تاریخ انتشار
جمعه ۱۶ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۵۸
کد مطلب : ۴۲۷۲۶۶
در خطبه‌های نماز جمعه دیشموک مطرح شد

شلوغی مراسم‌های ختم و تشییع دیشموک و خطر کرونا

۰
شلوغی مراسم‌های ختم و تشییع دیشموک و خطر کرونا
کبنا ؛امام جمعه دیشموک از برگزاری برنامه‌های شلوغ از جمله مراسم‌های ترحیم آن چنانی به شدت انتقاد کرد و گفت: مردم باید خطر کرونا را جدی بگیرند و از این تجمع‌های بی‌مورد در عزاداری‌ها خوداری کنند چون تجمع تبعات بدی در آینده به همراه خواهد داشت.
به گزارش کبنا، حجت‌الاسلام علی‌اکبر راوند امام جمعه دیشموک در خطبه‌های نماز جمعه این شهر ضمن توصیه مردم  تقوای الهی اظهار کرد: انسان برای رسیدن به تقوا باید خیلی از سختی‌ها را تحمل کند.
وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری به مناسبت میلاد نبی مکرم اسلام و امام صادق(ع) عنوان کرد: این فرمایشات دارای نکات قابل توجهی بود که تک تک ما می‌دانیم خطی مشی قرار دادن فرمایشات مقام معظم رهبری در زندگی‌ باعث موفقیت است.
راوند در ادامه افزود: آمریکا مظهر شیطان در جهان امروز و فرعون زمان معرفی شده است لذا نگاه برتری‌جویانه در ذات فرهنگ و سبک زندگی و ساختار حکومتی آمریکا مندرج است.
وی خاطرنشان کرد: امریکا همانند فرعون زمان دنبال برتری جویی است و به هر طریقی می‌خواهد ابرقدرتی خودش را ثابت کند و ظلم را در رأس برنامه خود قرار داده و در کودک‌کشی مثل فرعون پیش‌قدم است.
خطیب جمعه شهر دیشموک گفت: کشتن کودکان توسط امریکا و فرعون زمان به این دلیل است که مبادا پیامبری در میان این کودکان باشد.
وی عنوان کرد: رؤسای جمهور مختلف آمریکا جهان اسلام را این گونه اذیت کرده و ظلم می‌کنند و قتل و خونریزی را علیه مسلمانان پیشه خود می‌کنند.
راوند یادآور شد: حضور بایدن یا ترامپ به عنوان ریاست جمهوری آمریکا هیچ فرقی به حال ما ندارد چون رکن اصلی سیاست خارجی آمریکا حمایت بی‌چون و چرا از رژیم غاصب صهیونیستی است و هدفشان همین است چون دست نشانده آنها هستند.
وی اذعان کرد: لابی‌های صهیونیستی پشت رئیس جمهورهای آمریکا چه جمهوری‌خواه و چه دموکرات نهفته است و برای ظلم و برتری جویی نسبت به دنیا  تلاش می‌کنند.
راوند با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: بصیرت حقیقی دیدن تهدیدها و فرصت‌ها به اندازه واقعی آن است و تهدیدنمایی آمدن ترامپ و فرصت نمایی حضور بایدن اگر ناآگاهانه باشد بی‌بصیرتی و غفلت سیاسی و اگر آگاهانه باشد نشانه وادادگی و خیانت است.
وی گفت: بین ترامپ و بایدن در دشمنی آنها با نظام اسلامی هیچ شکی نیست ولی فقط سیاست‌ها فرق دارند.
امام جمعه دیشموک به درگیری بین ارمنستان و آذرباییجان اشاره کرد و گفت: این حادثه تلخی است و امنیت منطقه را به خطر می‌اندازد.
وی به آزادسازی سرزمین‌های آذربایجان توسط ارمنستان اشاره کرد و گفت: البته سرزمین‌های آذربایجان باید به آنها برگردانده شود چون حق آنهاست.
امام جمعه دیشموک به تودیع و معارفه رئیس اداره جهاد کشاورزی دیشموک اشاره  و ضمن تقدیر از رئیس قبلی بیان کرد: مسوولیت این اداره را به رئیس جدید تبریک می‌گویم و امیدوارم در راستای توسعه خدمات کشاورزی در منطقه دیشموک قدم بردارد.
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/000410/n00410497-b.jpg
وی گفت: رئیس جدید باید تحولی در حوزه کشاورزی دیشموک ایجاد کند تا ضمن رونق کشاورزی مشکلات کشاورزی این حوزه رفع گردد.
امام جمعه دیشموک با اشاره به عزاداری‌های باشکوه روزهای کرونایی در دیشموک گفت: متاسفانه در بخش ما و شهرستان ما ویروس کرونا روز به روز در حال گسترش است و بخش دیشموک در خطر تهدید جدی منتشر شدن این ویروس است که رعایت نکردن ما در عزاداری‌ها باعث گلایه شدید مسوولان استانی و شهرستانی شده است.
امام جمعه دیشموک گفت: مردم باید خطر کرونا را جدی بگیرند و از این تجمع‌های بی‌مورد در عزاداری‌ها خوداری کنند چون تجمع تبعات بدی در آینده به همراه خواهد داشت.
راوند گفت: ترحیم‌های ‌شلوغ در دیشموک آن هم خانم‌هایی که به صورت گسترده رژه می‌روند و در خیابانها از فلکه سرحد تا قبرستان رژه رفتن خانم‌ها چه معنایی دارد این شلوغی و تجمع در عزاداری‌ها کار درستی نیست.
وی با بیان اینکه در هر مراسم ترحیم هزاران نفر شرکت می‌کند و در باشکوه برگزار کردن عزاداری‌ها از همدیگر پیشی می‌گیرند کار درستی نیست گفت: این باعث تشویق دیگران به این امر خواهد شد.
امام جمعه دیشموک گفت: این فرهنگ عزاداری در دیشموک فرهنگ خوبی نیست و این کار ترغیب دیگران است یعنی کار نادرستی است که آن را برجسته می‌کنیم و در روز قیامت بدهکار هستیم.
وی گفت: کسانی که حضور پیدا می‌کنند و باعث پررنگ شدن چنین اتفاقاتی می‌شوند در قیامت باید پاسخگو باشند چون این کارها باعث تشویق دیگران است و باید منتظر جان دادن دانش‌آموز دیگری باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

حتی چندی قبل نیز این بی مسئولیتی و تکبر ناشی از عدم پاسخگویی، باعث شد که مدیر مسئول روزنامه ...
بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

امروز هفتم آبان سالروز سومین ترور نافرجام سیدحسن طباطبایی معروف به سیدحسن مدرس است. هم ...
انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

میثم‌ رادپور درباره اینکه اگر ترامپ پیروز شود چه اتفاقی رخ خواهد داد، گفت: «همین مسیرادامه ...
1