تاریخ انتشار
شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۴۸
کد مطلب : ۴۲۷۲۹۷
یادداشت روز؛

خودبینی ستاد کرونای استان کهگیلویه و بویراحمد و تصمیمات حیرت انگیز!

۵
۱
خودبینی ستاد کرونای استان کهگیلویه و بویراحمد و تصمیمات حیرت انگیز!
کبنا ؛
چند ساعت گذشته دبیر شورای بانک‌های استان کهگیلویه و بویراحمد خبر تعطیلی بانک ها طی یک هفته را اعلام کرد.
به گزارش کبنا نیوز؛ پیش از اینکه این خبر حیرت انگیز را هضم کنیم، حتما شنیده اید و می دانید تفاوت روزهای تعطیل رسمی کشور ما با کشورهای اروپایی از کجا تا کجاست و حتما می دانید اگر در این کشورها به هر دلیلی حتی یک روز تعطیلی خارج از تقویم داشته باشند، واحدهای اقتصادی و شرکت های تولیدی و اقتصادی ادعای خسارت از دولت می کنند. حال باید پرسید، ستاد کرونای استان به چه دلیلی و بر چه اساسی چنین تصمیم شگفت انگیز را گرفته است؟ اینکه کشور ما وابسته به نفت است و مسائل دیگر، درست. ولی این تصمیم آیا عواقبی برای اقتصاد و واحدهای مالی استانی ندارد؟ آیا زیرساخت های لازم برای تعطیلی بانک ها و فعالیت مجازی را فراهم کرده اید و بعد چنین تصمیمی گرفتید؟ اینکه برخی از ادارات که غیرضروری تر هستند باز باشند، مشکلی ایجاد نمی کند؟ ملاک ضروری یا غیرضروری بودن چیست؟ آیا فقط بانک ها مشکل ایجاد می کردند که تعطیل شدند؟ آیا پیش از این نمی گفتید که الگوی ابتلای به کرونا در استان خانوادگی است؟
به نظر می آید ستاد کرونای استان کهگیلویه و بویراحمد درگیر یک شتابزدگی شده است، و قطعا، منتقدان این تذکر به جا را داده اند که در امور مربوط به کرونا که جوامع انسانی را درگیر خود کرده، جامعه شناسان و اندیشمندان علوم انسانی را وارد کار کنید، چه بسا که آنها بهتر می توانند جامعه انسانی را تشریح کنند و راهکارهای غیرسلبی بهتری برای این موضوع داشته باشند، که شتابزده نباشد و اینطور نباشد که کرونا فقط برای یک هفته دست از سر ما بردارد! و بعد از آن جولان دهد.
از طرفی، بازاریان، اصناف مختلف، واحدهای خصوصی و غیردولتی چه نماینده ای در ستاد کرونای استان دارند؟ چرا تصمیمی که بر روی همه ی جامعه تاثیرگذار است، فقط توسط عده ای خاص و دولتی گرفته می شود که حقوقشان سر ماه در حسابشان می رود؟ آیا چند عضو ستاد کرونا، شرایط اقتصادی و مشکلات بازاریان را درک می کنند و آیا تصمیماتی را می گیرند که به ضرر یک بازاری تمام نشود؟
عصر حاضر عصر اندیشه و تفکر و علم است، هیچ گاه با تذکرات و اولتیماتوم ها و تصمیمات سلبی به سرمنزل مقصود نمی رسید. ستاد کرونای استان دچار یک خودبینی است، دور خود خط قرمزی کشیده و کسی اجازه وارد شدن به این محدوده را ندارد، و همین عده ی محدود حالا مشخص نیست که تصمیماتشان را بر چه اساسی و با چه فکر و منطقی می گیرند!
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
کو اقتصاد؟؟؟ اقتصاد ایبینی ک هی جر تعطیلی شه ایکنی؟؟؟
گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
احسنت
قشقایی
Iran, Islamic Republic of
خیلی منطقی و مستدل بود.امیدوارم گوش شنوایی باشد.
بازاری
Iran, Islamic Republic of
حرف دل ما را زدید
بازاری
Iran, Islamic Republic of
حرف دل ما را زدید
بار تعطیلات بر دوش اقتصاد

بار تعطیلات بر دوش اقتصاد

با شروع ویروس کرونا مسائل متعددی گریبانگیر زندگی روزمره مردم شده، مشکلات اقتصادی و معیشتی ...
«بايا» نيامده پول می‌خواهد!

«بايا» نيامده پول می‌خواهد!

بايا، شبکه فروش کالا و خدمات است، ده‌ها نمونه ديگر آن در کشور درحال فعاليت هستند. اين ...
فقدان پارلمان ( به قلم محسن خرامین )

فقدان پارلمان ( به قلم محسن خرامین )

سال‌هاست کارکرد اصلی مجلس دخالت در برخی انتصابات مدیریتی است که این انتصابات برای نمایندگان ...
1