تاریخ انتشار
شنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۲۸
کد مطلب : ۴۲۵۷۱۶
در مراسم تودیع و معارفه مدیران حوزه علمیه کهگیلویه و بویراحمد؛

رئیس حوزه‌های علمیه سراسر کشور: حوزه جز با اتکاء به مردم معنی ندارد/ حوزه در برابر همه جهان و همه نسل های آینده مسئول است

۲
۰
رئیس حوزه‌های علمیه سراسر کشور: حوزه جز با اتکاء به مردم معنی ندارد/ حوزه در برابر همه جهان و همه نسل های آینده مسئول است
کبنا ؛مراسم تودیع و معارفه مدیران حوزه علمیه سراسر استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار شد.
صبح امروز ( شنبه 29 شهریور ماه 99 ) با حضور آیت الله سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد، آیت الله اعرافی رئیس حوزه‌های علمیه سراسر کشور، مهدی روشنفکر نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون، حسن نگین تاجی رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد، احد جمالی معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، جمعی از مدیران ارشد دستگاه‌های دولتی، طلاب، روحانیون و اساتید دانشگاه و حوزه علمیه سالن تودیع و معارفه مدیران حوزه‌های علمیه سراسر استان کهگیلویه و بویراحمد در سالن اجتماعات سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج؛ آیت الله اعرافی رئیس حوزه‌های علمیه سراسر کشور در این آیین ضمن گرامی داشت ایام محرم، هفته دفاع مقدس و شهدای سلامت گفت: از کسانی که در ارتقای فرهنگ و دانش در حوزه های علمیه و سایر نهادهای علمی این استان سهیم بوده اند تقدیر و تشکر می کنیم.
آیت الله اعرافی با یاد کردن از آیت الله ملک حسینی بیان کرد: نقش ایشان در مسائل فرهنگی و حوزوی نقش برجسته ای داشتند، همچنان مراکز حوزه علمیه این استان از وجود ایشان و دیگر علمای بزرگوار بهره مند باشند.
رئیس حوزه‌های علمیه سراسر کشور ضمن تشکر از نماینده ولی فقیه افزود: نماینده ولی فقیه آیت الله حسینی به شکل راهبردی و بنیادین به مسائل حوزه اهتمام دارند.
آیت الله اعرافی در خصوص شان پیامبر به نقل از نهج البلاغه اظهار کرد: پیشوای پارسایان بزرگترین شاگرد مکتب رسالت از خدا می خواهد بالاترین و بزرگترین درودها را بر پیامبر نازل کند، پیامبری که در سلسله انبیا و در نقطه آخر قرار گرفت ولی در رتبه انبیا در رتبه نخست قرار دارد. خاتمیت پیامبر به معنای جامعیت و برتری او بر همه انبیای پیشین و خاتمیت قران به معنای مهیمن بودن آن بر همه ابواب علم و معرفت الهی است.
وی گفت: پیامبری که گشاینده درهای بسته بود، اگر پیامبر و قرآن کریم نیامده بودند، دروازه های زیادی بسته بود. رسول خدا با سخن و اندیشه و سنت و سیره پاک و با اوردن قران، دریچه هایی بر روی بشر باز کرد که مطلقا بسته بود.
آیت الله اعرافی بیان کرد: چه کتابهای آسمانی پیشین و چه فلسفه های قبل از آن، در توصیف خداوند و توحید الهی علارغم دستاوردهای فراوان عاجز بودند. قرآن بود که با سوره توحید، سوره حشر، و با اوصاف جمال خداوند، معرفت و اتصال عالم را با جهان غیب گشود. قرآن برای بشر نظام های معرفتی، اجتماعی، اخلاقی معرفتی نجات بخش آورد.
آیت الله اعرافی افزود: بدون آیات وحی و سنت پیامبر، حقایق رنگارنگ و ژرف شناخته نمی شد. این دستاورد پیامبر خدا بود. پیامبری که هم محتوای پیام او حق بود، و هم شیوه ها و روش های او حق بود.
رئیس حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: پیامبری که بشر را در نقطه عطف تاریخی از بت پرستی ها و انحراف های بزرگ نجات دهد، گمراهی های بزرگ برای خود شوکت ساخته بود، و حتی کعبه که قبله گاه توحید بود را در کام خود فرو برده بود. پیامبر خدا این شکوه را در هم شکست.
آیت الله اعرافی اظهار کرد: حوزه و دانشگاه ما اگر بخواهد در عضر انقلاب اسلامی در مسیر آرمان های الهی بردارد، همین خطبه را باید جلوی روی خود بگذارد و راهی که پیامبر رفت بپیماید. این رسالت بزرگی است که ما و شما را به حوزه کشانده است.
آیت الله اعرافی گفت: همانطور که به او فرمان داده بودند، فرمان پذیرفت. پیامبر به امر خدا قیام می کرد، جز خدا هیچ چیزی بر ضمیر او حاکم نبود و در مسیر تحصیل خدا پر شتاب قدم برمی داشت و به صحنه عمل هیچ گاه پشت نمی کرد، اراده او سست نمی شد.
رئیس حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: ما این الگو را در عصر خود در امام خمینی مشاهده کردیم. امام در سنین بالای عمر سخنی را در فیضیه قم ایراد کرد و نهضتی را اغاز کرد و با همه وجود در برابر ظلم و ظالمان عالم ایستاد.
آیت الله اعرافی بیان کرد: پیمودن این مسیر در عصر جدید و با همه سختی ها نیازمند حوزه ای بلندتر و برافزاشته تر و عمیق تر و کوشاتر استت و به همت بلند شما وابسته تر است.
این شخصیت حوزه علمیه اظهار کرد: در استانه سالگرد تاسیس حوزه علمیه قم هستیم، دبیرخانه تشکیل شده و برنامه هایی برای گرامیداشت یکصدمین سالگرد تاسیس حوزه علمیه قم تدارک دیده شده است.
آیت الله اعرافی گفت: حوزه های علمیه در شناسنامه فرهنگی ما و شما نقش بزرگی دارد، نمی شود تاریخ ایران را بدون حوزه های علمیه که پرچم دار همه دانش ها و علوم دارد تفسیر کرد.
این شخصیت حوزه های علمیه افزود: حوزه های ما سابقه کهنی دارد، در روزگارهای فراوانی همه نیازهای علمی و دانشی جامعه پاسخ می داد. چهره های بزرگی را پرورش داده که در قلمروهای مختلفی تمدن ساز بوده اند و پایگاه علم و دانش، فکر و اندیشه اجتماعی و سیاسی بوده اند و در یکصد سال اخیر قطب بزرگ محوری اندیشه، قم بوده است.حوزه علمیه قم در یکصدسال اخیر در تحولات مهمی نقش داشته است.
آیت الله اعرافی به ده محور مهم تحولات حوزه علمیه قم در عرصه های مختلف ملی و بین المللی و در قلمروهای مختلفی اشاره کرد.
وی گفت: ما باید در جریانات مختلف علمی به عنوان قلب تپنده هم دستاوردها را تحکیم کنیم و هم عرصه های جدید را بگشاییم. هنوز راه هایی داریم که نرفته ایم و نیازهایی در ایران و جهان وجود دارد و باید به آن پاسخ داد.
رئیس حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: حوزه در برابر همه جهان و همه نسل های آینده مسئول است، حوزه باید به فراخور رسالت خود در قلمروهای مختلف علمی و فکری نقش افرین باشد. حوزه باید در برابر توده مختلف مردم اتصال قوی مردمی خود را حفظ کند و این آفاق بزرگ را بگشاید. راه بلندی در پیش روی ما است.
آیت الله اعرافی افزود: ارتقای مدارس ما راه مهمی است که باید انجام گیرد. چندین مصوبه در جهت ارتقای حوزه استان کهگیلویه و بویراحمد به تصویب خواهد رسید. حوزه ها باید برنامه بلندمدت و کوتاه مدت داشته باشند. باید پایگاه های قوی علمی و فرهنگی داشته باشیم.
آیت الله اعرافی گفت: حوزه جز با اتکاء به مردم معنی ندارد، همه وجود ما مردم هستند. امیدواریم مردم استان در کنار حوزه باشند و فرزندان خود را به حوزه ها گسیل دارند. و در حمایت از مراکز دینی همراهی داشته باشند. همه ما تلاش کنیم این مسیر را به درستی طی کنیم.
آیت الله اعراضی ضمن تقدیر از روسای پیشین حوزه علمیه استان کهگیلویه و بویراحمد، برای رئیس جدید آرزوی توفیق کرد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
دو صد گفته را چو نیم کردار نیست.
Iran, Islamic Republic of
جهت مدیریت حوزه نیاز به یک انسان اعلم و اگاه و با انصاف می باشد .
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1