تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۱۲
کد مطلب : ۴۲۷۷۰۳
در نشست ستاد مقابله با بیماری کرونای شهرستان گچساران مطرح شد

آبان‌ سیاه گچساران / اعمال محدودیت‌های گچساران از اول آذرماه

۱
۰
آبان‌ سیاه گچساران / اعمال محدودیت‌های گچساران از اول آذرماه
کبنا ؛پنجاه و ششمین نشست ستاد مقابله با بیماری کرونای شهرستان گچساران به ریاست علی خوان پایه فرماندار گچساران برگزار شد.
به گزارش کبنا، امروز پنج‌شنبه (29 آبان ماه 99) پنجاه و ششمین نشست ستاد مقابله با بیماری کرونای شهرستان گچساران به ریاست علی خوان پایه فرماندار گچساران و با حضور فرمانده سپاه، نیروی انتظامی و مدیران ادارات عضو این ستاد در سالن جلسات فرمانداری گچساران برگزار شد.
 در این نشست علی خوان‌پایه فرماندار گچساران، اظهار داشت: از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون تعدادهفت هزار و 867 تست کرونا از بیماران مبتلا و مشکوک به کرونا دریافت شده است.
 فرماندار گچساران با بیان اینکه شاخص نمونه گیری در شهرستان  6.3 دهم درصد است که از میانگین کشوری بالاتری است، گفت: میانگین نمونه گیری در کشور 5.2 دهم درصد است.
 خوانپایه با بیان اینکه از زمان شیوع ویروس کرونا تا کنون 70 نفر براثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند، افزود: متاسفانه شاخص فوتی‌های ناشی از کرونا در گچساران بالاتر از میانگین استان است.
 بالاترین مقام اجرایی گچساران گفت: بیشترین فوتی‌ها از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون در آبان ماه با 23 فوتی بوده است.
وی تصریح کرد: شاخص فوت در گچساران اکنون 2.3 دهم درصد است در حالی که شاخص فوت در استان به 1.7 دهم درصد رسیده است.
  https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000427/nf00427703-1.jpg
فرماندارگچساران با اشاره به افزایش شمار افراد مبتلا به کرونا گفت: از مجموع نمونه تست‌های دریافت شده از افراد مبتلا و مشکوک به کرونا متاسفانه 38 درصد  به این ویروس مبتلا شده‌اند.
خوان‌پایه  با بیان اینکه تاکنون 2 هزار و 457 نفر مبتلا به ویروس کرونا بهبود یافته‌اند، ابراز کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا تا کنون 55 درصد آقایان و 45 درصد خانم‌ها به این ویروس مبتلا شده‌اند.
وی ابراز کرد:  بر اساس آمار و گزارش‌های ارائه شده 91 درصد از ساکنان شهر دوگنبدان و 9 درصد از جمعیت روستایی به این ویروس مبتلا شده‌اند.
بالاترین مقام اجرایی گچساران با بیان اینکه 73 درصد از افراد مبتلا به کرونا بهبود یافته‌اند، بیان کرد: 33 درصد از افراد مبتلا به کرونا کارمند بوده‌اند.
خوان‌پایه خاطرنشان کرد: در حال حاضر 73 بیمار  مبتلا و مشکوک به کرونا در بخش کرونا بیمارستان شهید رجایی  و نفت گچساران بستری هستند که از این تعداد 59 بیمار در بیمارستان شهید رجایی  که 17 نفر مبتلا قطعی و چهار بیماری در بخش مراقبت‌های ویژه بستری و تعداد 14 بیمار و مشکوک به کرونا در بیمارستان بعثت نفت بستری  که چهار نفر مبتلا قطعی هستند.
 این مسوول خاطرنشان کرد: با اعمال محدودیت‌ها در سطح شهرستان  و تعطیلی 2 هفته‌ای بازار  و برخی صنوف هم اکنون وضعیت قرمز شهرستان به نارنجی رسیده است.
اعمال محدودیت‌های کرونایی جدید در گچساران از اول آذرماه
فرماندار گچساران گفت: محدودیت‌های کرونایی جدید در گچساران از یکم آذرماه به مدت 2 هفته اعمال می‌شود.
علی خوان‌پایه اظهار داشت: با توجه  به اینکه شهرستان گچساران در وضعیت نارنجی است، لذا محدودیت‌های شغلی مشمول گروه‌های 3 و 4 در تاریخ یک آذرماه به مدت 2 هفته در این شهرسا اعمال می‌شود.
 وی افزود:  گروه شغلی 3 از جمله  دانشگاه‌ها ومدارس، استخرهای سرپوشیده، آرایشگاه‌های زنانه به مدت 2 هفته فعالیت آنها تعطیل است.
فرماندار گچساران در ادامه به گروه چهارم اشاره و عنوان کرد: دسته گروه چهارم از جمله برگزاری مراسمات اجتماعی، فرهنگی و همایش‌ها، باشگاه‌های ورزشی پربرخوردآ اماکن متبرکه، به ویژه مرقد بی بی حکیمه خاتون (س)، مدارس شبانه روزی، کافه و قهوه خانه‌ها، چایخانه‌ها و عرضه مواد غذایی، استخر سرپوشیده  و باشگاه‌های ورزشی فعالیت آنها به مدت 2 هفته ممنوع است.
خوانپایه افزود: اجرای طرح ملی مدیریت محله محور یکی از تصمیمات جدید و مهم ستاد مقابله با کرونا است  و این طرح برای شهرستان‌هایی که هشدار سه گانه را دریافت کرده‌اند در سراسر کشور از ابتدای آذرماه مقارن با هفته بسیج  به مدت 2 هفته اجرا می‌شود.

https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000427/nf00427703-2.jpg

وی در ادامه از انسداد مسیرهای منتهی به آرامستان‌ها خبر داد و عنوان کرد: همچنین مسیرهای منتهی به روستا و مناطق گردشگری شهرستان تا اطلاع ثانوی مسدود است.
خوانپایه اذعان کرد: در این مدت تردد خودروهای غیربومی و ورود به شهرستان و همچنین خروج پلاک‌های بومی از شهرستان ممنوع است و هرگونه تخلف برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.
 فرماندار گچساران در ادامه به انتشار خبری مبنی بر سرازیر شدن پسماند عفونی در دیوار پشت بیمارستان شهید رجایی گچساران واکنش نشان داد و افزود: خبری در فضای مجازی مبنی بر سراریز شدن پسماندهای عفونی در پشت ساختمان بیمارستان منتشر شده که انتظار می‌رود مسوولان بهداشت پیگیر این موضوع باشند و با افراد خاطی برخورد قانونی صورت دهند چرا که در شرایط کنونی ریخته شدن زباله‌های عفونی از جملگان، ماسک بسیار خطرناک است و موجب انتقال بیماری می‌شود.
 وی در ادامه به برگزاری مراسمات تشییع در روستاها اشاره کرد و گفت: شوراها و دهیاران و مراکز بهداشت روستا پروتکل بهداشتی در زمینه دفن و برگزاری مراسمات در روستاها را رعایت کنند.
 خوانپایه اذعان کرد: همچنین محدودیت‌های ترافیکی در شهرستان  از  شنبه یک  آذرماه از  ساعت ۲۱ الی ۴ صبح به مدت 2 هفته در شهرستان اعمال می‌شود.
فرماندار گچساران عنوان کرد: متاسفانه 51 درصد از افراد مبتلا به ویروس کرونا از همین نشست‌های خانوادگی و دورهمی است که موجب افزایش شمار افراد مبتلا شده است.
وی بیان کرد: با اعمال محدودیت‌ها و تعطیلی بازار و برخی صنوف موجب شد که وضعیت گچساران از قرمز به نارنجی برسد و اعمال محدودیت‌ها در شهرستان کمتر شد.
خوانپایه خاطرنشان کرد: رسانه‌ها نقش مهمی در اطلاع رسانی و آگاهی بخش جامعه دارند چنانچه هر کجا که مردم پای‌ کار بودند ما موفق عمل کرده‌ایم.
نام شما

آدرس ايميل شما

پرسنل
United States
متاسفانه بعد از انتقادهای معاون سیاسی امنیتی استاندار از مدیریت شبکه بهداشت و درمان گچساران، سیاست شبکه به سمت عدم شفافیت در ارائه آمار کرونا سوق کرده .چطور میشه در عر ض چند روز از وضعیت بحرانی به هشدار برسیم ؟!!
جدال‌ بي‌فايده بر سر مذاكره

جدال‌ بي‌فايده بر سر مذاكره

با رفتن ترامپ و جايگزين شدن بايدن اين فرصت در اختيار ماست تا نتيجه سي ماه زحمت و رنج ...
واکنش حقوقدانان به اظهارات جلیلی درباره برجام

واکنش حقوقدانان به اظهارات جلیلی درباره برجام

مذاکره کننده سابق هسته ای در دوره ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد در یکی از این پیام های ...
رضا ضراب در خانه امن اف‌بی‌آی | مافیای کاسبان تحریم با شیپور هم شناسایی نمی‌شوند

رضا ضراب در خانه امن اف‌بی‌آی | مافیای کاسبان تحریم با شیپور هم شناسایی نمی‌شوند

غلامحسین دوانی معتقد است: در ایران با وجود تصویب قانون سوت‌زنی اما هنوز عدم اعتماد افراد ...
1