تاریخ انتشار
جمعه ۲ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۳۵
کد مطلب : ۴۲۶۸۳۷
در خطبه‌های نماز جمعه چرام مطرح شد

شیوه مقابله با گرانی این نیست / مغازه داری که هزار تومان یک جنسی را گران بفروشد جریمه می‌کنند، تا مردم را قانع کنند

۰
شیوه مقابله با گرانی این نیست
کبنا ؛امام جمعه چرام گفت: وقتی سیاست‌های اقتصادی دولت اشتباه باشد نتیجه اش وضعیت افسار گسیخته بازار امروزی می شود.
به گزارش کبنا، حجت الاسلام سیدنورالله افشار، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به وضعیت بازار و با بیان اینکه وضعیت گرانی در بازار بسیار شکننده است و اقشار گوناگون مردم در فشار اقتصادی هستند، اظهار کرد: بین گرانی و گران فروشی فرق است، وقتی مغازه داری در چرام اجناس را از کارخانه  تولید کننده گران می‌خرد ناچار است گران بفروشد تا کرایه مغازه و حداقل منفعتی داشته باشد.
امام جمعه چرام عنوان گرد: باید دولت سیاست‌های اقتصادی خود را اصلاح کند، برای مثال دست کاری نرخ ارز، بورس ،طلا و..برای جبران کمبود منابع دولت نتیجه‌اش گرانی در بازار است، اقتصادان های دنیا می‌گویند وقتی نقدینگی در یک کشور زیاد شود نتیجه اش بی ارزش شدن پول ملی و گرانی در آن کشور است.
وی افزود: بر اساس آمار از ابتدای این دولت نقدینگی چند برابر شده و نقدینگی در نزد مردم اگر مدیریت شود و به سمت تولید رود اقتصاد را شکوفا می کند اما اگر به سمت شغل های کاذب مثل خرید و فروش زمین ، ماشین ، طلا ، دلار و.. رفت ویرانگر است.
حجت الاسلام افشار خاطرنشان کرد: وقتی سیاست های اقتصادی دولت اشتباه باشد نتیجه اش وضعیت افسار گسیخته بازار امروزی می شود، آن وقت نهادهای نظارتی و مسئول مثل وزارت صمت و تعزیرات توان مهار گرانی را ندارند، ایجاد این‌ مقدار از تورم و این مقدار از تعطیلی کارخانه‌ها و این مقدار از گرانی، طبیعی نیست.
وی ادامه داد: نهادهای امنیتی با تدبیر ورود کنند نفوذی‌ها و جاسوسان شیوه‌های جدیدی از نفوذ و جاسوسی را پیدا کرده‌اند که مردم را با اقتصاد ناراضی کنند، وزارت اطلاعات، اطلاعات سپاه که چشمان بینای نظام هستند ورود کنند و جلوی خائنین و نفوذی‌ها در دولت را بگیرند.
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000426/nf00426837-2.jpeg
امام جمعه چرام گفت: وقتی بحث گرانی می شود بازرسان صمت در بازار حضور میدانی پیدا می کنند و یک مغازه داری که ممکن است هزار تومان یک جنسی را گران بفروشد جریمه می‌کنند و مردم را قانع کنند که با گران فروشی مبارزه می‌شود.
وی گفت: من نمی گویم نظارت نباشد اما می گویم شیوه مقابله با گرانی این نیست، بلکه باید دولت سیاست های اقتصادی اش را درست کند و وزارت صمت تولید کنندگان بزرگ کشور را مدیریت کند تا اجناس با قیمت مناسب به دست مصرف کننده برسد.
وی متذکر شد: بی ارزش کردن پول ملی و نتیجه اش گرانی و فشار بر مردم بخش زیادی به عملکرد نامطلوب مسئولین بر می‌گردد، در خباثت و بد ذاتی آمریکا و دشمنان ما شکی نیست اما نباید کم کاری و سیاست های غلط خود و فشار بر مردم را با تحریم ها پیوند زد و بدنبال برجام های دیگر و مذاکره با آمریکا بود بلکه با تکیه بر توان داخلی و اعتماد به جوانان مشکلات قابل حل است.
حجت‌الاسلام افشار در بخش بعدی از سخنان خود با اشاره به وضعیت شهرستان چرام در بیماری کرونا و با بیان اینکه به سبب رعایت کردن مردم مومن چرام و تلاش مسئولان مربوطه، وضعیت کرونایی وزارت بهداشت سفید اعلام کردند،گفت: چند نکته باید مورد توجه شهروندان باشد، رعایت بیشتر دستورالعمل های بهداشتی صورت گیرد تا وضعیت سبز شود و شهرستان عاری از ویروس کرونا شود، از مسئولان مربوطه، فرماندار محترم، شبکه بهداشت و همه عزیزان مسئول تشکر می‌شود و باید تلاش بیشتر و مضاعف کنند تا سلامت شهروندان حفظ و چرام شهرستان نمونه در بحث سلامت معرفی شود.
وی تاکید کرد: شهروندان گرامی دقت داشته باشند وضعیت سفید به معنای این نیست که دستورالعمل های بهداشتی را نادیده بگیریم بلکه باید بهتر و بادقت بیشتر مراسمات ترحیم و شادی را با رعایت دستورهای بهداشتی رعایت کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

ريزش غيرمنتظره بازارها

ريزش غيرمنتظره بازارها

قیمت‌ها در بازار ارز، سکه و خودرو طی روز گذشته با ریزش چشمگیری مواجه شد که در گزارش زیر ...
«مومو» را با کودکان خود آشنا کنید

«مومو» را با کودکان خود آشنا کنید

قدیم‌ترها والدین که می‌خواستند کودکان خود را بترسانند از «لولو خورخوره» برای آنها می‌گفتند ...
(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

دیمیتری استاژوک ورزشکار مشهور بدنسازی در پست اینستاگرام خود نوشت: من همان کسی هستم که ...
فایل های مرتبط
1