تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۱۸
کد مطلب : ۴۲۶۷۹۲
با ارسال متنی مطرح شد

پاسخ مهدی روشنفکر به اظهارات یک دانشجو

۶
۱
پاسخ مهدی روشنفکر به اظهارات یک دانشجو
کبنا ؛در روزهای اخیر مرقومه‌ای حاوی انتقاد و پیشنهادهای نسبت به بکارگیری نهضتی‌ها و حق التدریس‌ها در بدنه آموزش و پرورش خطاب به مهدی روشنفکر عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایگاه خبری کبنا منتشر شد که مهدی روشنفکر پاسخ آن را داده است.

بیشتر بخوانید:

نامه‌ی مسئول بسیج دانشجویی پردیس کوثر به «روشنفکر»؛ دانشگاه فرهنگیان به حاشیه رانده نشود

به گزارش کبنا، در پاسخ مهدی روشنفکر آمده است:
سرکار خانم سیده ریحانه حسینی
مسئول بسیج دانشجویی پردیس کوثر دانشگاه فرهنگیان استان کهگیلویه و بویراحمد

سلام علیکم
نامه شما که مشحون از دغدغه و احساس تکلیف نسبت به تعلیم و تربیت و حاوی نکته‌های مهم و کاربردی برای حقیر بود از طریق رسانه‌ها واصل شد.
از تذکرات دلسوزانه و عالمانه شما و لطفی که در حق اینجانب به عنوان یک معلم داشتید بی‌نهایت سپاسگزارم.
الحمدالله دانشگاه فرهنگیان در کشور و به خصوص در استان ما در چند سال اخیر کارایی و کارآمدی خود را در کمک به ارتقاء کمی و خصوصاً کیفی سطح آموزش در پایه‌های مختلف تحصیلی به عینه نشان داده و پس از یک دوره رکود در امر آموزش، با ورود دانشجومعلمان پردغدغه، متعهد و متخصص به مدارس، باردیگر شور و شعور و شکوه معلم و مدرسه و محصلین و خانواده‌ها را همچون دهه اول و دوم انقلاب تداعی کرده و سطح کلی آموزش و پرورش را به طرز چشم گیری بهبود بخشیده است که این مهم را به عنوان یکی از خادمان این دانشگاه از نزدیک شاهد بوده و هستم.
قطعاً آنچه را که در خصوص قانون تعیین تکلیف استخدامی‌های آموزش و پرورش مرقوم نموده‌اید و دغدغه‌اش را دارید مورد توجه همه دلسوزان تعلیم و تربیت می‌باشد و البته تاحدود زیادی به درستی مسائل را مطرح نموده‌اید که تشریح و توضیحات در این مقال نمی‌گنجد و البته همچنانکه اشاره کرده‌اید بسیاری از مشکلات از سال‌ها قبل نیز وجود داشته‌اند که نیازمند بررسی و برنامه‌ریزی برای حل و فصل نهایی می‌باشند.

نامه‌ی مسئول بسیج دانشجویی پردیس کوثر به «روشنفکر»؛ دانشگاه فرهنگیان به حاشیه رانده نشود
علی ایّحال مستحضرید که آموزش و پرورش در زمان خلاء نیروی‌های لازم، جهت تأمین نیروی انسانی مورد نیاز خود، اقدام به بکارگیری نیروهای حق‌التدریسی وحق‌الزحمه‌ای نموده که گذشته از نیاز مبرم آموزش و پرورش به نیروی آموزشی در آن برهه زمانی، بدون شک مشکلاتی را متوجه امر خطیر آموزش کرده است. لذا بی شک انتقادات اساسی متوجه تصمیم سازان و تصمیم گیران وقت بوده که بازپرداختن به آن نیازمند بررسی جداگانه و گسترده دیگری می‌باشد.
در هر حال در اثر این تصمیم نادرست، عده‌ای از هموطنان گرفتار شده‌اند که نمی‌توان منکر زحمات آنها بود و قاعدتاً ایشان نیز مطالبات به حقی دارند که باید یکبار برای همیشه آن را علاج کرد بصورتیکه هم خانواده‌ها در این شرایط آسیب نبینند و هم همانگونه که خاطر نشان کردید؛ آموزش و پرورش به عنوان رکن اصلی یک جامعه هدفمند و خواهان ترقی و آرزومند آینده‌ی روشن، دچار افت کیفیت نشود.
رهبر معظم انقلاب در سخنان اخیر خود رهنمود صریح و روشنی در ارتباط با نحوه جذب و آماده سازی نیروهای متخصص و متعهد برای پرداختن به امر آموزش در کشور داشته‌اند. رهنمودهایی که بلاشک در رأس تصمیمات تازه و برنامه‌ریزی‌های بلند مدت مجلس شورای اسلامی و کمیسیون آموزش در آینده خواهد بود.
به نظر می‌رسد دو دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی این ظرفیت را دارند تا با برنامه‌ریزی صحیح و دور اندیشانه در سال‌های آتی، دانش آموزانی با رتبه‌های به مراتب پایین‌تر و با ترازهای بالاتر در آزمون کنکور سراسری و با تعداد بیشتر و متناسب با نیازهای سیستم آموزشی کشور را پذیرش و تربیت کنند که این هدف با احیایشان معلمی در جامعه و همچنین فراهم کردن امکانات و مزایای هر چه بهتر برای دانشجو معلمان و آموزگاران محترم قابل دستیابیست.
بنده که خود را از خادمان جامعه تعلیم و تربیت و عضوی از دانشگاه فرهنگیان می‌دانم؛ به جد معتقدم که باید میزان پذیرش دانشگاه فرهنگیان در هر سال تحصیلی را با نیازهای آموزش و پرورش در مقاطع مختلف تنظیم کرده و به همین میزان در راستای توسعه‌ی کمی و کیفی این دانشگاه اقدام گردد.
از این بابت به شما و سایر دانشجویان عزیز و مجموعه بزرگ آموزش و پرورش اطمینان خاطر می‌دهم که باتوجه به ظرفیت کمیسیون آموزش و تجربیات حقیر در این خصوص، تمام تلاش خود را در راستای تقویت دانشگاه فرهنگیان و توجه روزافزون به دانشجو معلمان عزیز بکار خواهم گرفت.
مهدی روشنفکر
نماینده مردم شریف بویراحمد، دنا و مارگون
 
نام شما

آدرس ايميل شما

شاهد روزگار
Iran, Islamic Republic of
جناب روشنفکر
سیستم ادراری محل ارایه خدمات اداری و پشتیبانی و رفاهی به مردم است
ورود سیاست و منطقه گرایی و طیف بندی به ادارات دولتی و سازمان ها باعث دلزدگی نیروهای متعهد و متخصص و مجرب و دلسوز می‌شود
متاسفانه در ماه‌های اخیر کسانی که خودشان را منتسب به حضرتعالی و ستاد شما می‌دانند در ادارات دولتی و سازمان ها جولان می دهند و مدیران را به عرل و جابجایی و برکناری تهدید می کنند
شایسته است دستور فرمائید این موارد پیگیری شود
کارکنان دلزده و دلسرد شده اند
فصا فضای خوبی نیست
در این شرایط خاص و اسفبار ورود کنید تا بیش از این شاهد نابودی سیستم اداری و اجرایی بویراحمد و دنا و مارگون نباشیم
خیابان تختی
Iran, Islamic Republic of
متن ها رو کی براش مینویسه؟
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
منش و روش اقای روشنفکر قابل تقدیر است. درود بر شما و پاسخگویی به موقع تان
نیک اقبال
Iran, Islamic Republic of
شما اول برو ببین اداره کل آموزش و پرورش رو سر و سامون بده
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
تدبیرتان را در مورد اداره کل آ پ دیدیم ...
شرمنده واسه رایی که بهتون دادم
حاجتی
Iran, Islamic Republic of
جان خوم ای متن خوت نندشتی دان سیت ندشتن اونم ازاتاق تاریک فکرت که فقطدیه گروه خاصین ایبینن ولیدشک نکن ماای چهارسال نستیم وتوتجربه پیداکنیم بااوتغییروتحولی که توآمزش وپرورش شهرستان دادی توقع بیشترازشمانداریم
ريزش غيرمنتظره بازارها

ريزش غيرمنتظره بازارها

قیمت‌ها در بازار ارز، سکه و خودرو طی روز گذشته با ریزش چشمگیری مواجه شد که در گزارش زیر ...
«مومو» را با کودکان خود آشنا کنید

«مومو» را با کودکان خود آشنا کنید

قدیم‌ترها والدین که می‌خواستند کودکان خود را بترسانند از «لولو خورخوره» برای آنها می‌گفتند ...
(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

دیمیتری استاژوک ورزشکار مشهور بدنسازی در پست اینستاگرام خود نوشت: من همان کسی هستم که ...
1