تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۰۲:۵۹
کد مطلب : ۴۲۵۳۱۰
رئیس جمهوری آمریکا توسط «کامالا هریس» به چالش کشیده شد

شبیخون خانم معاون به «ترامپ»

۰
شبیخون خانم معاون به «ترامپ»
کبنا ؛نامزد دموکرات‌ها برای معاونت ریاست جمهوری آمریکا به شدت از رئیس جمهوری و دادستان کل این کشور به خاطر انکار نژادپرستی نظام‌مند در سیستم قضایی آمریکا انتقاد کرده و گفت، آنها تمام وقت خود را در واقعیتی متفاوت سپری می‌کنند.
«کامالا هریس» نامزد دموکرات‌ها برای معاونت ریاست جمهوری آمریکا در مصاحبه با شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت: ما در آمریکا دو سیستم قضایی برای آمریکایی‌های سیاه‌پوست و سفیدپوست داریم.
این اظهارات کامالا هریس که نخستین زن آمریکایی غیر سفیدپوست است که در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به عنوان معاون یک نامزد اصلی حضور خواهد داشت، کمتر از دو ماه پیش از انتخابات نوامبر مطرح شد. هریس گفت: دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در زمینه عدالت نژادی یک «رهبر واقعی» نیست و تلاش می‌کند تظاهر کند که در زمینه مبارزه با پاندمی ویروس کرونا یک رهبر بوده است.
هریس، سناتور ۵۵ ساله کالیفرنیا افزود: فکر نمی‌کنم افراد منطقی و معقول که به این حقایق توجه می‌کنند، درباره وجود اختلافات نژادی و سیستمی که درخصوص نحوه اجرای قانون دست به نژادپرستی زده است، اختلاف نظر داشته باشند. برای ما اصلا خوب نیست که این مساله را انکار کنیم. بیایید با این مساله کنار بیاییم. بیایید صادق باشیم. ممکن است برای برخی این‌ها بحث‌های دشواری باشند اما این‌ها برای رهبران واقعی بحث‌های دشواری نیستند.
ویلیام بار، دادستان کل آمریکا اما روز چهارشنبه در مصاحبه‌ای با شبکه سی‌ان‌ان ایده وجود دو سیستم قضایی را رد کرد. وی گفت: فکر می‌کنم برای مطرح کردن موضوعات مربوط به نژادپرستی باید کمی محتاط باشیم. فکر نمی‌کنم این مساله به همان اندازه‌ای که مردم می‌گویند رایج و معمول باشد.  
ترامپ نیز هفته گذشته در جریان سفرش به کنوشا از اذعان موضوع نژادپرستی نظام‌مند امتناع کرد و گفت:‌ شما دائما برمی‌گردید بر سر موضوعات مخالف. ما باید درباره نوع خشونتی که در پورتلند، ویسکانسین و دیگر نقاط شاهد بوده‌ایم، صحبت کنیم.   هم‌زمان با اینکه اعمال خشونت پلیس علیه آمریکایی‌های سیاه‌پوست از جمله جورج فلوید در مینیاپولیس، برونا تیلور در لوییویل کنتاکی، جیکوب بلیک در کنوشا ویسکانسین و دنیل پرود در روچستر نیویورک تیتر اول رسانه‌ها شده است، اعتراضات به نابرابری نژادی به ویژه در بخش اجرای قانون در سراسر آمریکا به راه افتاده است.
در یکی از نظرسنجی‌های ماه ژوئیه شبکه ای‌بی‌سی نیوز-روزنامه واشنگتن پست، از هر ۱۰ آمریکایی سیاه‌پوست ۹ تن گفتند که مطمئن نیستند پلیس با آمریکایی‌های سیاه‌پوست و سفیدپوست به صورت برابر رفتار کند؛ در حالی که اکثر آمریکایی‌های سفیدپوست گفتند که آنها مطمئن هستند که پلیس تبعیضی قائل نیست و رفتار برابری با سفیدپوستان و سیاه‌پوستان دارد. در یکی از نظرسنجی‌های مرکز تحقیقات پیو در سال ۲۰۱۹ میلادی مشخص شد که آمریکایی‌های سیاه‌پوست پنج برابر بیشتر از آمریکایی‌های سفیدپوست می‌گویند که پلیس به خاطر نژاد یا قومیت‌شان به صورت ناعادلانه آنها را متوقف کرده است.
هریس گفت: کاملا واضح و صریح می‌گویم که ما باید در آمریکا نحوه برقرای امنیت عمومی را دوباره ترسیم کنیم. اگر می‌خواهیم جوامع امنی ایجاد کنیم، یکی از هوشمندانه‌ترین راه‌هایی که می‌توانیم این کار را انجام دهیم سرمایه‌گذاری در بخش بهداشت این جوامع است چرا که جوامع سالم جوامع امنی هستند.
هریس با تاکید مجدد بر درخواست‌های خود برای تفهیم اتهام علیه افسر پلیس کنوشا که هفت بار یه بلیک تیراندازی کرد، گفت: صریحا تاکید کرده‌ام که باید به طور جدی به تفهیم اتهام علیه این افسر پلیس پرداخته شود. 
براساس آنچه مشاهده کردم، این افسر پلیس باید متهم شود اما من اسناد و مدارک کامل را در اختیار ندارم.
با رسیدن آمار قربانیان ویروس کرونا درآمریکا به بیش از ۱۸۸ هزار تن، هریس از دولت ترامپ به خاطر کم‌اهمیت جلوه دادن جدیت پاندمی کرونا و ناکامی در انجام اقدامات کافی برای میلیون‌ها آمریکایی که برای رفع نیازهای خود تقلا می‌کنند، انتقاد کرد. وی گفت: وقتی موضوع بی‌کاری شدید در نتیجه پاندمی کرونا مطرح می‌شود، شکی وجود ندارد که دونالد ترامپ یک رهبر بی‌کفایت و شکست خورده سرافکنده است چرا که او در رسیدگی به پاندمی کرونا ناکام بوده است. ما باید درباره نحوه عملکرد اقتصاد برمبنای عملکرد قشر کارگر صحبت کنیم. و در حال حاضر قشر کارگر در حال رنج کشیدن است. براساس آمار وزارت کار که روز جمعه منتشر شد، نرخ بیکاری در آمریکا ۸.۴ درصد است. این آمار نسبت به ماه آوریل با نرخ ۱۴.۷ درصد کاهش داشته اما همچنان نسبت به ماه فوریه یعنی پیش از شیوع ویروس کرونا که نرخ بیکاری ۳.۵ درصد بود، بالاست. هریس گفت: من به حرف‌های ترامپ به تنهایی درباره امنیت و تاثیرگذاری واکسن ویروس کرونا اعتماد ندارم. اما به حرف دانشمندان و کارشناسان بخش بهداشت عمومی از جمله دکتر آنتونی فائوچی، مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی اعتماد دارم.
وی درباره توزیع واکسن گفت: جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر و من برنامه‌ای داریم اما دونالد ترامپ هیچ برنامه‌ای ندارد.
در پاسخ به این سوال که آیا ایالت‌ها باید اجازه زدن واکسن ویروس کرونا به دانش‌آموزان مدارس دولتی در کنار دیگر واکسن‌ها را بدهند یا خیر، هریس گفت: من در این خصوص به حرف کارشناسان بخش بهداشت عمومی گوش می‌دهم.
کامالا هریس درباره موضوع احتمال مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر هم گفت: قطعا مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۰ از نظر تئوری می‌تواند به بهای از دست رفتن کاخ سفید از دست دموکرات‌ها در نوامبر تمام شود. من معتقدم که مداخله‌های خارجی در انتخابات ۲۰۲۰ وجود خواهد داشت و روسیه در اول صف کشورهایی که قصد مداخله در این انتخابات را دارند، قرار خواهد داشت.
وی همچنین در این مصاحبه به روابطش با همسر، فرزندان ناتنی و مادرش که فوت کرده، پرداخت. هریس گفت: اگر مادرم زنده بود قطعا به من افتخار می‌کرد. او حتما به من می‌گفت ترامپ را شکست بده. 
مادرم ما را به گونه‌ای بزرگ کرده که به مردم خدمت کنیم. اگر زنده بود و رنج و دردهای کنونی را می‌دید، بی‌شک بسیار عصبانی و ناراحت می‌شد.  

 
مرجع : مردم سالاری
نام شما

آدرس ايميل شما

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1