تاریخ انتشار
جمعه ۳۰ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۳۷
کد مطلب : ۴۲۷۷۱۴

احمدی نژاد از آزمایش پنهانی روی مردم ایران برای داروی کرونا خبر داد

۱
احمدی نژاد از آزمایش پنهانی روی مردم ایران برای داروی کرونا خبر داد
کبنا ؛
رئیس جمهور سابق گفت: مسئولی در ایران پول گرفته و سه هزار و پانصد آمپول کرونای آزمایشی سازمان بهداشت جهانی، را روی مردم ایران آزمایش کرده‌اند.
متن گفتگوی احمدی نژاد درباره بحران کرونا به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحيم. آقاي احمدي نژاد از شما تشكر مي كنيم بخاطر فرصتي كه در اختيار ما قرار داديد. امروزه موضوع كرونا به يك مسئله جدي براي مردم ايران تبديل شده است و اپيدمي آن مردم را بشدت نگران كرده است. خواستم ببينم شما منشا پيدايش اين ويروس را در ايران و در كل دنيا چگونه مي بينيد؟
 بسم الله الرحمن الرحيم. اللهم عجل لوليك الفرج والعافية والنصر وجعلنا من خير انصاره و اعوانه والمستشهدين بين يديه.
سلام عرض مي كنم خدمت همه مردم عزيز، جنابعالي و اميدوارم كه گفتگوي ما براي همه كشور مفيد باشد.
آنچه كه مسجل و مسلم است اين است كه توليد ويروس كرونا در آزمايشگاه بوده است و من معتقد هستم كه براي اهداف جهاني كساني كه مسلط هستند بر جهان و دارند دنيا را اداره مي كنند. اين ويروس را ساخته و منتشر كردند و بعد سر و ته آن را هم آوردند. اوايل بحث هايي كردند و يكديگر را متهم كردند و بعد تفاهم كردند كه ديگر راجع به آن صحبت نكنند.
مديريت فعلي جهان، از ابعاد مختلف به بن بست رسيده و نمي تواند ادامه بدهد. آنها مي خواهند تغييرات اساسي بوجود بياورند ولي نه در جهت مصالح مردم، آزادي و عزت مردم بلكه در جهت كنترل شديدتر مردم، در تمام دنيا اين ويروس را منتشر كردند. گرچه در بعضي جاها يك مقدار از دستشان در رفت، نمي خواستند در بعضي جاها به اين شدت منتشر بشود، اما شد.
آنها دو هدف را دنبال مي كنند. اول؛ كنترل و كاهش جمعيت جهان. روزهاي اول به صراحت مي گفتند كه 60 سال به بالا و افراد بيمار و آنهایی که بیماری زمینه ای دارند، از دنيا خواهند رفت. اين حرف، حرف اتفاقي نبود. ويروسي كه هنوز آن را نمي شناسند، خودشان ادعا ميكردند كه ما آن را نمي شناسيم و نمي دانيم چه هست اما مي گفتند افراد بالاي 60 سال و بيماران از دنيا خواهند رفت. اين نشان مي دهد اطلاعاتي از قبل بوده و قرار است اين اتفاق بيفتد. هدف دوم؛ این که در سایه وحشت از کرونا تغییراتی که می‌خواهند ایجاد کنند، در دنیا ایجاد کنند.
 آقاي دكتر ايران بعد از چين، دومين كشوري بود كه ويروس كرونا در آن تسري و گسترش پيدا كرد. واقعا نمي شد جلوي آن را گرفت؟ یعنی نوعي سهل انگاري با اين مسئله در ايران صورت نگرفت که ایران دومین کشور بعد از چین شد؟
 ممكن است جاهاي ديگر هم گرفته باشند ولي مطلع نشده باشند چون اوايل مي گفتند بيماري ای شبيه به آنفلوآنزا است و چيز خاصي نيست اما اينكه سهل انگاري شده؟ بله حتما شده است. ما شاهد اين هستيم كه بيش از يك ماه مي گفتند كه نخير وارد نشده است، مقامات وزارت بهداشت آنچنان قاطع مي گفتند كه اصلا در ايران وارد نشده كانه انگار که يك تريلي است که می خواهد از گمرك بيايد و اينها می خواهند كنترلش كنند. در حالیکه هر مقام مسئولي، وقتي مي بيند در يك نقطه دنيا، يك ويروسي منتشر شده و مي گويند خطرناك است و رفت و آمد ما به آنجا زياد است، بايد فورا يك آماده باش بدهند، كنترل كنند و پيش بيني هاي لازم را به عمل بياورند. در نتيجه به يكباره اعلام كردند كه بله ويروس وارد ايران شده است. از كجا وارد شده؟ آمده در شهري كه مركز كشور است و از همه كشور به آنجا تردد صورت مي گيرد. يعني عملا زماني پذيرفتند كه در كشور منتشر شده بود. بعد هم در رسيدگي ها كوتاهي خيلي زياد است. البته كادر بهداشت و درمان ما فداكارانه دارد كار مي كند. چقدر پرستار و پزشك و بهيار، چقدر انسانهاي دلسوزي كه خودشان را فدا كردند و از دنيا رفتند اما در سطح سياست گذاري و مديريت كلان، اصلا هيچ مديريتي ديده نمي شود جز ترساندن و جز فشار آوردن بر مردم ما هيچ برنامه اي را نمي بينيم. لااقل يك دستورالعمل تاييد شده پنج خطي بگذارند و به مردم بگويند اين موارد را رعايت كنيد. بارها توصيه هايي كردند و بعد خودشان آنها را نقض كردند. ما چیزی جز وحشت آفرینی نمی بینیم.
 آقاي دكتر اين ترساندن مردم و وحشت آفريني كه در جامعه دارد اتفاق مي افتد چه هدفي را مي تواند دنبال كند؟ واقعا در جهت مقابله با كرونا است؟
 اين در راستاي اهداف جهاني است. اهداف جهاني، در راستاي ايجاد وحشت است. خود وحشت البته باعث افزايش تلفات مي شود. وحشت، قدرت ايمني انسان را بشدت كاهش مي دهد. ما زياد شنيديم كه افرادي كه به محض آنکه به آنها گفته شد كرونا داريد، حتي سكته كردند و از دنيا رفتند. متاسفانه يك عده هم در ايران هستند كه جزو مقامات هستند و دارند وحشت را به كشور پمپاژ مي كنند و همان سياست هاي جهاني را دارند اينجا دنبال مي كنند بدون اينكه راه حلي جلوي مردم قرار بدهند يا اميدي به مردم بدهند و يار مردم باشند تا مردم بتوانند اين موضوع را مديريت كنند.
 یعنی اين نگراني وجود دارد كه اين عوامل بستر ساز يكسري اقدامات بعدي باشد، همين طور است؟
 بنظرم همين طور است. برخي تلقي شان اين است كه در اين فضا بهتر مي توانند مديريت كنند اما بيشتر، تبعيت از همان سياست هاي جهاني است و در داخل هم كارشان راحت است، مي بينند كه ديگر اعتراض و حرفي وجود ندارد چون اولويت اول براي مردم زنده ماندن شده است. با اينكه شرايط اقتصادي، شرايط بشدت بدي است و دارد به مردم فشار مي آورد اما اولويت، براي مردم همان زنده ماندن شده است و همين كه زنده هستند خدا را شكر مي كنند.
 الان تعداد مبتلايان به كرونا در ايران بشدت افزايش پيدا كرده و ايران را در بين ده كشور اول دنيا قرار داده و شمار قربانيان هم نزدیک به چهل هزار نفر رسيده است. مردم معتقد هستند كه سوء مديريت در اين رابطه وجود دارد، واقعا اين طور است؟
 بنظرم حتما همين طور است. گفتم كادر بهداشت و درمان واقعا دارد فداكاري مي كند اما هيچ پروتكل روشني در مقابلش نيست. از طرفي مي گويند اين دارو هيچ اثري ندارد، از طرف ديگر هم مي گويند برويد مصرف كنيد و برخی افراد رفته اند و 15-10 ميليون، 50 ميليون و گاهي تا 200 ميليون پول دارو داده اند. خب اگر اثر ندارد، چرا توصيه مي شود؟ هيچ نقطه اميدي داده نمي شود. بنظرم يك خط تسليم كردن كشور در برابر بيگانگان، در داخل دارد آشكارا دنبال مي شود. يعني در اين فضاي وحشت، اقتصاد هر چه باشد، از اين هم بدتر مي شود چون ديگر حركت عمومي و فعاليت ها متوقف مي شود. از يك طرف مي گويند مردم خودتان برويد خرجتان را دربياورديد و از طرف ديگر مي گويند در خانه بمانيد! خب چگونه ميشود؟ يعني از يك طرف دارند در جامعه وحشت مي اندازند و از طرف دیگر مردم را مقصر جلوه مي دهند. آقا شما از روز اول تا يك ماه پنهان مي كرديد و مي گفتيد چيز مهمي نيست و تا يك مدت هم اطلاعات و آمار را ناقص مي داديد، حالا اصرار داريد بگوييد آمار خيلي بيشتر است!؟ اينها را كه كنار هم مي گذاريم جز اينكه يك عده مي خواهند بهره برداري كنند، يا جيبشان را پر كنند يا اهداف سياسي شان را جلو ببرند، عده اي هم دنبال به سازش كشاندن كشور هستند. يعني شرايط را آنقدر خراب كنند كه بگويند تنها راه عبور كشور از اين شرايط، سازش با بعضي قدرت هاست.
 نكته اي كه وجود دارد اين است كه گفته مي شود ويروس كرونا در محيط هاي مختلف، در جغرافيا و طبع انسانها موثر است يعني اين ويروس تغيير شكل مي دهد. اما در ايران، افرادي هستند كه صاحب نظر و متخصص هم هستند و داروهايي را هم توليد كرده اند و از طرف وزارت بهداشت با آنها برخورد مي شود. اين واقعا روش درستي است كه اجازه نمي دهند كسانيكه در اين زمينه موفقيت هايي را ادعا مي كنند که بدست آورده اند وارد شوند و با آنها برخورد شود؟
 چند مطلب را شما اينجا مطرح كرديد. اولا؛ بالاخره اين ويروس خطرناك هست ولي چهره اي از اين ويروس معرفي مي شود كه وحشت ايجاد مي كند. نمي دانيم چيست، هر لحظه تغيير مي كند، از كجا حمله مي كند، يعني ما الان نمي دانيم از روي سطوح صاف مي آيد، از هوا مي آيد، از غذا مي آيد، از تنفس مي آيد...! آنقدر حرف هاي ضد و نقيض زده شده كه گويا ما با يك دشمن وحشي مواجه هستيم كه مطلق، قابل كنترل نيست! بخشي از اين، بنظر من از ضعف ناشي مي شود و بخش ديگر آن عمد است! بالاخره برخي از كشورها مديريت و كنترل كردند، همين اطراف ما. آنها چگونه مديريت كردند؟ اگر غيرقابل مديريت است، چطور آنها مديريت كردند؟ خب شما هم مديريت كنيد.
 از طرفي مي گويند اين دارو هيچ اثري ندارد، از طرف ديگر هم مي گويند برويد مصرف كنيد و برخی افراد رفته اند و 15-10 ميليون، 50 ميليون و گاهي تا 200 ميليون پول دارو داده اند. خب اگر اثر ندارد، چرا توصيه مي شود؟
 يعني شما ضعف مديريت را در ايجاد اين وضعيت موثر مي دانيد؟
 قطعا. باري كه الان روي شبكه بهداشت و درمان ما گذاشته شده، چقدر بيماران ديگري كه بايد مي رفتند و عمل جراحي مي كردند يا بيماري ها صعب العلاج داشتند، اينها در خانه از دنيا رفتند! چرا؟ چون ظرفيت ها پر شده بود. يك دوره مي گفتند سطوح! چقدر سفارش استفاده از مواد ضدعفوني مي كردند. خب يك حد و اندازه اي دارد! همين سخنگو و كسي كه مسئول اطلاع رساني است، من خودم اينها را از تلويزيون شنيدم كه مي گفت نه، سطوح تاثيري ندارد! مردم آنقدر ضدعفوني كردند كه به ريه هايشان آسيب وارد شد، بسياري از باكتري هاي مفيد از بين رفت و حالا مي گويند اينگونه نبوده، يک مدت بعد مي گويند هست! دائم مي گفتند ماسك بزنيد، خب مردم از كجا بياورند دائم ماسك بزنند!؟ هزينه اش چه مي شود؟ الان 6 دهك جامعه نمي تواند زندگي اش را تامين بكند، اين هم يك هزينه اضافي است. دولت كمكي به مردم نمي كند، فقط همه را مي ترساند و همه تقصيرها را مي اندازد گردم خود مردم و بخشي از دولت هم اهداف سياسي اش را دنبال مي كند.
 ستاد ملي مبارزه با كرونا بالاخره يك نوع سردرگمي را دارد به مردم منتقل مي كند. واقعا شما با اين مسئله موافق هستيد؟
 بحث اين است كه الان چه بايد بكنيم. چگونه زندگي بكنيم. بايد بتوانيم سركار برويم تا زندگي را اداره كنيم. برويم يا نرويم!؟ اگر برويم كه مقصر هستيم، اگر نرويم خرج زندگي را چه كسي بدهد؟ كه اين خودش ركود اقتصادي را تشديد مي كند. دولت هم هيچ مسئوليتي را نمي پذيرد كه بالاخره اين مردمي كه كارگر ساختماني يا كارگر روزمزد است يا کسبه جزء هست، چه بايد بكند. همين طوري يك دفعه مي آيند و مي گويند از ساعت 6 بعد از ظهر، مغازه ها بايد بسته شود! اين تصميم، درست ضد هدفي است كه اعلام مي كنند. شما داريد مردم را وادار مي كنيد كه در يك بازه کمتری بروند خريد كنند. اين يعني فشردگي و تماس بیشتر. من واقعا متوجه نمي شوم، اين ها دارد يك جا تصميم گيري مي شود يا چند جا. اين تصميم گيري ها چگونه است كه همه متوجه مي شوند كه اشتباه است ولي اجرا مي كنند!
 در حالي كه ستاد ملي كرونا اختيارات خيلي وسيعي هم دارد.
بله. همه كاري دارند مي كنند. قانون وضع مي كنند، جريمه مي كنند. همه كار دارند مي كنند! در صورتي كه اينها قوانين مستقل نياز دارد ولي دارند اجرا مي كنند.
بنظر شما آيا راه ديگري هم براي اينكه بشود كشور را بهتر مديريت كرد وجود دارد؟
حتما وجود دارد. البته هر كس آمد و گفت راه حل دارم، گفتند شياد است و فلان است. نمي گويم همه كساني که سهامدار بيمارستان هستند يا در داروسازي هستند، منفعت دارند اما بنظر من بايد 12-10 تا از اساتید درجه یک پزشكی کشور كه خودشان منفعتي ندارند، یعنی كساني كه اثبات شده باشد هيچ گونه منفعتي ندارند، از آنها دعوت شود و هيئتي را تشكيل بدهيم و اينها بيايند و از اول تمام پروتكل ها را بازنگري كنند و راه حل هاي مقابله با اين ويروس را ارائه كنند. اصلا اعلان عمومي كنند كه هر كس راه حلي دارد بيايد و ارائه كند. من خودم با برخي افراد صحبت كردم كه مي گفتند ما با روش هاي خيلي ساده هم جلوگيري كرديم و هم درمان کردیم. خب يك مرجعي باشد كه اينها بيايند و ارائه بدهند. نه اينكه فقط بگوييم اينها شياد و دروغگو هستند! خودتان هم كه راه حلي ارائه نمي كنيد، هر كس هم كه راه حل مي دهد، مي گوييد شياد است، خب چرا مردم را بين زمين و آسمان نگه داشته ايد، مردم بالاخره بايد چه كنند؟ بنظرم بخشي از آن مربوط به مديريت ضعيف است، همان مديريتي كه با آن اقتصاد را اداره كردند، همان مديريتي كه سياست خارجي با آن اداره شده است! بخش ديگري هم مربوط به كساني است كه تمايل دارند اهداف سياسي را ذيل اين وحشت و اين سردرگمي، جلو ببرند.
 شما اشاره كرديد كه وقتي ترس و وحشت ايجاد مي شود، خود اين، ايمني بدن را پايين مي آورد. وقتي ايمني پايين بيايد، بدن فقط در برابر كرونا آسيب پذير نمي شود در برابر بسياري از بيماري ها شكننده مي شود.
 بله ممكن است در اين شرايط، فرد با يك بيماري ساده هم از دنيا برود. در حالت عادي مردم هر سال سرما مي خورند يا آنفلوآنزا مي گيرند و بدن مقاومت مي كند. وقتي ايمني پايين آمد، در مقابل آنها هم مقاومت ندارد ديگر.
نكته اي كه وجود دارد اين است كه در اين ده ماهي كه از پيدايش كرونا در ايران گذشته، همواره در فرآيند اطلاع رساني به جامعه، اينطور گفته شده كه آمريكا و بعضي از كشورهاي اروپايي، اوضاع خيلي بد و اسفناكي دارند و ما بايد به وضع موجود قانع باشيم. يعني مي خواهند مردم را قانع كنند كه اوضاع ما خيلي اوضاع خوبي است. الان ما به جايي رسيديم كه ايران روزانه بيش از 12 هزار بيمار جديد دارد و هر 30 دقيقه يك نفر دارد فوت مي كند و اين خيلي وحشتناك است. نوعي فريبكاري و تناقض رفتاري و گفتاري اينجا احساس مي شود.
ببينيد؛ 140 كشور، اين بيماري را كنترل كرده اند و در 7 ماه اخير تلفات نداشتند. اين آمار موجود است. منتهي مانند ساير بخش ها مي روند با چهار تا كشوري كه يا اصلا موفق نبوده يا موضوع چيز ديگري است، مقايسه مي كنند. اين شيوه غلطي است. 140 كشور مديريت كرده و در 7 ماه اخير تلفات هم نداده، ما برويم خودمان را با آنها مقايسه كنيم، از آنها الگو بگيريم. راه ها را بسته اند و روزی 2 ساعت می آیند پشت تریبون و می روند! اينگونه كه نمي شود. ملت را در برابر اين ويروس بي پناه گذاشتند، هر كس خودش بايد بداند چه كند. برنامه روشني نمي دهند كه بالاخره چگونه بايد زندگي كنيم. حتي خطوط روشني براي كادر درمان هم وجود ندارد. كادر درمان دارند جانشان را فدا مي كنند تا جان آدم ها را نجات بدهند.
يكي ديگر از نگراني ها اين است كه مي گويند برخي از داروها كه هنوز در دنيا درصد اعتماد به آنها بالا نيست و تازه پديدار شده و بايد دوره آزمايشات باليني اش را طي كند، اين دارو ها وارد ايران شده است و دارد بر روي مردم آزمايش مي شود.
 متاسفانه مقاماتي بودند كه در يك پروژه تحقيقاتي بهداشت جهاني، يكسري داروها را مي خواستند آزمايش كنند، آن مقدار كه من اطلاعات گرفتم در كل دنيا 11 هزار نمونه حاضر شدند بر روي مردمشان آزمايش كنند كه 3500 تاي آن بر روي مردم ايران آزمايش شد و من شنيدم آن مقام مسئولي كه اين كار را كرده، قرارداد بسته و پول گرفته است. اين را چگونه مي توان هضم كرد!؟ چيزي كه خودشان مي گويند اثري ندارد، و تازه قرار است آزمايش شود، بايد بيايند روي مردم ما آزمايش كنند و بعد به عنوان يك كار تحقيقاتي قرارداد ببندند و اطلاعات مردم ما را به ديگران بدهند، دارويي را تجويز كنند و بابتش پول دريافت كنند!؟
به نظر شما چه بايد كرد؟ آيا دستگاه قضايي لازم است كه وارد شود؟ بالاخره رسيدگي شود تا مردم احساس بي پناهي نكنند.
دكتر احمدي نژاد: بنظرم اين ها که رسيدگي خواهد شد اما مردم ما خودشان اول مراعات كنند. تماس ها را كمتر كنند، بهداشت را رعايت بكنيم، جاهايي كه لازم است ماسك داشته باشيم، اصول اوليه را رعايت كنيم. اين وظيفه مردم است ولي اميدوارم دولت و مسئولين تغيير رويه بدهند. مردم کار دیگری نمی توانند بکنند، آنها كه اطلاعاتي درباره اين ويروس ندارند، جز همان اطلاعات پراكنده و ضد و نقيضي كه دائما دارند تحويل مردم مي دهند. خب دولت و مقامات بروند و ببينند كشورهايي كه اين ويروس را كنترل كرده اند، چه كرده اند و ببينند اگر موثر است، همان کمیته و هيئت علمي كه تشكيل مي شود، درباره اش نظر بدهد و همان در كشور اجرا شود. جوري حرف ميزنند كه انگار ما تسليم اين ويروس هستيم و هيچ كاري نمي شود كرد! دائم مي گويند نرويد بيرون! آخر اين چه رهنمودي است؟ اين هنر است؟ اين مديريت است؟ كه آقا هيچ كاري نكن! خب اگر هيچ كاري نكنيم به وجود شما چه نيازي هست!؟ دولت اجازه بدهد كه ديگران هم بيايند و مشاركت كنند. الان رئیس دانشگاه علوم پزشكي كرمانشاه آمد و گفت كه ما داروي كرونا را كشف كرديم و منتظر نظر وزارت بهداشت هستيم.
وزارت بهداشت يكدفعه آمد و گفت ما 4 داروي ديگر كشف كرديم. بسيار خوب، كجاست؟ آن خبر داروي پزشك كرمانشاه را پوشاندند و حالا معلوم نيست 4 دارويي كه خودشان ادعا مي كنند كجاست! برخي ادعا مي كنند كه ما با روش هاي ساده درمان كرده ايم. خب يك مرجعي قرار بدهيد و از آنها دعوت كنيد و از آنها بخواهید اثرگذاري اين دارو را اثبات کنند. اجازه بدهيد همه بيايند، چرا چشمتان فقط به دهان سازمان جهاني است كه دارد پروژه هاي قدرت هاي بزرگ را جلو مي برد؟ يعني ايران اينقدر كوچك و ذليل شده كه بايد به آنها نگاه كنيم!؟ همين متخصصين خودمان را دعوت كنند، فورا مشكل را حل مي كنند. منتهي به محض اينكه يك متخصص حرف ميزند، با او برخورد مي شود! حتي من شنيدم كه افرادي بودند كه نمي خواستند اطلاعات مردم را به سازمان جهانی بهداشت بابت آن پروژه آزمایش دارو بدهند، آنها را عزل كردند. اين ها غلط است و بايد درست شود.
 آقاي دكتر احمدي نژاد از شما تشكر مي كنيم كه در يك گزارش جمهور ديگر شركت كرديد. آيا در گزارش بعدي جمهور با موضوع اقتصاد هم حضور خواهيد يافت؟
 بله حتما در خدمت شما خواهم بود. مسائل اقتصادي مهم است و حتما بايد مفصل صحبت كنيم.
 ان شاءالله. متشكرم

منبع: دولت بهار
نام شما

آدرس ايميل شما

جدال‌ بي‌فايده بر سر مذاكره

جدال‌ بي‌فايده بر سر مذاكره

با رفتن ترامپ و جايگزين شدن بايدن اين فرصت در اختيار ماست تا نتيجه سي ماه زحمت و رنج ...
واکنش حقوقدانان به اظهارات جلیلی درباره برجام

واکنش حقوقدانان به اظهارات جلیلی درباره برجام

مذاکره کننده سابق هسته ای در دوره ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد در یکی از این پیام های ...
رضا ضراب در خانه امن اف‌بی‌آی | مافیای کاسبان تحریم با شیپور هم شناسایی نمی‌شوند

رضا ضراب در خانه امن اف‌بی‌آی | مافیای کاسبان تحریم با شیپور هم شناسایی نمی‌شوند

غلامحسین دوانی معتقد است: در ایران با وجود تصویب قانون سوت‌زنی اما هنوز عدم اعتماد افراد ...
1