تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۳۴
کد مطلب : ۴۲۵۲۷۷
گزارش کبنانیوز از بازگشایی مدارس؛

سهل انگاری یا مافیا؟ چه چیزی عامل بازگشایی مدارس است

۲
۳
سهل انگاری یا مافیا؟ چه چیزی عامل بازگشایی مدارس است
کبنا ؛
بازگشایی مدارس بصورت حضوری در شرایطی اتفاق افتاده است که بیشتر دانشگاه ها تصمیم بر برگزاری الکترونیکی کلاس ها دارند. جالب این است که وزارت علوم تصمیم گیری در خصوص بازگشایی دانشگاه و حضور فیزیکی در کلاس منوط به تصمیم  خود دانشگاه ها است.
اگر سلامتی افراد برای ستاد مبارزه با کرونا اهمیت داشته باشد، قشر دانش اموزان و مدارس که در کودکی به سر می برند و رعایت اصول بهداشتی  را خیلی جدی نمی گیرند باید برایشان اهمیت بیشتری داشته باشد.
این شائبه به وجود آمده که  چه موضوعی باعث شده ستاد مبارزه با کرونا در دقیقه 90 در تصمیمی کاملا متفاوت، همه دانش اموزان را ملزم به حضور در کلاس های درس کند؟
چطور ممکن است با وجود نگرانی وزارت بهداشت برای فصل پاییز و زمستان به یکباره در این موضوع کوتاه بیایند و دستور بازگشایی مدارس حتی در شرایط قرمز داده شود؟
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در واکنش به این تصمیم ستاد ملی کرونا و وزارت آموزش و پرورش مبنی بر بازگشایی حضوری مدارس، رعایت پروتکل‌‌های بهداشتی توسط دانش‌‌آموزان دبستانی در مدرسه را یک "شوخی" خوانده و نسبت به وضعیت سلامت دانش‌‌آموزان ابراز نگرانی کرده است.
به گزارش خبرنگار کبنا نیوز ، آنطور که معلم ها از کلاس های درس می گویند، استفاده از ماسک برای معلم ها در شرایطی که باید به تدریس بپردازند بسیار سخت و عملا انجام نشدنی است. معلم مقطع دبستان می گوید: فردی وارد کلاسم می شود و می گوید لطفا همه ماسک هاتون رو بزنید می خوام عکس بگیرم! واقعا این دیگر ظاهرسازی است! جان دانش آموز و معلم برای کسی اهمیتی ندارد.
این معلم می گوید: اصلا امکان ندارد که بچه ها با دوستهاشون تماس نداشته باشن، وقتی که چند نفر در یک کلاس باشند حتما ارتباط هاشون بیشتر میشه. مگه امکان داره که داخل دفتر مدرسه بتونیم دور از همدیگه بشینیم، واقعا رعایت پروتکل ها سخت هست چه برای دانش اموزان و چه برای معلم ها.
اما در این میان برخی افراد مسائل اقتصادی و شهریه های هنگفت مدارس غیرانتفاعی و احتمالا مافیایی که در این میان وجود دارد را به عنوان دلیل تغییر تصمیم مسئولان عنوان می کنند. «یکی از والدین دانش آموزان می گوید: وقتی کلاس ها بصورت مجازی باشد دیگر کسی سراغ مدارس غیرانتفاعی نمی رود، چون همه چیز مجازی است، و در صورت مجازی بودن خیلی شرایط و امکانات مدارس با هم فرقی ندارند.» روزنامه کیهان نیز در مطلبی به این موضوع اشاره کرده و نوشته است « یک موضوع و شبهه جدی که در روزهای اخیر ذهن خانواده‌ها را به خود مشغول کرده این است که آیا میان اعلام حضوری شدن مدارس و استقبال نکردن خانواده‌ها از ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس غیر انتفاعی و پرداخت شهریه سنگین با تصور غیر حضوری بودن آموزش رابطه‌ای وجود دارد؟».
هر چقدر که دلایل مختلف را تصور کنیم، با وجود اینکه ستاد کرونا اینقدر برای کنکور سراسری سخت گیری کرد، یا اینکه تذکرات جدی به مردم می دهد و در همین چند روز اخیر نیز گفته شد هیچ نقطه سفیدی در کشور وجود ندارد!، فقط دو دلیل است که به ذهن می رسد، اول سهل انگاری آموزش و پرورش و ستاد مبارزه با کرونا در خصوص سلامتی و جان مردم. دوم مافیایی که نمی خواهد مدارس و بویژه مدارس غیرانتفاعی تعطیل شوند و اینگونه با جان مردم بازی می کنند. اگر واقعا دلیلی غیر از سلامت دانش اموزان و معلم ها، که جزء مردم معمولی محسوب می شوند وسط باشد، چه اسمی می توان بر این تصمیم ستاد کرونا و آموزش و پرورش گذاشت؟

خبرنگار: سیده زهرا حسینی فر
 
نام شما

آدرس ايميل شما

فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
احسن بر شما

مااااااااافیا


وقتی/ بر اساس میزان ارادتش پست می گیره

قطعا وزیر هم از مافیا دستور می گیره
Iran, Islamic Republic of
مافیا

کاملا مشخصه که مافیا

بهترین تیتر و بهترین خبر را زدین
درود بر دست اندرکاران سایت خبری کبنانیوز
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1