کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سید یوسف یوسف زاده مسئول بسیج دانشجویی دانشگا آزاد اسلامی واحد یاسوج:

عملکرد دستگاه‌های فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد در دهه اول محرم قابل نبود نبود

15 شهريور 1399 ساعت 1:43

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج گفت: عملکرد دستگاه‌های فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد در دهه اول محرم قابل قبول نبود.


مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج گفت: عملکرد دستگاه‌های فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد در دهه اول محرم قابل قبول نبود.

به گزارش کبنا، سید یوسف یوسف زاده مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: شیوع ویروس کرونا موجب ایجاد تغییری مشهود و  اساسی در سبک زندگی مردم جهان به خصوص در تعاملات اجتماعی و وضعیت بهداشتی و معیشتی و حتی سیستم اموزشی و اداری کشورهای جهان شده است.
وی افزود: به تبع رسوم و مراسمات متفاوت و ویژه در کشورهای دارای ریشه تمدنی نیز متأثر از این اتفاقات بوده‌اند؛ از جمله این موارد محرم و  عزاداری آن ایام و سوگواری‌های جمعی عاشورای حسینی می‌باشد که دچار محدودیت‌هایی شده است و می‌طلبد به شیوه‌ای جدید و متناسب با شرایط، علم عزاداری حسینی در این ماه را ایستاده و استوار نگه داشت.
 مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج گفت: در این سیر نیازمند همراهی و همکاری جمعی اقشار مختلف از جمله نهادهای دولتی و همچنین نهادهای مردمی و خود جوش هستیم؛
یوسف زاده اضافه کرد: ما به عنوان بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد یاسوج از مجموعه بزرگ جریان دانشجویی استان وظیفه خود دانستیم که دستی بشویم و تلنگری باشیم برای بیداری و همراه کردن سایرین جهت ایجاد حال و هوای محرمی در فضای شهر یاسوج که از سوی مسئولین نظام اسلامی مورد بی مهری قرار گرفت، لذا  با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی اقدام به برپایی غرفه‌ی محرم و فضا سازی و نصب پرچم و کتیبه در سطح شهر شد. هرچند که این اقدام بسیج دانشگاه آزاد اسلامی هم پس از گذشت چند روز از ماه محرم و پس از ناامیدی از دستگاه‌های متولی فرهنگ انجام شد و توقع می‌رفت که این دستگاه‌ها خود به فکر می‌بودند.
 وی گفت: «متاسفانه عملکرد دستگاه‌های فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد در این باره قابل قبول نیست و بلکه ناامید کننده خواهد بود برای بدنه‌ای که قرار است در نظام جمهوری اسلامی شعائر دین و مکتب حسینی را زنده نگه دارد و تقویت کند.
انتظار می‌رفت دستگاه‌های فرهنگی استان به خصوص در بازه‌ی زمانی کنونی احساس مسئولیت بیشتری کنند و بیشتر پای کار محرم باشند.»
او گفت: «متاسفانه آنچنان که شایسته و بایسته است کاری در زمینه‌ی ترویج فرهنگ عاشورا و قیام اباعبدالله الحسین (ع) صورت نگرفته است.»
 یوسف زاده افزود: «هم افزایی و اجرای هماهنگ برنامه‌های فرهنگی توسط دستگاه‌های متولی فرهنگ نیازمند چیدن قطعات یک پازل یا ترسیم نقشه‌ی فرهنگی است آن هم مدت‌ها قبل از شروع ماه محرم.»
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج در پایان گفت: انتظار ما از مسئولین نه تنها در سطح استانی بلکه در سطح کشوری این است که توجه داشته باشند به این جمله‌ی امام که فرمودند محرم و صفر است که اسلام را نگه داشته است و به آن توجه و اهتمام بیشتری داشته باشند و در راستای آن به صورت جهادی وارد میدان شوند و در حفظ شعائر حسینی بکوشند.


کد مطلب: 425110

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/425110/عملکرد-دستگاه-های-فرهنگی-کهگیلویه-بویراحمد-دهه-اول-محرم-قابل-نبود

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1