تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۱۸
کد مطلب : ۴۲۷۴۴۳
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج:

کرونا 4 نفر دیگر در کهگیلویه و بویراحمد را به کام مرگ فرستاد / زمستان و کرونا هماهنگ می‌شوند

۱
کرونا 4 نفر دیگر در کهگیلویه و بویراحمد را به کام مرگ فرستاد / زمستان و کرونا هماهنگ می‌شوند
کبنا ؛رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار جانباختگان کووید 19 استان به 244 نفر خبر داد و گفت: طی 24 ساعت گذشته متاسفانه 4 هم استانی بر اثر ابتلا به ویروس کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند.
 به گزارش کبنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ پرویز یزدان‌پناه افزود: هم اکنون 423 بیمار مشکوک و قطعی کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد 174 بیمار کرونایی قطعی بوده و 27 بیمار در بخش‌های ویژه تحت درمان هستند.
 وی ادامه داد: از مجموع مبتلایان به کووید 19 در کهگیلویه و بویراحمد 12665 نفر بهبود یافته گزارش شده است.
  وی اذعان داشت: از 448 نمونه دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج، 60 درصد موارد مثبت و بیشترین موارد در شهرستان‌های بویراحمد (50 درصد)، گچساران (25 درصد)، کهگیلویه (8 درصد)، باشت (6 درصد) و بقیه موارد در سایر شهرستان‌های استان بود.
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000427/nf00427443-2.jpg
پرویز یزدان پناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج می‌گوید: ذرات کرونا در فصل سرما پایداری بیشتری دارد.

 یزدانپناه در ادامه خاطر نشان کرد: یک راه مهم شیوع ویروس کرونا در فصول سرد انتشار ذرات تنفسی شکل گرفته بر اثر سرفه یا عطسه است. این ذرات در فصل سرما استواری و پایداری بیشتری دارند و به علت سکون هوا بیشتر در فضای آزاد و حتی بسته باقی می‌ماند لذا در پاییز و زمستان باید در انتظار فعالیت بیشتر این ذرات باشیم.
 وی تصریح کرد: ماسک زدن به شیوه صحیح، رعایت بهداشت فردی، رعایت فاصله فیزیکی و تهویه مناسب می‌تواند در کاهش روند انتقال بیماری نقش بسزایی داشته باشد.
 رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج یادآور شد: در شرایط موجود که تجمعات عمومی کم شده است و محدودیت‌ها بخوبی اجرا می‌شود نشست‌های خانوادگی می‌تواند راه اصلی انتقال ویروس به سایر اعضا خانواده و جامعه باشد.
 وی تاکید کرد: لازم است افراد مشکوکی که از آنها تست انجام می‌شود تا مشخص شدن نتیجه در قرنطینه باقی بمانند و چنانچه نشانه‌های بالینی مبتلا شدن به کووید ۱۹ را دارند به مدت حداقل دو هفته در قرنطینه بمانند و مواظب سرایت بیماری به اعضا خانواده خود باشند. همچنین بیمارانی که در قرنطینه می‌باشند چنانچه مشکلات تنفسی آنها بیشتر شود، تب آنها افزایش پیدا کند و سایر نشانه‌هایی که دلالت بر وخیم شدن وضعیت بیمار باشد باید به مراکز 16 ساعته استان و یا بیمارستانهای کرونایی مراجعه نمایند تا در زمان مناسب بستری شوند و درمان‌های لازم را دریافت نمایند.
نام شما

آدرس ايميل شما

سرنوشت ترامپ

سرنوشت ترامپ

حتی اگر ترامپ و میلیون‌ها طرفدار وی در برهه کنونی نخواهند بپذیرند، با این حال باید بدانند ...
( تصاویر) جشن پیروزی هواداران بایدن /  پیام بایدن پس از پیروزی

( تصاویر) جشن پیروزی هواداران بایدن / پیام بایدن پس از پیروزی

نامزد حزب دموکرات که اغلب رسانه‌های آمریکایی پیروزی وی در انتخابات روز سه‌شنبه را اعلام ...
چرا اکثر حاکمان سیاسی دنیا از رفتن ترامپ خوشحال هستند؟

چرا اکثر حاکمان سیاسی دنیا از رفتن ترامپ خوشحال هستند؟

در نظم نوین جهانی سلسله معاهدات قوانینی به شکل دوطرفه، اقلیم جغرافیایی و منطقه‌ای و اجماع ...
فایل های مرتبط
1