تاریخ انتشار
جمعه ۱۶ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۱۶
کد مطلب : ۴۲۷۲۶۴
در نشست اضطراری شورای سلامت شهرستان کهگیلویه مطرح شد

کهگیلویه سیاه شد / دهدشت تعطیل می‌شود / دوربین‌ به دستان سیاه نمایی می‌کنند

۷
۸
کهگیلویه سیاه شد / دهدشت تعطیل می‌شود / دوربین‌ به دستان سیاه نمایی می‌کنند
کبنا ؛نشست اضطراری شورای سلامت شهرستان کهگیلویه به ریاست علیرضا اتابک فرماندار این شهرستان در سالن جلسات فرمانداری کهگیلویه برگزار شد.

به گزارش کبنا، محمدطاهر طیب‌زادگان رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه در ابتدای این نشست، اظهار داشت: وضعیت موجود از بیماری کرونا نتیجه سهل‌انگاری‌ها در رعایت پروتکل بهداشتی است.
رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه گفت: همه ما اعم از مردم و مسؤولان و بازاریان در بروز شرایط نقش داریم کوتاهی‌ها منجر به روزگار سیاه کرونایی شده است.
این مسؤول تصریح کرد: در حالی که با نگاه خوشبینانه تعداد بیماران رو به کاهش بود و هفته گذشته درصدد حذف یکی از بخش‌های بستری بودیم اما ناگهان آمار بالا رفت در یک روز کنترل اوضاع از دست ما خارج شد.
طیب‌زادگان افزود: یک بخش جدید به بستری بیماران در بیمارستان اختصاص دادیم در یک شب۲۳ بیمار بستری شد و ظرفیت این بخش نیز خیلی زود تکمیل شد.
وی با بیان اینکه هیچ ظرفیتی برای افزایش تعداد تخت‌ها وجود ندارد، گفت: یک بیمارستان سه شهرستان را پوشش می‌دهد علاوه بر کرونا بیماران دیگری هم وجود دارند که نیازمند مراقبت و درمان هستند.
طیب‌زادگان افزود: موارد ابتلای روزانه بسیار زیاد است نظارت دقیق قابل کنترل و امکانپذیر نیست، بسیاری از مبتلایان به راحتی در سطح شهر تردد دارند.
وی با بیان اینکه بخش زیادی از گسترش بیماری انتقال خانوادگی است، گفت: تفرجگاه‌ها و مراسمات عزاداری و عروسی عامل انتقال ویروس است.
این مسؤول افزود: عزاداری‌های منحصر بفرد در شرایط کرونایی معضل جدی است در سه هفته آینده افزایش مرگ و میر کرونایی در شهرستان خواهیم داشت.
دبیر شورای سلامت کهگیلویه تصریح کرد: مجبور هستیم تمهیداتی برای جلوگیری از بروز فاجعه در نظر بگیریم اعمال محدودیت‌ها دو هفته است و قرارگاه علمیاتی برای اجرایی شدن راه‌اندازی می‌شود.

سنت‌هایی که کرونا را رشد می‌دهد
امام جمعه دهدشت گفت: برگزاری مراسم ترحیم آنچنانی معنایی ندارد تا کی باید شاهد چنین مسائلی باشیم که نتیجه آن جز ضرر به جامعه نیست.
حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر از فقر فرهنگی به یکی از عمده دلایل شیوع کرونا نام برد و اظهار داشت: این واقعیت را بپذیریم که فقر فرهنگی در برگزاری برخی مراسمات استان ما مشهود است و منجر به بالا رفتن آمار مبتلایان می‌شود.
امام جمعه دهدشت تصریح کرد: برگزاری مراسم ترحیم آنچنانی معنایی ندارد تا کی باید شاهد چنین مسائلی باشیم که نتیجه آن جز ضرر به جامعه نیست.
وی ادامه داد: گاهی می‌بینیم برخی مسؤولان هم در ترویج چنین رسوماتی همراهی دارند و کلیپ‌هایی از شلوغی جمعیت شرکت کننده در فضای مجازی به اشتراک می‌گذارند! این تأمل برانگیز است.
وی با بیان اینکه برای مبارزه با کرونا می‌بایست از قوه قهریه استفاده کرد، افزود: تجربه چندین ماهه نشان داد رفتار مسالمت آمیز در مقابله با این بیماری کشنده نتیجه بخش نیست.
امام جمعه دهدشت با انتقاد از دوگانگی ستاد ملی مقابله با کرونا، تصریح کرد: ضرورت باز بودن مدارس در چیست؟ چه اتفاقی می‌افتد اگر فعالیت آموزش و پرورش یک سال مجازی باشد.
وی گفت: پرهیز از کاری که به دیگران ضرر برساند از مصادیق تقوای الهی است همه باید مروج و مبلغ سلامت جامعه باشیم.
وحدانی‌فر در محور دوم سخنانش به سیاه‌نمایی‌ها در دیشموک اشاره کرد و گفت: عده‌ای دوربین به دست روانه این بخش می‌شوند و هر اتفاقی را بهانه زیر سوال بردن نظام اسلامی می‌بینند، این چه وضعی است؟ شورای تأمین اجازه حضور به این افراد را ندهد و با تولید کنندگان کلیپ‌ها برخورد کند.
وی ادامه داد: اینکه برخی از مردم به اختیار خود زندگی در روستا را پذیرفته و مدل زندگی این چنینی را می‌پسندند در حالی که در شهرها ملک و سرمایه دارند ربطی به نظام ندارد آسیب‌های اجتماعی دیشموک ناشی از فقر مالی نیست برخی بیش از حد روی این قضیه مانور می‌دهند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه تأکید کرد: انتشار کلیپ از فقرنمایی دختران و زنان دیشموک توهین به مردم این دیار است.

https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000427/nf00427264-2.jpg

کهگیلویه به مدت 2 هفته تعطیل می‌شود
فرماندار کهگیلویه از اعمال محدودیت‌های شدید کرونایی در شهرستان خبر داد و گفت: به جز گروه یک فعالیت همه صنوف و کسبه به مدت دو هفته تعطیل می‌شود.
علیرضا اتابک در این نشست، اظهار داشت: بنا به وضعیت موجود و ضرورت اعمال محدودیت‌های شدید کرونایی همه گروهها به جز صنوف ضروری به مدت دو هفته تعطیل می‌شوند.
فرماندار کهگیلویه فعالیت‌های مجاز را شامل؛ اغذیه، مرغ و ماهی، میوه و سبزی، نانوایی و قصابی اعلام کرد و افزود: مابقی صنوف و کسبه مجاز به فعالیت نیستند.
اتابک گفت: با توجه به تکمیل ظرفیت تخت‌های بیمارستان تمهیدات لازم برای راه‌اندازی جایگزین اندیشیده می‌شود.
رئیس شورای سلامت کهگیلویه با بیان اینکه اگر توصیه‌های مراقبتی جدی گرفته می‌شد منجر به گسترش زنجیره انتقال نمی‌شد، ادامه داد: شرایط مراسم‌های ترحیم کشنده است.
وی تأکید کرد: مجوز خاکسپاری اموات در صورتی صادر شود که جمعیت شرکت کننده حداکثر 20 نفرو با رعایت پروتکل بهداشتی باشند.
اتابک پزشکی قانونی و نیروی انتظامی را موظف کرد تا زمانی که تعهدات حفاظتی و مراقبتی مراسم خاکسپاری از سوی صاحبان عزا رعایت نشود از برگزاری مراسم جلوگیری کنند.
فرماندار کهگیلویه تصریح کرد: آموزش پرورش به مدت دو هفته جز به اضطرار حضور مدیر مدرسه تعطیل می‌شود.
وی از تشکیل قرارگاه برای اعمال محدودیت‌ها خبر داد و گفت: اکیپ‌های مشترک صمت، اتاق اصناف، تعزیرات، بهداشت و نیروی انتظامی در دو شیفت نسبت به محدودیت‌سازی گروه‌های دو تا چهار اقدام کنند.

اعمال محدودیت‌های شدید کرونایی از فردا
اتابک اضافه کرد: نیروی انتظامی و بسیج  با هماهنگی مرکز بهداشت اعمال محدودیت‌ها را پیگیری می‌کنند و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز از طریق فضای مجازی اطلاعات محدودیت سازی را در اختیار گروهها قرار می‌دهد.
وی با بیان اینکه جایگاه‌های عرضه سوخت تعطیل می‌شوند، گفت:اطلاع‌رسانی لازم و به موقع به مردم انجام شود.
اتابک تصریح کرد: میراث فرهنگی و گردشگری موظف است از تردد در اماکن گردشگری، تفرجگاه‌ها و باغات جلوگیری کند تاکسی‌داران نیز با محدودیت شدید نسبت به جابجایی مسافر اقدام کنند.
فرماندار کهگیلویه گفت: تصمیم‌گیری در خصوص برگزاری نماز جمعه در اختیار شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و با هماهنگی ستاد مقابله با کرونا است.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
مسئولین خودشو رعایت نمی‌کنند.
امراله مهماندوست
Iran, Islamic Republic of
در اسرع وقت مسئولین مربوطه درخواست خود را برای احداث بیمارستان صحرایی از نیروهای نظامی (سپاه یا ارتش) کشور داشته باشند توسط نیروهای نظامی (سپاه یا ارتش) فقط طی چند ساعت یک بیمارستان صحرایی در ان شهرستان احداث خواهد شد
مهدی موسوی نژاد
Iran, Islamic Republic of
مبارزه با کرونا یک عزم ملی و رعایت کردن پروتکلهای بهداشتی تمام آحاد جامعه را میطلبد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
درهرروزپنجاه درصدمبتلایان درمطب دکترشرافت رفت وآمددارن ک بیشترین افرادِناقل ویروس هستندوبدون هیچگونه رعایت کردنی دارن بقیه راآلوده میکنن ودربقیه مطبهاهم همینطورلطفاپیشگیری ونظارت بشه
جعفری
United States
امام جمعه ای ک به حق هم اینقد نسبت به شیوع بیماری نگران هست و تجمعات مخصوصا مراسمات خاک سپاری و.. را از عوامل شیوع و انتقال بیماری میدونه، بایستی اول از خودش شروع کنه و نماز جمعه را تعطیل کند تا مردم باورشون بشه ک دغدغه اش به جاست، و اونا هم سایر مراسمات را تعطیل کنند
ثبثبق
Iran, Islamic Republic of
علاوه بر اما جمعه تودیع ومعارفه های استاندار کهکیلویه وبویراحمد هم باید متوقف شود
ثبثبق
Iran, Islamic Republic of
علاوه بر اما جمعه تودیع ومعارفه های استاندار کهکیلویه وبویراحمد هم باید متوقف شود
جنجال 3 کلمه‌‌ای ...

جنجال 3 کلمه‌‌ای ...

شکست استقلال برابر فولاد در هفته دوم رقابت‌های لیگ برتر حواشی زیادی به‌ همراه داشته است....
دعوای بی‌وقت

دعوای بی‌وقت

استعفای ملک‌زاده از وزارت بهداشت آن‌هم با نامه‌ای سرگشاده و چکشی هرچند در این شرایط کرونایی ...
‌تأثیرات کرونا‌ ‌بر انتخابات ۱۴۰۰

‌تأثیرات کرونا‌ ‌بر انتخابات ۱۴۰۰

انتخابات ۱۴۰۰ از چنان اهمیتی برخوردار است که امکان به‌تعویق‌انداختن آن بسیار کم خواهد ...
فایل های مرتبط
1