تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۱۹
کد مطلب : ۴۲۶۸۱۱
رئیس اداره صمت کهگیلویه وچرام در گفت وگو با کبنا

حکیم: نوسانات ارز و تحریم علت گرانی هاست / تعزیرات جریمه‌ها را کاهش می دهد/ برخورد با گران‌فروشی تشدید می‌شود

۰
حکیم: نوسانات ارز و تحریم علت گرانی هاست / تعزیرات جریمه‌ها را کاهش می دهد/ برخورد با گران‌فروشی تشدید می‌شود
کبنا ؛طرح ویژه تشدید نظارت در بازار شهرستان‌های کهگیلویه، چرام و لنده آغاز شد.
«احمد حکیم» در حاشیه بازرسی از بازار چرام در گفت وگو با «کبنا» در خصوص این بازرسی ها بیان کرد: همه نیروهای صنعت، معدن و تجارت برای پایش بازار و کنترل قیمت‌ها بسیج شدند.
رئیس اداره صمت کهگیلویه، چرام و لنده با اشاره به گشت مشترک امروز که همراه با معاون برنامه ریزی فرمانداری چرام و نماینده دادستان و امور صنفی در سطح بازار چرام انجام شد تاکید کرد: پنج تیم بازرسی صمت و اتاق اصناف بازار سه شهرستان را روزانه در دو شیفت رصد می‌کنند و مردم می توانند با سامانه ۱۲۴گزارش های گران‌فروشی و‌سایر تخلفات صنفی را به ما اطلاع دهند.
حکیم در پاسخ به این سوال که شما در نشستی اعلام کردید صدور احکام تعزیرات بازدارنده نیست و جانبدارانه عمل می کنند و تقلیل می دهند؛ از آن طرف مسئولان تعزیرات می گویند صدور احکام براساس گزارشات صنعت و معدن است و این موضوع نشان دهنده عدم هماهنگی اداره صمت و تعزیرات و استفاده اصناف متخلف  از این ناهماهنگی هستن؛ بیان کرد: میزان تخلف و تشخیص تخلف با صنعت و معدن و تجارت است به عنوان مثال عدم درج قیمت نشان از گران‌فروشی است؛عدم درج قیمت جریمه ای قریب به 100هزارتومان دارد که گاها به 40هزارتومان کاهش داده می شود که حتی پول کاغذی که گزارش داده می شود هم نمی شود و این درست نیست که جریمه توسط تعزیرات کم شود
رئیس اداره صمت کهگیلویه وچرام ولنده افزود: در این شرایط سخت؛ تخفیف جریمه توسط تعزیرات به متخلفان بازار صحیح نیست و اگر در ماه همین جریمه 100هزارتومانی عدم درج قیمت  تکرار شود قطعا گرانی و تخلفات پائین می آید.
رئیس اداره صمت کهگیلویه وچرام در پاسخ به این سوال که بازاریان هم گلایه دارند که گرانی اجناس مغازه ها عمدتا دست ما نیست و ما هم از مراکز عمده و‌انبارها خرید می کنیم و قیمت ها روز به روز تغییر می کند و اگر جنس ارزان خرید کنیم ما هم ارزان به دست مردم می رسانیم از آن طرف کرایه حمل و اجاره مغازه ها بالاست  اظهار داشت: سوال بسیار خوبی است و‌گلایه بازاریان و واحد‌های صنفی هم حرف درست و منطقی هست؛ متاسفانه به علت تحریم های ظالمانه توسط آمریکا وهم پیمانان و نوسانات شدید قیمت ارز و گرانی مواد اولیه؛ موجب می شود که قیمت تمام شده اجناس بالا برود.
حکیم ضمن ذکر مثالی در خصوص واحد‌های تولیدی شن و ماسه بیان کرد:,قیمت لاستیک لودر 110میلیون تومان؛قیمت لوازم دستگاه ها چندین برابر ؛مالیات هر دوره 4ماهه این واحد‌های تولیدی 12میلیون تومان است که قطعا هزینه های تولید به علت نوسانات ارز باعث گرانی می شود‌.
رئیس اداره صمت کهگیلویه با اشاره به اینکه باید بین گران فروشی و گرانی تفاوت قائل شویم تاکید کرد:اگر فروشنده گران بخرد مجبور است گران بفروشد اما احتکار و عدم درج قیمت و‌امتناع از عرضه کالا تخلف است که با آن مبارزه می کنیم که اگر گشت ها مستمر و هماهنگی دستگاه ها بیشتر شود قطعا گران‌فروشی ها کمتر می شود.
حکیم با اشاره به شرایط روز کشور و اینکه ما در یک جنگ تمام عیار اقتصادی هستیم که به امید خدا با همت مردم ومسئولان از این مرحله هم عبور می کنیم ولی ما با تمام توان با گران‌فروشی وتخلفات بازار مبارزه می کنیم.
وی در پاسخ به این سوال که هنگام گشت و بازرسی ها در بازار چرام اکثر مغازه داران بازار را تعطیل می کنند که موجب گلایه مردم وتعدادی از مغازه داران می شود تصریح کرد:بله این گلایه وجود دارد و امروز هم تعدادی از مغازه داران بازار هنگام حضور تیم بازرسی و‌گشت های نظارت بازار ؛مغازه خود را بستند که قطعا با هماهنگی با امور صنفی این افراد شناسایی و جریمه های لازم اعمال می شود.
رئیس اداره صمت کهگیلویه ؛چرام و لنده از مردم خواست که تخلفات اصناف و بازار را با سامانه ۱۲۴در میان بگذارند تا ما در کمترین زمان ممکن ضمن بازرسی با متخلفان وگرانفروشی مبارزه کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

ريزش غيرمنتظره بازارها

ريزش غيرمنتظره بازارها

قیمت‌ها در بازار ارز، سکه و خودرو طی روز گذشته با ریزش چشمگیری مواجه شد که در گزارش زیر ...
«مومو» را با کودکان خود آشنا کنید

«مومو» را با کودکان خود آشنا کنید

قدیم‌ترها والدین که می‌خواستند کودکان خود را بترسانند از «لولو خورخوره» برای آنها می‌گفتند ...
(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

دیمیتری استاژوک ورزشکار مشهور بدنسازی در پست اینستاگرام خود نوشت: من همان کسی هستم که ...
1