تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۰۸
کد مطلب : ۴۲۶۲۲۳
طبق تازه‌ترین آمار منتشر شده؛

شمار مبتلایان به کرونا در ایران و جهان امروز یکشنبه 13 مهرماه؛ مبتلایان کووید 19 در جهان به بیش از ۳۵ میلیون نفر رسید / کرونا جان ۲۱۱ نفر دیگر را در ایران گرفت

۰
شمار مبتلایان به کرونا در ایران و جهان
کبنا ؛سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با فوت ۲۱۱ بیمار دیگر مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان بیماری کووید۱۹ در کشور به ۲۶ هزار و ۹۵۷ نفر رسید و ۳۰ استان در وضعیت قرمز یا هشدار کرونا هستند.
به گزارش کبنا، سیما سادات لاری روز یکشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۱۳ مهر ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، سه هزار و ۶۵۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و هزار و ۴۸۳ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴۷۱ هزار و ۷۷۲ نفر رسید.
سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۳۸۹ هزار و ۹۶۶ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۴۱۵۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون چهار میلیون و ۱۲۳ هزار و ۱۷۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

کرونا جان ۲۱۱ نفر دیگر را در ایران گرفت

لاری افزود: استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز قرار دارند و استانهای کردستان، هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.

شمار مبتلایان در جهان به بیش از ۳۵ میلیون نفر رسید
شمار مبتلایان به کروناویروس در جهان به ۳۵ میلیون و ۱۳۹ هزار و ۶۹۹ نفر رسیده و تاکنون مرگ یک میلیون و ۳۸ هزار و ۲۷ نفر نیز در اثر این بیماری تأیید شده است.
 بنابر تازه‌ترین آمارها همچنین ۲۶ میلیون و ۱۲۸ هزار و ۴۱۰ نفر از مبتلایان به کووید-۱۹ تاکنون بهبود یافته‌اند.
روند افزایش آمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۱۴ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.
آمریکا با بیش از ۷.۶ میلیون مبتلا و همچنین بیش از ۲۱۴ هزار قربانی تاکنون، همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار دارد.

آمار جهانی کووید ۱۹ / شمار مبتلایان بیش از ۳۵ میلیون نفر

هند و برزیل نیز با آمار میلیونیِ مبتلایان، هم‌اکنون پس از آمریکا به ترتیب جایگاه دوم و سوم را در جهان دارند و در حال حاضر شمار مبتلایان در هند از ۶.۵ میلیون نفر فراتر رفته است.
همچنین ایالات متحده، برزیل، هند و مکزیک به ترتیب چهار کشور اول دنیا از نظر بیشترین تعداد قربانیان کووید-۱۹ هستند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در کشورهایی که طبق گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را تاکنون داشته‌اند تا صبح امروز (یکشنبه) به ترتیب به شرح زیر است:
۱. آمریکا هفت میلیون و ۶۰۰ هزار و ۸۴۶ مبتلا، ۲۱۴ هزار و ۲۷۷ قربانی
۲. هند شش میلیون و ۵۴۹ هزار و ۳۷۳ مبتلا، ۱۰۱ هزار و ۸۱۲ قربانی
۳. برزیل چهار میلیون و ۹۰۶ هزار و ۸۳۳ مبتلا، ۱۴۶ هزار و ۱۱ قربانی
۴. روسیه یک میلیون و ۲۰۴ هزار و ۵۰۲ مبتلا، ۲۱ هزار و ۲۵۱ قربانی
۵. کلمبیا ۸۴۸ هزار و ۱۴۷ مبتلا، ۲۶ هزار و ۵۵۶ قربانی
۶. پرو ۸۲۴ هزار و ۹۸۵ مبتلا، ۳۲ هزار و ۶۶۵ قربانی
۷. اسپانیا ۸۱۰ هزار و ۸۰۷ مبتلا، ۳۲ هزار و ۸۶ قربانی
۸. آرژانتین ۷۹۰ هزار و ۸۱۸ مبتلا، ۲۰ هزار و ۷۹۵ قربانی
۹. مکزیک ۷۵۷ هزار و ۹۵۳ مبتلا، ۷۸ هزار و ۸۸۰ قربانی
۱۰. آفریقای جنوبی ۶۷۹ هزار و ۷۱۶ مبتلا، ۱۶ هزار و ۹۳۸ قربانی
پس از آن کشورهای فرانسه با ۶۰۶ هزار و ۶۲۵ مبتلا، انگلیس با ۴۸۰ هزار و ۱۷ مبتلا، شیلی با ۴۶۸ هزار و ۴۷۱ مبتلا، ایران با ۴۶۸ هزار و ۱۱۹ مبتلا، عراق با ۳۷۵ هزار و ۹۳۱ مبتلا، بنگلادش با ۳۶۷ هزار و ۵۶۵ مبتلا، عربستان سعودی با ۳۳۵ هزار و ۹۹۷ مبتلا، ترکیه با ۳۲۳ هزار و ۱۴ مبتلا، ایتالیا با ۳۲۲ هزار و ۷۵۱ مبتلا، فیلیپین با ۳۱۹ هزار و ۳۳۰مبتلا، پاکستان با ۳۱۴ هزار و ۶۱۶ مبتلا، آلمان با ۳۰۰ هزار و ۲۸ مبتلا، اندونزی با ۲۹۹ هزار و ۵۰۶ مبتلا، سرزمین‌های اشغالی با ۲۶۴ هزار و ۴۴۳ مبتلا، اوکراین با ۲۲۲ هزار و ۳۲۲ مبتلا، کانادا با ۱۶۴ هزار و ۴۷۱ مبتلا، اکوادور با ۱۴۰ هزار و ۳۵۱ مبتلا، بولیوی با ۱۳۶ هزار و ۵۶۹ مبتلا، رومانی با ۱۳۴ هزار و ۶۵ مبتلا، هلند ۱۳۱ هزار و ۸۸۹ مبتلا، مراکش با ۱۳۱ هزار و ۲۲۸ مبتلا، بلژیک با ۱۲۷ هزار و ۶۲۳ مبتلا، قطر با ۱۲۶ هزار و ۳۳۹ مبتلا، پاناما با ۱۱۴ هزار و ۶۵۳ مبتلا، جمهوری دومینکن با ۱۱۳ هزار و ۹۲۶ مبتلا، قزاقستان با ۱۰۸ هزار و ۱۷۷ مبتلا، کویت با ۱۰۶ هزار و ۴۵۸ مبتلا و مصر با ۱۰۳ هزار و ۵۷۵ مبتلا تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار مبتلا به کرونا را گزارش داده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1