تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۵۵
کد مطلب : ۴۲۶۸۱۸
معاون فرمانداری چرام خبرداد

مهار آتش سوزی کوه نور سرفاریاب بعد از 6 روز

۰
مهار آتش سوزی کوه نور سرفاریاب بعد از 6 روز
کبنا ؛معاون فرمانداری چرام از مهار آتش سوزی کوه نیر در بخش سرفاریاب خبر داد.
  به گزارش کبنا از چرام؛ سرتیپ خادمی معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری چرام با اشاره به آتش سوزی منابع طبیعی در کوه نیر (نور) بیان کرد: هرساله بخشی ازمنابع طبیعی طعمه حریق می‌شود که نتایج به دست آمده وطبق بررسی‌های صورت گرفته نقش مهم وموثر عامل انسانی در بروز این آتش سوزی کاملاً مشخص است.
وی افزود: هرچند صیانت از منابع طبیعی به عنوان ثروت ملی باید برای مردم روشن شود اما کنترل وپیشگیری از بروز آتش سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی بسیار حائز اهمیت است.
خادمی گفت: آموزش روستائیان؛ عشایر و جوامع محلی باید در دستور کار منابع طبیعی قرار گیردهرچند که هرساله وعده‌هایی داده می‌شود ولی بصورت عملی تاکنون وارد نشده‌اند.
وی با اشاره به اینکه هر ساله منابع زیادی به شرکت‌های تسهیل‌گر پرداخت می‌شود بیان کرد: دسترسی روستاییان و عشایر به جنگلها و مراتع نیازمند آموزش این قشراست که می‌بایست کلاس‌های آموزشی و توجیهی برگزار شود و همچنین لباس و کفش به داوطلبان در مهار آتش سوزی‌ها اهدا شود.
خامی در آتش
معاون فرمانداری چرام تصریح کرد: یکی از معضلات و مشکلاتی که ما دراین آتش سوزی داشتیم صعب العبور و سخت گذر بودن منطقه بود ضمن اینکه کمبود امکانات پیشرفته و کمبود نیروی انسانی ماهر کاملاً مشخص است ضمن اینکه باید حتماً برنامه‌های آموزشی برای مردم پیش بینی کنند هرچند یکی از موارد مهم حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی در مقابل آتش سوزی نیازمند نگاه ملی است و لازم است درسطح کلان به این منابع با ارزش بیشتر توجه شود اما درسطح شهرستان چرام باید منابع طبیعی تعامل وهمکاری بیشتری در بعضی زمینه‌ها با مردم داشته باشد و خدای ناکرده عملکردها باعث نشود که کسی عمداً دست به اقدام ناشایستی بزند.
خادمی گفت: باتوجه به آتش سوزی‌هایی که در چند روز گذشته در مناطق مختلف کوه نور رخ داده بود نیروهایی از سپاه پاسداران بسیج، مردم مناطق دهیاران و شوراها حتی دهیاران بخش مرکزی شهرستان و تلاش بی وقفه نیروهای اداری بخصوص یگان حفاظت منابع طبیعی و حضور فعال فرماندار محترم و بخشدار سرفاریاب امروز عصر آتش فعلاً مهار شده ضمن اینکه میزان خسارت در حال بررسی است اما از مردم منطقه استدعا داریم که مواظب منابع طبیعی باشند و قدر این سرمایه ملی را بیشتر بدانند.
  https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000426/nf00426744-2.jpg
 بخشدار سرفاریاب از توابع شهرستان چرام نیز از مهار آتش در جنگل‌ها و مراتع کوه نور شهرستان چرام بعد از ۶ روز خبر داد.
اسلام مرادپور افزود: آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع کوه نور شهرستان چرام که ظهر شنبه ۲۶ مهرماه شروع شده بود بعد از ۶ روز بالاخره در غروب امروز پنجشنبه یکم آبان خاموش و مهار شد.
وی تصریح کرد: تا مهار شدن این آتش نیروهای اداره منابع طبیعی شهرستان کهگیلویه، چرام و استان، سپاه، بسیج، هلال احمر، دهیاران، جهاد کشاورزی، محیط زیست و تعدادی از کوهنوردان پای کار بودند و همچنین استاندار کهگیلویه و بویراحمد، فرماندار شهرستان، حوزه مدیریت بحران شهرستان چرام، استان کهگیلویه و بویراحمد و همچنین «حجت الاسلام سید محمد موحد» نماینده شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده پیگیر مهار این آتش سوزی بودند.
بخشدار سرفاریاب علت آتش سوزی را عمدی دانست و اظهار کرد: روز گذشته به دلیل گستردگی آتش حدود ۵۰ نفر برای مهار آن در محل حضور داشتند.
مرادپور با اشاره به اینکه علت طولانی شدن آتش سوزی صعب العبور بودن منطقه و وزش باد بوده است، تاکید کرد: این آتش سوزی طی این ۶ روز حدود ۳ بار مهار شد و مجدد شعله ور می‌شد و در این مدت حدود ۲ تا ۳ شب با وجود سرمای هوا روی کوه می‌خوابیدند تا اینکه آتش را مهار کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

ريزش غيرمنتظره بازارها

ريزش غيرمنتظره بازارها

قیمت‌ها در بازار ارز، سکه و خودرو طی روز گذشته با ریزش چشمگیری مواجه شد که در گزارش زیر ...
«مومو» را با کودکان خود آشنا کنید

«مومو» را با کودکان خود آشنا کنید

قدیم‌ترها والدین که می‌خواستند کودکان خود را بترسانند از «لولو خورخوره» برای آنها می‌گفتند ...
(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

دیمیتری استاژوک ورزشکار مشهور بدنسازی در پست اینستاگرام خود نوشت: من همان کسی هستم که ...
1