد نیز مشکل مسکن این زن و فرزندانش پیگیری و رفع کند.
عیادت رییس کل دادگستری هرمزگان
رییس کل دادگستری هرمزگان از مصدوم حادثه تخریب در بندرعباس عیادت و صدور دستور قضایی برای کمک فوری به خانواده آسیب دیده را صادر کرد.
رییس کل دادگستری استان هرمزگان با حضور در بیمارستان شهید محمدی از مصدوم حادثه تخریب یک منزل مسکونی توسط شهرداری بندرعباس عیادت کرد.
علی صالحی ضمن عیادت از مصدوم این حادثه و دیدار با اعضای خانواده او ، درجریان روند رسیدگی به وضعیت و مراحل درمان وی قرار گرفت.
عیادت از بانوی ماجرای تخریب آلونک در بندرعباس
 
واکنش محسن رضایی به تخریب منزلی در بندرعباس
 
واکنش محسن رضایی به تخریب منزلی در بندرعباس

رضایی گفت: مردم امروز می‌گویند کاش یک نفر بیاید و بگوید من رئیس نیستم، سربازم.
محسن رضایی در اینستاگرام درباره تخریب منزل یک خانم در بندرعباس نوشت:
ناله‌های این زن و فرزندانش، روح قانون اساسی و وجدان عمومی مردم را جریحه‌دار کرد. آقای روحانی روز اول آمد و گفت سرهنگ نیستم و حقوقدانم.
این چه حقوقدانی و مجری قانون اساسی است که اصل ۳۱ قانون اساسی را که بیانگر وظایف دولت است، فراموش کرده است؟ مردم امروز می‌گویند کاش یک نفر بیاید و بگوید من رئیس نیستم، سربازم.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
خدا لعنتتون کنه ...
خوب شماها ک دیدید فقط یه زن و چنتا بچه بی سرپرست هستن و زن داره بجای مرد خانواده کار میکنه و عفت و شرافتش اجازه نمیده که بخاطر پول بیاد خودفروشی کنه و دست به هر کاری بزنه..
یه ۱۲ متری چی بود که خرابش کردید؟؟
اف بر شماها..
اگه راست میگید چرا همون اول یجای دیگه رو بهشون ندادید که الان مجبور ب گفتن این اراجیف و عذرخواهی های نمایشی نشید؟؟؟
خدایا گفتی وارثین زمین مستضعفان اند؛ کو؟؟ کجاس؟؟
یه ۱۲ متری رو هم نزاشتن برا مستضعفینی ک گفتی!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
تخریب خانه مسلمانان .. جرم است
محمد
Netherlands
انقلاب مستضعفین و پابرهنگان
بعد از 41 سال نتیجه اینهاست
معصومه
Iran, Islamic Republic of
وای خدا وای خدا وای خداجیغ بچه اشکم را درآورد اینجا ایران کشور خوبان اینه خوبی ومردانگی کجاست یتیمان را در یابید هم وطنان
Iran, Islamic Republic of
قطعا اگر این خانم پولی داشت که به مامورها میداد ، این اتفاقات نمی افتاد. نمیدونم چرا جلوی شهرداریها گرفته نمیشه انگار مامور تربیت کردن برای سرکوب مردم
فاطمه
United Arab Emirates
خب از اول مسالمت آمیز مسئله رو حل می کردید وقتی یک زن 35 ساله که سرپرست هم هست و در فقر و بی خانمانی زندگی می کند باید ابتدا مکان مناسبی را برایش در نظر می گرفتید بعد آن خانه را تخریب می کردید
علی
Iran, Islamic Republic of
خدا لعنتتون کنه
محمد ثانوی گروسی
Iran, Islamic Republic of
وقتی برای پستهایی مانند شهردار و غیرو افراد نظامی را انتخاب میکنند نتیجه این طور برخورهای پادگانی صورت میگیرد
علی
Iran, Islamic Republic of
دغدغه و دلسوزی شما برای افراد ستمدیدۀ مورداشاره قابل درک و تحسین و تمجید است اما! شما از کجا میدانید که آمرین و عوامل اقدام وحشیانۀ مذکور، نظامی بوده اند که فوراً شمشیر اتهامتان را به طرف کسانی که همواره از شرف و ناموس تو و امثال تو دفاع کرده اند، گرفته ای؟. اتفاقا این دولت غیرنظامی و عناصر مورد حمایت آنها هستند که با آن کلید دو متری شان، از کنترل قیمت چهارتا تخم مرغ عاجز هستند و دست به چنین ظلمهای می زنند.
Iran, Islamic Republic of
خدایا ممنونم که صدای بچه های این مادر را شنیدی و علنی کردی عمل غیر انسانی مسئولین
Iran, Islamic Republic of
ایا با ویلا سازی غیر مجاز نیز اینطور رفتار میشه یا اینکه شهرداری با دریافت پول های میلیاردی قانونو دور میزنه
علی
Iran, Islamic Republic of
پاداش ظلم، خودکُشی ظالم است و بس // زالو، هلاک گشتنش از خون مکیدن است.
عو.امل و آمرین از خدابی خبر اقدام اصلاً تردید نکنید
ابرانب
Iran, Islamic Republic of
خاک‌ تو سرتون مثل شماها آبروی مملکت بردین . .ان شاالله پس میدین شک نکنین
امامزاده دموکراسی شفا نمی‌دهد؟!

امامزاده دموکراسی شفا نمی‌دهد؟!

ینکه برای مردم این ادراک ساخته شود که از صندوق رای نمی‌توانند سرنوشت‌شان را عوض کنند....
اصولگرایانی که نمی‌خواهند در آستانه انتخابات اصولگرا باشند!

اصولگرایانی که نمی‌خواهند در آستانه انتخابات اصولگرا باشند!

ضرغامی: «اصلا من اصولگرا نیستم. اشکال بزرگ ما این است که یک پوست خربزه از ابتدا زیر پای ...
پایان وهم آقای پوپولیست

پایان وهم آقای پوپولیست

 پس از 6 هفته تلاش بی وقفه و نافرجام «دونالد ترامپ» برای بی اعتبار کردن پیروزی رقیب دموکراتش،...
فایل های مرتبط
1