تاریخ انتشار
شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۲۱
کد مطلب : ۴۲۷۵۲۱
اظهارات جدید احمدی‌نژاد؛

رقابت بین ایران و عربستان برنده ندارد/ ما باید با عربستان تحت هر شرایطی دوست باشیم/ منتظر جواب بن سلمان هستم/ برای ریاست جمهوری در خدمت کشور و مردم هستم/ ممنوع السفر نیستم/ من تغییر کرده‌ام

۱
۱
ما باید با عربستان تحت هر شرایطی دوست باشیم/ منتظر جواب بن سلمان هستم/ برای ریاست جمهوری در خدمت کشور و مردم هستم/ من تغییر کرده‌ام
کبنا ؛هر جا بین ما و عربستان رقابتی شکل گرفت، هر دو ضرر کردیم، منطقه هم ضرر کرد. رقابت بین ایران و عربستان، برنده ندارد، بلکه همه بازنده هستند.
به گزارش کبنا و به نقل از جهان‌نیوز، محمود احمدی نژاد، رئیس دولت های نهم و دهم در ادامه گفتگوهای سریالی اش این بار با ایندیپندنت فارسی، گفتگوی اینستاگرامی داشته است.  احمدی نژاد در این گفتگو درباره روابط ایران با عربستان، کرونا، انتخابات آینده و... صحبت های جالبی را مطرح کرده است.
احمدی نژاد که چندی پیش به عالیجناب(!) محمد بن سلمان نامه نوشته بود و او را از کشتار مردم بی گناه یمن ناراحت دانسته بود، در این گفتگو از لزوم روابط دوستانه بین ایران و عربستان سخن به میان آورده و رقابت بین این دو کشور را بدون برنده و به ضرر هر دو طرف و منطقه دانسته است. البته رئیس جمهور اسبق متحول شده اشاره نکرده است که کدام دولت منطقه به گاو شیرده آمریکا تبدیل شده، مردم بی گناه یمن را می کشد و مستمرا علیه ایران و کشورهای جبهه مقاومت خباثت ورزی می کند؟
 بخش‌هایی از این گفتگو را در ادامه خواهید خواند:
*رابطه ایران و عربستان بسیار بسیار مهم است، برای منطقه ما تعیین کننده است و بر روی مسائل جهانی هم تاثیر بالایی می‌گذارد. من فکر می‌کنم باید دو نکته را توجه داشته باشیم یا دو عامل را که باعث شده روابط ما آنطور که باید گرم و سازنده نباشد. عامل اول؛ بحث رقابت است. هر جا بین ما و عربستان رقابتی شکل گرفت، هر دو ضرر کردیم، منطقه هم ضرر کرد. رقابت بین ایران و عربستان، برنده ندارد، بلکه همه بازنده هستند.
*این رقابت باید به همکاری سازنده، برادرانه و بسیار دوستانه تبدیل شود. این به نفع هر دو کشور و به نفع منطقه است و در نتیجه به نفع دنیاست. عامل دوم؛ دخالت‌های دیگران است. بخش مهمی از روابط ما تحت تاثیر دخالت‌های دیگران شکل گرفته است. من فکر می‌کنم دو طرف باید یک بار برای همیشه تصمیم بگیرند، اولا رقابت را به همکاری و دوستی تبدیل کنند، ثانیا اجازه ندهند هیچ عامل دیگری در روابط بین دو کشور دخالت کند. مشترکات ما بسیار بسیار بیشتر از نقاطی است که بنظر نقطه اختلاف می‌آید. من بار‌ها به عربستان سفر کردم، در شورای همکاری خلیج فارس شرکت کردم، به همه کشور‌های حاشیه خلیج فارس رفتم، به همه دست دوستی دادم، تلاش کردیم روابط برادرانه را تقویت کنیم، توسعه بدهیم. همکاری‌های خوبی شکل گرفت، اما بالاخره اشتباهاتی از دو طرف باعث شد که مجدد روابط سرد شود.
*{در پاسخ به این سوال که نظر شما در رابطه با عادی شدن رابطه کشور‌های عرب منطقه و سایر کشور‌ها با اسرائیل چه هست؟}: دو تا نکته اینجا وجود دارد. اگر ما بخواهیم مسائل خودمان را با دیگران پیوند بزنیم، همیشه این مشکلات وجود دارد. کشور‌هایی رفتند و رابطه برقرار کردند، بنظر من اهمیت بالایی ندارد. قبل از اینها، کشور‌های فراوانی رابطه برقرار کردند، حتی کشور‌های دارای حق وتو در سازمان ملل که عناصر اصلی شورای امنیت هستند، مسئله حل نشده است. مسئله فلسطین یک مسئله درونی است، مربوط به مردم فلسطین است. بالاخره آنجا مردمی زندگی می‌کنند و حق تعیین سرنوشت می‌خواهند، آوارگانی هستند، آن‌ها می‌خواهند حکومت خودشان را داشته باشند. این باید آنجا حل شود. حالا ممکن است برخی از همسایگان ما تلقیاتی داشته باشند یا اینگونه اظهار کنند که مثلا بخاطر ایران ما رفتیم آنطرف. این‌ها کمکی به حل مسائل نمی‌کند. ما تحت هر شرایطی همسایه هستیم. همسایگی را نمی‌شود از بین برد یا از جغرافیا حذف کرد. ما چاره‌ای نداریم جز اینکه برادرانه و دوستانه با هم زندگی کنیم. من فکر می‌کنم هرکس برای این امر مهم قدم جلو بگذارد، حتما در تاریخ به نیکی از او یاد خواهد شد.
*ما با عربستان تحت هر شرایطی باید دوست باشیم، باید با هم باشیم. جدایی ما به ضرر هر دو طرف است. تا الان نه عربستان از شرایط فعلی سود برده و نه ایران. به تبع آن، کشور‌های حاشیه خلیج فارس هم هستند. رابطه با عربستان حل شود، با آن‌ها هم حل می‌شود.
*{در پاسخ به این سول که ۴ ماه دیگر رئیس جمهور آمریکا سرکار می‌آید. ۴ ماه بعد از آن انتخابات ریاست جمهوری در ایران خواهد بود. آیا جنابعالی برنامه‌ای برای نامزد شدن در انتخابات ریاست جمهوری دارید؟}: من تاکنون در این رابطه اظهارنظری نکردم. البته من همیشه در خدمت کشور و مردم هستم.
*{در پاسخ به این سوال که آیا اگر نخواهید کاندید شوید، ممکن هست از کاندید بخصوصی حمایت کنید؟ آیا این دغدغه را دارید؟}: من هنوز در این رابطه اظهارنظر نکردم. من فکر می‌کنم تا قبل از انتخابات، مسائل مهمتری در ایران و جهان هست که باید به آن‌ها بپردازیم. تحولاتی در راه است، شرایط جهان بسرعت در حال تغییر است، به تبع آن شرایط ایران هم تغییر می‌کند. یک مقدار باید صبر و حوصله کنیم.
*{در پاسخ به این سوال که آقای احمدی نژاد آیا شما تغییر کردید و اگر تغییر کردید، این تغییر به چه معناست}: بالاخره هر انسانی باید تغییر بکند دیگر. مگر می‌شود یک انسان در طول عمرش ثابت باشد؟ انسان‌ها رشد می‌کنند، دایره اطلاعات و فهم و اخلاقشان تغییر می‌کند. همه انسان‌ها باید رشد و کمال پیدا کنند. بنده هم این حق را برای خودم قائل هستم که این اتفاق برایم بیفتد منتهی در چه قسمتی، بروز و ظهورش را باید از سوال کنندگان پرسید.
*{در پاسخ به سوالی درباره نامه به ولیعهد سعودی، محمد بن سلمان و سفر به عربستان سعودی برای کم شدن اختلافات بین دو کشور. آیا این نامه به دست او رسیده و آیا مکاتبه دیگری با ایشان داشته اید}: نامه‌هایی که من نوشتم همه منتشر شده است. نامه من در رابطه با موضوع یمن بود و در آن نامه بحثی از سفر نبود. اگر هر دو طرف می‌پذیرفتند، ممکن بود سفری هم اتفاق بیفتد، اما من منتظر پاسخ آن‌ها هستم. در یمن شرایط سختی وجود دارد، مردم تحت فشار هستند. زنان و کودکان کشته می‌شوند، بهداشت نیست، فقر هست، زیرساخت‌ها دارد از بین می‌رود در حالیکه منابعی که برای این تخریب دارد استفاده می‌شود، می‌توانست برای عمران و آبادانی استفاده بشود و این جنگ تبدیل به همکاری و دوستی شود. نامه‌ای که من نوشتم هم به جناب بن سلمان و هم به جناب بدرالدین شبیه هم است و هر دو را به تفاهم و آشتی دعوت کردم. بعضی‌ها جواب دادند و بعضی دیگر هم منتظر جوابشان هستیم.
*من راجع به انتخابات آمریکا نظری ندارم، چون مربوط به مردم هست و باید مسائل را پیگیری بکنند و آنچه را که مردم می‌خواهند اتفاق بیفتد، اما از صحنه آمریکا این را می‌فهمم که آن هیئت حاکمه پشت صحنه آمریکا، بینشان اختلاف افتاده و این چیزی که ما بیرون می‌بینیم محصول اختلافی است که در آن هیئت حاکمه اتفاق افتاده است.
*{در پاسخ به این سوال که آیا شما ممنوع السفر هستید؟} ممنوع السفر به کجا؟ خیر. ممنوعیتی برای سفر به خارج وجود ندارد. چرا باید وجود داشته باشد؟
کرونا که معلوم است یک ویروس آزمایشگاهی است، ساخته شده و عمدا منتشر شده است با اهداف سیاسی. من معتقد هستم کسانی که دنیا را در صد سال اخیر مدیریت کردند، به این نتیجه رسیده اند که ساز و کارهایشان دیگر پاسخ نمی‌دهد، باید تغییرات اساسی بوجود بیاورند و انتشار کرونا، یکی از اهدافش پوشش دادن و تغییرات است. یعنی زمینه را برای تغییرات فراهم کنند. دستورالعمل‌هایی را که منتشر می‌کنند در دنیا بسیار گنگ است، چند پهلو و متناقض است و هر کشوری که بخواهد از آن دستورالعمل‌ها تبعیت بکند دچار مشکلات می‌شود. بنظرم در ایران هم مشکل اصلی این است که مدیریت کرونا، در تبعیت از سیاست‌هایی که بهداشت جهانی منتشر می‌کند، دارد اتفاق می‌افتد و همین باعث شده که مهار کرونا در ایران با مشکلات جدی مواجه شود.
*ما دانشمندان و متخصصینی داریم که هم بسرعت می‌توانند دارویش را تهیه بکنند و هم پروتکل‌های بهداشتی خیلی ساده‌ای را در اختیار مردم و سازمان‌ها قرار بدهند که با رعایت آن‌ها بتوانیم از آن پیشگیری بکنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

کهگلو
Iran, Islamic Republic of
کر واقعا خیلی احمق شد خاک توی سر ما که به چنین فرد عوضی رای دادیم!!!!!!!!!!!!!!!!
امامزاده دموکراسی شفا نمی‌دهد؟!

امامزاده دموکراسی شفا نمی‌دهد؟!

ینکه برای مردم این ادراک ساخته شود که از صندوق رای نمی‌توانند سرنوشت‌شان را عوض کنند....
اصولگرایانی که نمی‌خواهند در آستانه انتخابات اصولگرا باشند!

اصولگرایانی که نمی‌خواهند در آستانه انتخابات اصولگرا باشند!

ضرغامی: «اصلا من اصولگرا نیستم. اشکال بزرگ ما این است که یک پوست خربزه از ابتدا زیر پای ...
پایان وهم آقای پوپولیست

پایان وهم آقای پوپولیست

 پس از 6 هفته تلاش بی وقفه و نافرجام «دونالد ترامپ» برای بی اعتبار کردن پیروزی رقیب دموکراتش،...
1