تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۰۳:۲۶
کد مطلب : ۴۲۷۴۲۳
کبنا گزارش می‌دهد

شمار قربانیان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به ۲۴۰ نفر رسید / اسامی ۴ داروی مؤثر بر درمان کرونا

۰
ترمز کرونا در کهگیلویه و بویراحمد بریده شد / مرگ 240 نفر
کبنا ؛رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار قربانیان کووید ۱۹ استان به ۲۴۰ نفر خبر داد و گفت: متاسفانه ۲ هم استانی بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست داده‌اند.
به گزارش کبنا، پرویز یزدان‌پناه افزود: هم اکنون ۴۴۳ بیمار مشکوک و قطعی کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۱۶۸ بیمار کرونایی قطعی بوده و ۲۷ بیمار در بخش‌های ویژه تحت درمان هستند.
 وی ادامه داد: از مجموع مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد ۱۲ هزار و ۴۸۵ نفر بهبود یافته گزارش شده است.
یزدان پناه با بیان اینکه وضعیت استان کهگیلویه و بویراحمد هم اکنون بحرانی است گفت: آمار ترخیص یافته‌ها و مبتلایان به کرونا در مقایسه با روزهای گذشته افزایش یافته است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: از مجموع ۴۳۹ نمونه دریافتی از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج ۴۶ درصد مثبت بوده است.
یزدانپناه افزود: از این تعداد ۷۰ درصد مربوط به شهرستان بویراحمد، کهگیلویه ۱۰ درصد، گچساران ۶ درصد و بقیه موارد مربوط به دیگر مناطق بوده است.
وی ادامه داد: کووید ۱۹ یک بیماری ویروسی است که هر چه جلوتر می‌رویم، علائم جدیدی از آن شناسایی می‌شود و اگر مداخله جدی انجام نشود، مشکلات عدیده‌ای را پدید خواهد آورد.

اسامی ۴ داروی گیاهی مؤثر بر درمان کرونا
 
سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: تاکنون چهار فرآورده طبیعی با اجزای گیاهی، مصوبه کمیسیون قانونی سازمان غذا و دارو را اخذ کرده‌اند که در بهبود علائم و روند بیماری کرونا اثر گذار هستند.
کیانوش جهانپور افزود: برای بهبود علایم بیماری کووید ۱۹ یا کمک به بهبود و روند درمان بیماران، تاکنون چهار فرآورده طبیعی با اجزای گیاهی مصوبه کمیسیون قانونی سازمان غذا و دارو را اخذ کرده‌اند که دو مورد منجر به صدور مجوز تولید موقت و مشروط به مدت ۶ ماه شده است.
 وی افزود: مورد اول اسپری دهانی PHR ۱۶۰ حاوی ۶ اسانس گیاهی است که با توجه به نتایج کارآزمایی بالینی ارائه شده به بهبود عوارض ریوی کووید_۱۹ شامل تنگی نفس، سرفه، اکسیژن شریانی کمک می‌کند.
 سخنگوی سازمان غذا و دارو ادامه داد: مورد دوم شربت موکوزیفت حاوی عصاره آبی میوه دو گیاه است که با توجه به مدارک کارآزمایی بالینی ارائه شده برای بهبود علائم خستگی و بی اشتهایی در بیماران مبتلا به کووید ۱۹ مورد مصرف است.
 جهانپور افزود: دو مورد فراورده دیگر مصوبه کمیسیون اخذ کرده‌اند، اما هنوز برای آن‌ها مجوز موقت صادر نشده است. مورد اول شامل فرآورده شربت تولیدی با نام اظهار شده استاپ سیویر است که البته نام فرآورده تأیید نهایی نشده است؛ این فراورده بر اساس کارآزمایی بالینی برای کاهش دوران بستری و بهبود هایپوکسی مورد مصرف است و حاوی هفت جزء گیاهی است.
 سخنگوی سازمان غذا و دارو بیان کرد: مورد بعدی، فرآورده شربت با نام اظهار شده آنوال اس حاوی یک جزء گیاهی است که البته نام فرآورده تأیید نهایی نشده است؛ این فرآوده بر اساس کارآزمایی بالینی برای بهبود برخی علایم بیماری مصرف دارد.
  
فیلم ) جزئیات کشف داروهای گیاهی ایرانی موثر بر درمان کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی : با نگاه عمیق پزشکان و متخصصان طب سنتی و نوین خبر‌های خوشی را خواهیم داشت به طوری که تاکنون ۴ داروی گیاهی برای مقابله با کرونا مجوز لازم را گرفتند.
علیرضا زالی افزود: حدود ۵ ماه است که بر روی یک دارو با وسواس علمی و متعصبانه کار می‌کنیم و این دارو با تمام دارو‌های مشابه در جهان تفاوت دارد که در فرصت مناسب آن را اعلام خواهیم کرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: این دارو یک ویژگی متمایز دارد که در سه مرحله متوالی در افزایش سیستم دفاعی بدن موثر است و این دارو نشان داده است که به شکلی مانع از اتصال ویروس به گیرنده می‌شود و چنین دارویی را در هیچ کجای دنیا ندیده ایم و باید بگوییم که این دارو عصاره ترکیبی خاص است که فقط در ایران یافت می‌شود.
 
اسامی ۴ داروی گیاهی کرونا
 - اسپری دهانی PHR 160 حاوی ۶ اسانس گیاهی است که به بهبود عوارض ریوی کرونا شامل تنگی نفس، سرفه، اکسیژن شریانی کمک می‌‌کند.
- شربت موکوزیفت حاوی عصاره آبی میوه دو گیاه که برای ‏بهبود علائم خستگی و بی‌اشتهایی در بیماران مبتلا به کرونا مورد مصرف است.
- فرآورده شربت تولیدی با نام استاپ سیویر که برای کاهش دوران بستری و بهبود هایپوکسی مورد مصرف است و حاوی هفت جزء گیاهی است.
- فرآورده شربت با نام آنوال اس حاوی یک جزء گیاهی است که برای بهبود برخی علایم بیماری مصرف دارد.
 فرمانده ستاد مدیریت مقابله با کرونا کلانشهر تهران گفت: به طب ایرانی که رهبر معظم انقلاب دوباره بر آن تاکید کردند باید توجه ویژه داشته باشیم چرا که شرایط خاص طب ایرانی در هیچ کجای دنیا تکرار پذیر نیست.
 دکتر زالی با بیان اینکه امروز ما در ایران با نگاه غرور آمیز ملی باید بیش از هر زمان دیگر بر احیای طب ایرانی و مواریث فاخر این طب پافشاری کنیم، گفت: آنچه امروز موجب مقایسه کشور‌های دنیا در عرصه فرهنگی می‌شود میراث غیرقابل ملموس است و باید مراقبت کنیم که طب ایرانی به عنوان یک میراث ارزنده و مهم باید از سوی همه حمایت شود.

نباید در طب سنتی دچار افراط و تفریط شویم
فرمانده ستاد مدیریت مقابله با کرونا کلانشهر تهران با بیان اینکه بیماری کرونا امروز مزمن و فرسایشی شده است و نیاز به یک الگوی زیستی و اصلاح الگوی زندگی دارد، گفت: این اصلاح الگو در تغذیه و رفتار‌های اجتماعی و روانی شکل می‌گیرد و این موضوع در طب ایرانی یافت می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه نباید در طب سنتی دچار افراط و تفریط شویم گفت: پزشکان طب ایرانی دنبال داروی معجزه آسایی نیستند چرا که امروز دنیا و بزرگترین سیستم‌های علمی دنیا در برابر درمان قطعی کرونا تهی دست هستند، اما این نکته را توجه کنیم که امروز در کشور‌های چین و هند مطالعات متعدد اثبات کرده که ترکیب طب سنتی و کلاسیک می‌تواند در برابر این ویروس به خوبی عمل کند.
آقای زالی ادامه داد: سازمان بهداشت جهانی نیز اعلام کرده است که اگر دارویی در طب سنتی هر کشوری امن و اثربخش باشد باید به سرعت تکثیر شود.

تحول مهم در نظام خدمات سلامت کشور
دکتر زالی افزود: امروز شاهد تحول مهم در نظام خدمات سلامت کشور هستیم تا بتوانیم با طراحی یک سیستم کاملا علمی، آکادمیک متقن مبتنی بر شواهد و واجد اصالت‌های علمی پاسخگوی نیاز‌های متنوع و متکثر شهروندان کشور باشیم.
وی گفت: ما باید با صراحت در مهمترین سند فرادستی کشور در حوزه سلامت وارد عمل شویم، این سند که سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری است دو راهبرد اساسی در آن به هوشمندی طراحی شده که کمتر مورد توجه قرار گرفته است و آن موضوع خودمراقبتی و احیا، تقویت، استفاده بهینه و کاربست مناسب از طب ایرانی و سنتی است.
وی افزود: ما در حوزه خود مراقبتی از کشور‌های غربی عقب هستیم به طوری که بیش از ۷۳ درصد از مردم انگلستان در طول ۲۰ سال اخیر خودمراقبتی داشتند و باید توجه داشته باشیم که خود مراقبتی، خوددرمانی نیست و ما که از فرهنگی غنی برخوردار هستیم از این موضوع کمتر بهره‌مند شده ایم.
فرمانده ستاد مدیریت مقابله با کرونا کلانشهر تهران گفت: به طور خاص به دلیل اهمیت موضوع؛ احیا، تقویت، استفاده بهینه و کاربست مناسب از طب ایرانی و سنتی یک سرفصل جداگانه را در سند فرادستی کشور در حوزه سلامت به خود اختصاص داده است و امروز حرکتی که در دانشگاه انجام گرفته در طی خیزشی است که مقام معظم رهبری به عنوان یک مطالبه از متن جامعه در حوزه سلامت داشته اند هر چند که مدت طولانی از این سند می‌گذرد و اکنون فرصتی ایجاد شد که غبار از این سند زدوده شود.

مطالبه فرادستی در حوزه سلامت
دکتر زالی افزود: کاری که امروز پزشکان ما در حوزه طب سنتی انجام می‌دهند در راستای تحقق همین مطالبه فرادستی کشور است.
وی گفت: نگاه ما در طب سنتی ایرانی بیش از هر زمان دیگری نگاه جامع الاطرافی است و در کمتر طب جهانی چه در بخش‌های سنتی و کلاسیک آن دیده ایم که نگاه جامع الاطرافی و جامع نگری بن مایه اصلی آن طب باشد.
فرمانده ستاد مدیریت مقابله با کرونا کلانشهر تهران گفت: ما متاسفانه در طول سالیان اخیر آفت بزرگی در طب نوین داریم و آن پدیده‌ای به نام قطعه قطعه شدن پزشکی است.
وی افزود: امروز بسیاری از پزشکان فارغ التحصیل دانشگاه‌های معتبر جهانی با رتبه‌های بالا با نگاه تلسکوپی از دانشگاه بیرون می‌آیند، اما طب ایرانی از ابتدا نگاهش کاملا جامع گرایانه است به طوری که بیمار وقتی به طبیب مراجعه می‌کند با یک گنجینه از تمام مسائل روبروست و در این طب به یک بیمار نه تنها صرفا بعنوان یک بیمار بلکه به عنوان یک موجود با کرامت، صاحب شرافت و دردمندی نگاه می‌کند که به طبیب مراجعه کرده است و به همین دلیل طب ایرانی مبتنی بر فرهنگ ماست.
دکتر زالی با بیان اینکه قریب ۱۵ سال است که دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور کار بزرگی را انجام داده اند تا لعاب منطقی آکادمیک و مبتنی برشواهد بر دنیای امروز پررقابت ناشی از دگردیسی‌های علمی فراهم کند و دانشگاه‌های طب سنتی در کشور شکل گرفت، گفت: انگیزه آغازین بهره مندی از علم نوین و آکادمیک و جستن از مبانی متقن علمی است که امروز خوشبختانه توفیق حاصل شد.
 فارغ التحصیلان طب سنتی که همگی پزشک هستند و به طب کلاسیک اشراف کافی دارند اکثرا فارغ التحصیلان برجسته دانشگاه‌های علوم پزشکی ما هستند و به مکانیسم‌های طب نوین و کلاسیک کاملا آگاهی دارند.
وی افزود: امروز طبیبان ما در کسوت درمانگرایان طب ایرانی وارد عمل شده اند و این کار کمک می‌کند به اینکه فضای علمی کشور در طب ایرانی سنتی پالایش شود.
فرمانده ستاد مدیریت مقابله با کرونا کلانشهر تهران گفت: حضور دانشکده‌های طب سنتی ما بعنوان ژنراتور‌های اصلی تولید علم مبتنی بر شواهد طب ایرانی و سنتی موجب زدودن فضای مخدوش و پرابهامی می‌شود که بن مایه آن فریب مردم است.
در طب ایرانی به فریب مردم نمی‌پردازیم
وی افزود: ما نه تنها در طب ایرانی به فریب مردم نمی‌پردازیم بلکه تنویر بیماران و جامعه جزو بحث‌های قسم خورده ما در طب ایرانی است.
دکتر زالی گفت: سه دانشگاه پیشتاز در شکل گیری طب سنتی جزو بالاترین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در رتبه بندی علمی بوده اند که این دانشگاه‌ها عبارتند از دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، ایران و شهید بهشتی؛ در این راه ما به همه کسانی که به این موضوع پیوسته اند اعتماد داریم و خوشحالیم که طب سنتی در دانشگاه‌ها شکل گرفته و از قوت و بنیه علمی قوی و بزرگی برخوردار است.
فرمانده ستاد مدیریت مقابله با کرونا کلانشهر تهران گفت: امروز هر پزشک وطن دوست باید نگاهی عمیق در درازای تاریخ داشته باشد و نگاه تخریب گری نسبت به موضوع طب سنتی نداشته باشیم؛ بوعلی سینا شجاعت نقد ادیبانه و علمی تمامی مواردی را که از غرب بر می‌خواست، داشت و تا پیش از او کسی چنین جسارتی نداشت در حالی که او با رعایت ادب توانایی انتقاد مباحث پزشکی را داشت و امروز بسیاری از آموزه‌های طب ایرانی از همین تفکر فلسفی شکل گرفته است.
دکتر زالی با اشاره به ضرورت نگاه علمی برای اینکه پاسخ مناسب و در خور و متقن و علمی به برخی از ادعا‌ها داشته باشیم، گفت: اگر امروز طبیبان فارغ التحصیل دانشکده طب سنتی ما در این عرصه ورود نکنند میدان و گوی دست کسانی می‌افتد که فاقد صلاحیت علمی، اخلاقی و حرفه‌ای هستند.
این میدان را به دست کسانی که اغوا گری و فریب کاری می‌کنند نسپاریم آنچنانکه در همین روز‌های اخیر و در روز‌های کرونایی دیدیم که فضای مجازی مملو از ادعا‌های بی مورد و فریبکارانه برای مقابله با بیکاری کروناست مواردی که حتی وجاهت علمی و ملی ما در شبکه‌های خارج از کشور مورد سخره قرار گرفت.
وی افزود: یکی از گروه‌هایی که وارد عمل شد و در مقابل این تفکر موهوم ایستاد همین پزشکان طب سنتی ایرانی و فارغ التحصیلان دانشگاه‌های طب سنتی بودند که این گفته‌های بی اساس را رد کردند و گفتند این‌ها متعلق به ما نیستند.
فرمانده ستاد مدیریت مقابله با کرونا کلانشهر تهران گفت: کسانی که در مرکز طب سنتی ویژه بیماران کرونایی کار می‌کنند مردم و مطالبات آن‌ها را می‌شناسند و پیش از این در سامانه ۴۰۳۰ فعال بوده اند و کاملا با مردم مبتلا به کرونا آگاه هستند.
وی افزود: بسیار خوشحالیم که پشتوانه این پاسخ‌ها یک تیم پزشکی حازق، دانشمند و عالم است که در نخستین مرکز طب سنتی ایرانی ویژه بیماران کرونایی در کشورمان شکل گرفته است.
نام شما

آدرس ايميل شما

سرنوشت ترامپ

سرنوشت ترامپ

حتی اگر ترامپ و میلیون‌ها طرفدار وی در برهه کنونی نخواهند بپذیرند، با این حال باید بدانند ...
( تصاویر) جشن پیروزی هواداران بایدن /  پیام بایدن پس از پیروزی

( تصاویر) جشن پیروزی هواداران بایدن / پیام بایدن پس از پیروزی

نامزد حزب دموکرات که اغلب رسانه‌های آمریکایی پیروزی وی در انتخابات روز سه‌شنبه را اعلام ...
چرا اکثر حاکمان سیاسی دنیا از رفتن ترامپ خوشحال هستند؟

چرا اکثر حاکمان سیاسی دنیا از رفتن ترامپ خوشحال هستند؟

در نظم نوین جهانی سلسله معاهدات قوانینی به شکل دوطرفه، اقلیم جغرافیایی و منطقه‌ای و اجماع ...
1