تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۴۹
کد مطلب : ۴۲۷۶۷۶
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد:

شمار جان باختگان کرونای کهگیلویه و بویراحمد به 276 نفر رسید / توصیه‌های کرونایی برای دیابتی‌ها

۰
شمار جان باختگان کرونای کهگیلویه و بویراحمد به 276 نفر رسید + توصیه‌ها
کبنا ؛رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از افزایش روند صعودی بیماران کرونایی در استان خبر داد.
به گزارش کبنا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار جانباختگان کووید 19 استان به ۲۷۶ نفر خبر داد و گفت: طی 24 ساعت گذشته متاسفانه ۸ هم استانی بر اثر ابتلا به ویروس کووید 19 جان خود را از دست دادند.
پرویز یزدان‌پناه افزود: هم‌اکنون 456 بیمار مشکوک و قطعی کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد 167 بیمار کرونایی قطعی بوده و ۲۸ بیمار در بخش‌های ویژه تحت درمان هستند.
 وی ادامه داد: از مجموع مبتلایان به کووید 19 در کهگیلویه و بویراحمد 13794 نفر بهبود یافته گزارش شده است.
  وی عنوان کرد: از 365 نمونه دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج، حدود ۶۵ درصد نمونه‌ها مثبت و بیشترین موارد در شهرستان‌های کهگیلویه (۳۲ درصد)، گچساران (۲۸ درصد) و بویراحمد (۱۸ درصد)، دنا (۷ درصد)، باشت و لنده هرکدام ۶ درصد و بقیه موارد در سایر شهرستان‌های استان بودند.
 دکتر یزدان پناه با اشاره به اینکه برای به نتیجه رسیدن یک واکسن مراحل متعدد و زمانبری لازم است، بیان کرد: بهترین راه درمان تا رسیدن به یک نتیجه مطلوب پیشگیری و رعایت پروتکل‌های بهداشتی است و مردم تا زمان توزیع یک واکسن قطعی باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی را مد نظر قرار دهند.
 رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج عنوان کرد: هر وقت تجمعات و مراسمات زیاد شوند معمولاً حدود یک هفته بعد شاهد افزایش مراجعات و در پی آن افزایش تعداد بستری‌ها، موارد مثبت، موارد بستری در آی.سی.یو و حدود ۲ تا ۴ هفته بعد افزایش مرگ و میرها روی می‌دهد.
 وی اذعان داشت: بی شک با مشارکت آگاهانه و مسئولانه مردم استان، افزایش بیماریابی، کنترل و همکاری افراد قرنطینه‌ای، ردیابی افراد مبتلا و افراد مشکوک، حمایت از افراد مسن و بیماران خاص و دارای بیماری زمینه‌ای، حمایت از اقشار آسیب پذیر و بهبود کیفیت مراقبت‌های درمانی شاهد کنترل بیماری در استان خواهیم بود.
 دکتر یزدان پناه گفت: لازم است که رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک توسط همه افراد در سنین مختلف، رعایت فاصله گذاری فیزیکی و پرهیز از حضور در تجمعات توسط مردم رعایت شود و خودشان کسانی را که رعایت نمی‌کنند به آنها تذکر دهند تا شاهد روند نزولی این بیماری در استان باشیم. حمایت‌های مادی و معنوی توسط افراد خیر، همسایه‌ها و سایر افراد خانواده از کسانیکه در قرنطینه می‌باشند باعث تحمل بیماری، عدم خروج از قرنطینه، آلوده نشدن سایر افراد جامعه، کاهش بستری‌ها و... می‌شود.
  https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000427/nf00427676-2.jpg
 توصیه‌های کرونایی برای دیابتی‌ها
 کارشناس بیماری‌های غیرواگیر معاونت دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه ۷ درصد جمعیت استان به دیابت مبتلا هستند، گفت: نیاز است بیماریابی دقیقی صورت گیرد.
حسن عسکرپور گفت: دیابت شایع‌ترین بیماری ناشی از اختلالات متابولیک است که شیوع آن به افزایش است و هزینه‌های درمان این بیماری بسیار بالا است.
 کارشناس بیماری‌های غیرواگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه تغییر شیوه زندگی به سوی بی‌تحرکی و تغذیه نامناسب در بیماری دیابت تأثیر دارد، اظهار کرد: غلظت قندخون بالاتر از ۱۸۰ میلی‌گرم باعث بیماری دیابت می‌شود.
وی تصریح کرد: افزایش تعداد حجم و دفعات ادرار، تشنگی، ضعف و خستگی، گرسنگی، وله غذا خوردن، تاری دید و خارش پوست و واژن از شایع‌ترین عوامل بیماری دیابت است.
این کارشناس بیماری‌های غیرواگیر با بیان اینکه ۱۱ درصد جمعیت بالای ۳۰ سال کشور و ۷ درصد جمعیت کهگیلویه و بویراحمد به دیابت مبتلا هستند، گفت: نیاز است بیماریابی دقیقی در سطح استان انجام شود.
 عسکرپور با بیان اینکه جهان مدتی است درگیر پاندمی کووید ۱۹ شده افزود: دیابتی‌ها به دلیل اختلال در سیستم ایمنی مستعد ابتلا به عفونت‌ها هستند و مبتلایان به دیابت از جمله گروه‌های پرخطر هستند که در صورت ابتلا به ویروس کرونا وضعیت بدتری خواهند داشت.
وی بیان کرد: مبتلایان به دیابت و فشار خون بالا در معرض خطر بیشتری از این ویروس هستند و مشکل در تنفس از عوارض مشترک در این بیماران است.
 کارشناس معاونت بهداشت کهگیلویه و بویراحمد توصیه‌هایی هم برای مبتلایان به دیابت برای پیشگیری از ابتلا به کووید ۱۹ داشت و اینکه بیماران قند خون را چک و در صورت علائم سرفه، تب و مشکل تنفسی به پزشک مراجعه کنند.
 این کارشناس بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: بیماران دیابتی اطمینان حاصل کنند که به اندازه کافی دارو در اختیار دارند، ضمن اینکه تغذیه سالم بخش اصلی مدیریت دیابت است و مبتلایان در این ایام رژیم غذایی متعادل و متنوعی داشته باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما

جدال‌ بي‌فايده بر سر مذاكره

جدال‌ بي‌فايده بر سر مذاكره

با رفتن ترامپ و جايگزين شدن بايدن اين فرصت در اختيار ماست تا نتيجه سي ماه زحمت و رنج ...
واکنش حقوقدانان به اظهارات جلیلی درباره برجام

واکنش حقوقدانان به اظهارات جلیلی درباره برجام

مذاکره کننده سابق هسته ای در دوره ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد در یکی از این پیام های ...
رضا ضراب در خانه امن اف‌بی‌آی | مافیای کاسبان تحریم با شیپور هم شناسایی نمی‌شوند

رضا ضراب در خانه امن اف‌بی‌آی | مافیای کاسبان تحریم با شیپور هم شناسایی نمی‌شوند

غلامحسین دوانی معتقد است: در ایران با وجود تصویب قانون سوت‌زنی اما هنوز عدم اعتماد افراد ...
فایل های مرتبط
1