تاریخ انتشار
شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۱۲
کد مطلب : ۴۲۷۵۲۰
جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

تشریح آخرین وضعیت کرونا در کهگیلویه و بویراحمد / هر روز بدتر از دیروز / کلانتری: جریمه ۵۰۰ هزار تومانی خودروهای شرکت کننده در مراسم فاتحه خوانی ( + فیلم )

۳
۰
تشریح آخرین وضعیت کرونا در کهگیلویه و بویراحمد / هر روز بدتر از دیروز / کلانتری: جریمه ۵۰۰ هزار تومانی خودروهای شرکت کننده در مراسم فاتحه خوانی ( + فیلم )
کبنا ؛جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست حسین کلانتری استاندار این استان در سالن جلسات ساختمان دولت برگزار شد.
به گزارش کبنا، صبح امروز ( شنبه 24 آبان ماه 99) جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست حسین کلانتری و با حضور مسئولان عضو این ستاد در ساختمان دولت برگزار شد.
در ابتدای این جلسه پرویز یزدان پناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد به تشریح آخرین وضعیت کرونا در استان پرداخت و اظهار داشت: هنوز در بحث مبتلایان از میانگین کشوری بالاتر هستیم.
وی افزود: وضعیت دو شهرستان بویراحمد و کهگیلویه بحرانی (فوق قرمز) است در صورت عدم رعایت پروتکل‌ها و حضور در مراسمات از سوی مردم در روزهای آینده شرایط بدتر می‌شود.
  
فیلم ) تشریح آخرین وضعیت کرونا در کهگیلویه و بویراحمد

پرویز یزدان‌پناه افزود: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۱۲۱ هزار نفر مراجعه کننده به بیمارستانهای و مراکز درمانی استان داشته‌ایم. طی دیروز ۹۴۰ مراجعه کننده داشته‌ایم.
 وی اظهارکرد: در این مدت مجموع افراد کرونایی بستری در بیمارستان‌های استان ۸۳۳۷ نفر و ۷۹۲۹ نفر ترخیص شده و ۱۳ هزار نفر بهبود یافته کرونایی در سطح استان داشته‌ایم.
 رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطرنشان کرد: در مجموع ۴۰۹ نفر مشکوک و قطعی کرونایی در سطح استان که از این تعداد ۱۶۰ نفر کرونای قطعی بوده و ۲۵ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.
 یزدان‌پناه تصریح کرد: از ابتدای شیوع کروناویروس تاکنون ۱۶ هزار نفر در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد به این بیماری مبتلا شدند.
 وی ادامه داد: طبق آخرین آمار تا دیروز جمعه ۲۳ آبان ماه ۲۷۳۰ نفر بیمار کرونایی استان در خانه قرنطینه هستند.
 رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج عنوان کرد: از آغاز شیوع کروناویروس تاکنون ۲۵۲ فوت ناشی از کرونا در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد به ثبت رسیده است که از این تعداد ۲۱۵ دارای بیماری زمینه‌ای و ۳۷ فاقد بیماری زمینه‌ای بوده‌اند.
 یزدان‌پناه تاکید کرد: طی دیروز از ۵۴۴ نمونه گرفته شده ۵۷ درصد مثبت بوده‌اند که به ترتیب شهرستان بویراحمد با ۳۸، کهگیلویه با ۲۴ درصد، گچساران با ۱۶ دنا با ۷ درصد، باشت با ۶ درصد و لنده با ۵ درصد بیشترین مبتلایان کرونایی را داشتند.
 وی اظهارکرد: مجموع نمونه‌های گرفته شده در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد تاکنون ۴۹ هزار مورد بوده که شاخص نمونه گیری در کشور ۶.۴ و در این استان ۶.۸ درصد است.
 رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه دو شهرستان کهگیلویه و بویراحمد در وضعیت قرمز و بحرانی کرونایی و ممنوع السفر برای مقامات هستند، بیان کرد: احتمال بدتر شدن وضعیت کرونایی این دو شهرستان بعلت افزایش مبتلایان و بستری‌ها وجود دارد.

برخورد خشن با تیم‌های بهداشتی در کهگیلویه و بویراحمد

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تعطیلی‌ها از ساعت ۴ تا ۶ عصر را برای استان موثر ندانست و گفت: بیشتر شلوغی شهر در این ساعت‌ها است.
محمدمهدی بانشی در این نشست، با بیان اینکه تعطیلات باعث نشد پرسنل ما آسوده باشند و استراحتی کنند، گفت: ۳ هزار و ۲۴۷ بازدید داشتیم که دو نیم برابر هفته گذشته است.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در این بازدیدها ۳۵۵ پلمب داشتیم که متاسفانه ۱۹۸ مورد مربوط به فروشگاه‌های مواد غذایی بود، ضمن اینکه در این هفته ۲۳۱ تیم نظارتی حضور داشتند.
وی با اشاره به تعطیلی‌ها از ساعت ۱۸ عصر گفت: شاید این تعطیلی چندان به درد استان نخورد بیشتر شلوغی شهر از ساعت ۴ تا ۶ عصر است که باید فکری شود.
این مسئول خاطرنشان کرد: با ماموران بهداشت ما برخورد خشنی صورت می‌گیرد‌.

https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000427/nf00427520-2.jpg

جریمه ۵۰۰ هزارتومانی خودروهای شرکت کننده در مراسم فاتحه خوانی
 
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: سقف تخت‌های بیمارستانی این استان در حال تکمیل است.
 
حسین کلانتری افزود: افزایش بیماران کرونایی در استان نگران کننده بوده و ظرفیت بیمارستان شهید جلیل نیز در حال تکمیل است.
 وی برپایی هرگونه گردهمایی اداری و… را ممنوع دانست و اظهارکرد: در زمینه دورهمی های خانوادگی نیز شاهد ابتلای بالا در استان هستیم و باید آگاهی بخشی‌ها در این محور شکل بگیرد. کل اعضای خانواده یک خانواده در بیمارستان جلیل بستری هستند معلوم است که ماسک و فاصله در نشست‌های خانوادگی رعایت نمی‌شود و همین است که موجب می‌شود اعضای یک خانواده در بیمارستان بستری شوند.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد از تصویب دستور العمل‌های برگزاری مراسم عروسی در سطح کلان خبر داد و خاطرنشان کرد: این موضوع به استان‌ها ابلاغ خواهد شد. همچنین در بخشمراسم عزاداری باید مصوبه به شکل کامل اجرایی شود.
رقم خوردن روزهای تلخ
 کلانتری تصریح کرد: نیروی انتظامی در خصوص حضور خودروها در مراسم شلوغ و فاقد پروتکل، برخورد قانونی و جریمه‌های ۵۰۰ هزار تومانی را اعمال کند.
 وی ادامه داد: مهم‌ترین بخش مقابله با کرونا، رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم برای قطع زنجیره کروناست. اگر رعایت نکنیم، روزهای تلخی برای استان رقم خواهد خورد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اهمیت آموزش‌ها، بیان کرد: باید مسائل بهداشتی، پروتکل‌ها و قرنطینه در قالب آموزش‌ها انتقال داده شود.
کلانتری ضمن انتقاد شدید از دورهمی‌های انتخاباتی در گچساران اظهارکرد: کاری به اصولگرا و اصلاح طلب نداریم رفت و آمدهای شبانه با جان مردم بازی می‌کنند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
جلسه میزارین ک چی بشه؟؟ فکری به حال مردم و بدبختی هاشون بکنین، مشوبااات جلسه رو هم همیشه تکراری مثل طوطی می‌نویسید میرید اینارو همه میدونن. ک کرونا خطرناکه خودتون خسته نمیشین
کارمندل
Iran, Islamic Republic of
بعضی از کارمندل و استادل دانشگاه/کرونا گرفتند. رییس ککش نمی‌گزه. استاندار هم که طرفدارش. این آقا خودش قیم کرده نیا و صحرا. خوا بدادمون برس. هی گزارش ایده
گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
توراخدا جریمه نقدی کنید فقط ساعت ۶ به بعد ببینید چقد ماشین پشت اتوبوسهای پارک کرده ایستادن وخانواده ها میرن توخیابون اگه اینها جریمه بشن دیگه تو خیابون نمیان لطفا راهنمای راننده گی اقدام کنند
مستند «فرجام جنایت» توسط وزارت اطلاعات منتشر شد

مستند «فرجام جنایت» توسط وزارت اطلاعات منتشر شد

مستند «فرجام جنایت» که به بررسی جزئیاتی از عملیات های تروریستی و خونین گروهک تجزیه طلب ...
وزیر بهداشت: اهل ترک کردن صحنه نیستم

وزیر بهداشت: اهل ترک کردن صحنه نیستم

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: جریان شناخته شده‌ای، خبر استعفای بنده را منتشر ...
هیولای خزر بعد از ۳۰ سال سر برآورد + عکس

هیولای خزر بعد از ۳۰ سال سر برآورد + عکس

هیولای دریای خزر نامی بود که ماموران سازمان سیا بر هواپیمای دوزیست عظیم الجثه ساخت روسیه ...
1