تاریخ انتشار
شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۰۱
کد مطلب : ۴۲۷۰۶۸

سرکرده گروهک تروریستی در دام نیروهای امنیتی ایران / گروهک «الاحوازی» و حامیان آن را بهتر بشناسید +تصاویر

۰
سرکرده گروهک تروریستی در دام نیروهای امنیتی ایران / گروهک «الاحوازی» و حامیان آن را بهتر بشناسید +تصاویر
کبنا ؛جنبش «الاحوازی» نام عامی برای گروهک‌های تروریستی تجزیه‌طلب در خوزستان است که ادعای جدا کردن و استقلال خوزستان از ایران را با عملیات مسلحانه و تروریستی دارند.
به گزارش کبنا به نقل از مشرق نیوز، روز شنبه ۳۱ شهریور سال ۹۷ و همزمان با برگزاری مراسم رژه نیروهای مسلح در سراسر کشور و نمایش اقتدار نظامی و دفاعی ایران اسلامی، دشمنان قسم خورده ملت ایران با اجیرکردن یک گروهک خودفروخته تجزیه‌طلب و تروریستی در اهواز  دست به عملیات کور تروریستی زدند که در نتیجه آن ۲۵ فرزند ایران اسلامی به شهادت رسیدند و ۶۸ نفر نیز مجروح شدند. گروهک تجزیه‌طلب و تروریستی موسوم به «الاحوازی» مسوولیت این حمله را برعهده گرفت و رسانه‌های حامی تروریست‌ها نیز به پوشش گسترده رسانه‌ای این گروه پرداختند.
پس از گذشت دو سال از این حادثه، از شب گذشته اخباری مبنی بر بازداشت سرکرده این گروهک تروریستی در کشور ترکیه منتشر شده است که به گفته منابع آگاه، این فرد با توجه به این که به عنوان یک جنایتکار بین المللی تحت تعقیب قرار داشته، تحویل مقامات ایرانی شده است.
حبیب کعبی معروف به حبیب اسیود از عناصر سرکرده گروهک تروریستی حرکت الانفصال (جدایی طلبان اهواز) است که طبق اخبار غیررسمی اکنون در اختیار مقامات امنیتی - قضایی کشورمان است.


با گروهک الاحوازی و حامیان آن بیشتر آشنا شوید
 
جنبش «الاحوازیه» نام عامی برای گروهک‌های تروریستی تجزیه‌طلب در خوزستان است که ادعای جدا کردن و استقلال خوزستان از ایران را با عملیات مسلحانه و تروریستی دارند. معروف‌ترین این گروه‌ها شامل حرکه النضال العربی لتحریرالاحواز، جبهه العربیه لتحریر الاهواز و حزب النهضه العربی لتحریر الاهواز هستند. بزرگ‌ترین و خشن‌ترین گروهک این جریان «حرکه النضال العربی لتحریر الاحواز» است.
 


این گروهک سازمان مشخصی ندارد و صرفا از عده‌ای عنصر تروریستی پراکنده برخوردار است که هر ازگاهی با دستور صادره از سوی دشمنان ملت ایران، اقدام به عملیات ایذایی علیه کشور و مردم ما می‌کنند.
هسته اصلی گروهک تروریستی و تجزیه طلب الاحوازی همچون بسیاری از گروهک‌های تروریستی در کشورهای غربی قرار دارد و سرکردگان این گروهک سال‌هاست در کشورهای غربی زندگی می‌کنند و از آنجا فرامین اربابانشان برای جنایت علیه مردم ایران را دنبال می‌کنند. هلند، دانمارک و انگلیس سه کشور اروپایی هستند که سالهاست از سرکردگان گروهک تروریستی و تجزیه طلبی که عناصرش به کودکان خردسال نیز رحم نکردند، میزبانی می‌کنند.


کنفرانس گروهک تروریستی الاحوازیه در کپنهاگ دانمارک
مقر اصلی این تجزیه‌طلبان و تروریست‌ها که گرایشات ضاله وهابی نیز دارند در لندن پایتخت انگلیس است. از عمده اقدامات تروریستی این گروهک می‌توان به بمب گذاری بانک سامان اهواز، منابع طبیعی اهواز، انفجار در خطوط لوله نفت و ده‌ها مورد بمب گذاری، ترور و سرقت مسلحانه اشاره کرد.
تجزیه طلبان وهابی الاحوازیه که در انگلستان و در شهر لندن هم دفتر دارند، در تشکیلات رهبری کننده آنها انجمن دوستی ایران و انگلیس وجود دارد. این گروهک با سناریوی طراحی شده انگلیسی درصدد هستند که بخشهایی از خوزستان را  تجزیه کنند و در همین رابطه،   تحرکاتی را در جنوب ایران آغاز و درگیری های مسلحانه ای را ایجاد کرده اند.



البته پیگیری خط و ربط این تروریست های تکفیری و تجزیه طلب و سرکردگان آنها به واشنگتن و کنگره آمریکا هم می‌رسد. در اکتبر ۲۰۱۷، تعدادی از اعضای کنگره آمریکا از جمله «استیو کینگ» عضو جمهوری‌خواه کنگره آمریکا با تعدادی از عناصر گروهک تروریستی و تجزیه‌طلب مزبور در واشنگتن دیدار کردند. استیو کینگ از جمله نمایندگان آمریکایی است که روابط نزدیکی با دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور دارد. یکی از سرکردگان تروریست‌ها که در واشنگتن با استیو کینگ دیدار کرد، تروریستی به نام «کریم عبدیان بنی سعید» بود.
اما نکته قابل تامل‌تر، رفت و آمد تروریست‌های گروهک مذکور در سازمان ملل و شورای حقوق بشر این سازمان است! در سپتامبر 2017 یکی از اعضای گروهک تروریستی و تجزیه طلبی که روز شنبه به مردم اهواز حمله کرد با نام «منا سیلاوی» در حاشیه اجلاس کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل متحده در ژنو به ایراد سخنرانی و اتهام پراکنی علیه ایران و ترویج گزاره‌های تجزیه طلبانه که ناقض تمامیت ارضی کشورمان هستند پرداخت.



این گروه جدایی طلب، شهرهای خوزستان را به نام اختصاری جدایی طلبانه مانند شهر آبادن را "عبادان" و خرمشهر را "محمره" و شهر شادگان را "فلیحه" نامیده اند.
شاخه تروریستی این گروهک  گردان‌های محی الدین آل ناصر نام دارد و سایتی به نام «احوازنا. نت» فعالیت‌های آن را پوشش می دهد. نام رهبر این گروه «حبیب نبگان» ساکن دانمارک است. بیشتر اعضای این گروهک که از دو خانواده نیسی و نبگان هستند در هلند، دانمارک و سوئد ساکن هستند.



حبیب أسیود (که به نظر می‌رسد هم اکنون در اختیار نیروهای امنیتی کشورمان قرار داد)، سعید حمیدان و ناصر جبر، از مسوولان این گروهک مسلح تجزیه‌طلب هستند.  محمود مشاوی (محمود حسین مشاوی) سرکرده گروهک تروریستی موسوم به جبهة العربیة لتحریر الاحواز نیز با این گروهیک در ارتباط تنگاتنگ است و مشترکا در خوزستان دست به عملیات تروریستی می زنند.



حبیب اسیود، معاون گروهک الاحوازی
این تروریست و جنایتکار بین‌المللی که مدتهاست تحت تعقیب قرار دارد،‌ تا کنون توانسته‌ بود با حمایت کشورهای اروپایی و عدم همکاری آنان برای بازداشت و استرداد وی به ایران، آزادانه مشغول فعالیت بودند. اما در نهایت به نظر می‌رسد با هماهنگی‌های صورت گرفته از سوی دستگاه قضایی با برخی کشورها، این تروریست‌ جنایتکار برای محاکمه در پیشگاه ملت ایران، بازداشت و به کشور منتقل شده است.
برخی از اقدامات تروریستی این گروهک از این قرار است:
* بیش از ده مورد انفجار در شهرهای مختلف استان خوزستان از بین سال‌های ۸۴ الی ۸۵ که مهم‌ترین آن  بمب گذاری در فرمانداری اهواز بود که به شهادت ۱۱ تن و زخمی شدن بیش از ۸۷ تن منجر شد.
* انفجار در تأسیسات نفتی شهر «رامشیر» در مهر ماه سال ۹۲ 
* این گروهک در دی ماه سال ۹۴ مدعی شد چندین لوله انتقال نفت را در نزدیکی اهواز منفجر کرده است.
* انفجار در خط لوله‌های نفت در بهمن سال ۹۵؛ همزمان «احمد مولی» سرکرده این گروهک که در نوامبر ۲۰۱۷ ترور شد، این اقدام را در پاسخ به حضور ایران در منطقه عنوان کرد.
* ترور «حسین شریفی» رئیس اطلاعات شهر «رامشیر» به همراه همراهانش  در ۲۷ بهمن ۹۵
* حمله به رژه نظامی اهواز در سال 97 که دهها کشته و زخمی برجای گذاشت.
نام شما

آدرس ايميل شما

رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

حتی چندی قبل نیز این بی مسئولیتی و تکبر ناشی از عدم پاسخگویی، باعث شد که مدیر مسئول روزنامه ...
بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

امروز هفتم آبان سالروز سومین ترور نافرجام سیدحسن طباطبایی معروف به سیدحسن مدرس است. هم ...
انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

میثم‌ رادپور درباره اینکه اگر ترامپ پیروز شود چه اتفاقی رخ خواهد داد، گفت: «همین مسیرادامه ...
1