تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۰۵
کد مطلب : ۴۲۷۴۸۱
کارشناسان هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد می‌گویند:

چقدر باران در کهگیلویه و بویراحمد بارید / گردنه بیژن سفید پوش شد ( + فیلم )

۰
چقدر باران در کهگیلویه و بویراحمد بارید / گردنه بیژن سفید پوش شد ( + فیلم )
کبنا ؛کارشناس هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد از ادامه بارش‌ها در استان خبر داد.
 به گزارش کبنا، ولی بهره مند به مهر گفت: با تحلیل آخرین الگوهای پیش‌یابی هواشناسی، طی امروز نیز شاهد ادامه بارش‌ها در سطح استان خواهیم بود.
 بهره مند تصریح کرد: فعالیت این سامانه در ساعتی از بعد از ظهر امروز تا جمعه تشدید خواهد شد.
 وی افزود: بر این اساس، طی این مدت بارش باران و در ارتفاعات و برخی از مناطق سردسیر بارش برف، وزش باد، رعد و برق و در مناطق مستعد تگرگ پیش بینی می‌شود.
 کارشناس هواشناسی استان گفت: طی روز پنجشنبه آسمان استان ابری، همراه با رگبار و رعد و برق و در ارتفاعات بارش برف، افزایش سرعت باد و همراه با کاهش دما خواهد بود.
 بهمن خاطرنشان کرد: بر اساس وضعیت هوای ۲۴ ساعت گذشته، امامزاده جعفر با بیشینه دمای ۲۳.۲ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهر سی سخت با کمینه دمای ۵.۴ درجه سانتیگراد سردترین نقطه استان بود.
 وی با اشاره به بارش‌های اخیر استان تا ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه پنج شنبه، اظهار کرد: سی سخت ۴۸.۱، سرآسیاب یوسفی ۴۸، امیراباد بابکان ۴۴، دیشموک ۴۲، کاکان منصورخانی ۴۱، ستنگان ۳۸، دهدشت ۳۶.۹، کریک ۳۶، موشمی، زیلایی ۳۶، سرفاریاب ۳۵، تنگ سرخ ۳۵، یاسوج ۳۳.۱، قلعه دختر ۳۳، دشتروم ۳۲، طوف چندار ماغر ۲۸، جاورده ۲۶، دوگنبدان ۲۵.۴، دیل ۲۵، کالوس ۲۵، دشت بز سادات محمودی ۲۵، گنجه‌ای ۲۴.۵، چرام ۲۳، لیکک ۲۲.۵، امامزاده جعفر ۲۲.۳، چیتاب ۲۱.۱، باشت ۲۱، قلعه رئیسی ۱۷، پادوک خیرآباد ۱۷، بابا کلان ۱۶ و بوستان ۱۱ میلیمتر بارش را تجربه کردند.

رضا کاکاوند مدیرکل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد همچنین به بارش‌ها تا ساعت 9 صبح روز پنج‌شنبه در استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: نقشه‌ها تداوم سامانه بارشی را طی امروز و فردا در استان نشان می‌دهند.
وی گفت: گزارش‌ها نشان می‌دهد در ایستگاه‌های سراسر استان بارش از 10 تا 50 میلی‌متر اتفاق افتاده است به نحوی که در سی‌سخت و سرآسیاب یوسفی تا نزدیک  به 50 میلی‌متر و در بوستان از بخش‌های توابع شهرستان باشت 11 میلی‌متر باران باریده است.
مدیرکل هواشناسی استان ادامه داد: نقشه‌ها‌ی هواشناسی همچنان تداوم فعالیت سامانه بارشی را طی امروز و فردا در استان نشان می‌دهد که  سرعت بارش توام با رعد و برق و رگبار بوده و منجر به سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها خواهد بود توضیح این که از تردد غیر ضرور در محورهای مواصلاتی اجتناب شود.
کاکاوند گفت: شنبه و یک‌شنبه جو نسبتا پایداری در استان کهگیلویه و بویراحمد حاکم می‌شود اما با توجه به رطوبت جو بارش‌های پراکنده پیش‌بینی می‌شود.
وی گفت: از اواخر روز یک‌شنبه فعالیت سامانه بارشی دیگری در استان آغاز خواهد شد.
  
فیلم) رنگ‌های پاییزی رخسار جنگل‌های کهگیلویه و بویراحمد را جلا داد. درختان بلوط در پیچ و خم جاده‌ها با سرخ و زرد خود رخ نمایی می‌کنند و باران نیز بر این زیبایی می‌افزاید.
    
بارش برف پاییزی گردنه بیژن کهگیلویه و بویراحمد را سفیدپوش کرد. گردنه بیژن گردنه‌ای در کوه دنا است که در میان سی‌سخت از استان کهگیلویه و بویراحمد و منطقه پادنا در شهرستان سمیرم از استان اصفهان جای دارد. میانه این گردنه جاده‌ای می‌گذرد که سی‌سخت در استان کهگیلویه و بویراحمد را به پادنا در استان اصفهان متصل می‌کند. این جاده در نیمی از فصل پاییز و همه فصل زمستان به علت برف گیر بودن گردنه بسته است.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

هیولای خزر بعد از ۳۰ سال سر برآورد +عکس

هیولای خزر بعد از ۳۰ سال سر برآورد +عکس

هیولای دریای خزر نامی بود که ماموران سازمان سیا بر هواپیمای دوزیست عظیم الجثه ساخت روسیه ...
سرنوشت ترامپ

سرنوشت ترامپ

حتی اگر ترامپ و میلیون‌ها طرفدار وی در برهه کنونی نخواهند بپذیرند، با این حال باید بدانند ...
( تصاویر) جشن پیروزی هواداران بایدن /  پیام بایدن پس از پیروزی

( تصاویر) جشن پیروزی هواداران بایدن / پیام بایدن پس از پیروزی

نامزد حزب دموکرات که اغلب رسانه‌های آمریکایی پیروزی وی در انتخابات روز سه‌شنبه را اعلام ...
1