تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۰۷
کد مطلب : ۴۲۵۰۸۴
وزیر ارتباطات:

استفاده از شبکه شاد برای معلمان و دانش‌آموزان رایگان می‌شود

۰
استفاده از شبکه شاد برای معلمان و دانش‌آموزان رایگان می‌شود
کبنا ؛ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: به مردم این اطمینان را می‌دهیم که استفاده از شبکه شاد برای معلمان و دانش‌آموزان رایگان خواهد بود.
«محمدجواد آذری جهرمی» روز چهارشنبه در حاشیه هیات دولت و در جمع خبرنگاران درباره تخصیص اینترنت رایگان برای آموزش مجازی کشور، افزود: دستور رئیس جمهوری در جلسه هیات دولت این بود که استفاده دانش‌آموزان و معلمان از شبکه شاد رایگان باشد و ظرف امروز و فردا جلسه‌ای را با سازمان برنامه و بودجه برگزار خواهیم کرد.
وزیر ارتباطات افزود: پس از جلسه با سازمان برنامه و بودجه، تصمیماتی که اتخاذ می‌شود را به اپراتورها ابلاغ می‌کنیم.
او اشاره کرد: آموزش مجازی صرفا از شبکه شاد پیگیری نمی‌شود و برخی از مدارس از ابزارهای دیگر نیز استفاده می‌کنند. در حال طراحی بسته ویژه‌ای برای دانش‌آموزان، دانشجویان، معلمان و اساتید دانشگاه هستیم تا به واسطه آن بتوانند آموزش مجازی را پیش ببرند.
آذری جهرمی خاطر نشان کرد: این کار، عدالت آموزشی را سبب می‌شود و جزئیات این طرح تا یکشنبه هفته آینده اعلام خواهد شد. تخصیص این بسته‌ها فراتر از اپلیکیشن شاد است. به مردم این اطمینان را می‌دهیم که استفاده از اپلیکیشن شاد رایگان خواهد بود.
وی درباره زیرساخت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مدارس و دانشگاه‌ها گفت: امروز اتصال بیش از ۸۶ هزار مدرسه در سراسر کشور به شبکه ملی اطلاعات به پایان رسید که این ظرفیت بالایی را برای آموزش مجازی فراهم می‌کند. در حال طراحی نقشه‌ای برای اتصال دانشگاه‌ها نیز به شبکه ملی اطلاعات هستیم که تا پایان سال جاری به انجام خواهد رسید. حدود هزار دانشگاه در سراسر کشور وجود دارد که باید با فیبر نوری به شبکه ملی متصل شوند.
وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: بسته‌ای که برای دانش آموزان و اساتید تعریف کرده‌ایم، بستری است که آن‌ها بتوانند از ابزارهای موجود برای آموزش مجازی به صورت رایگان استفاده کنند و هزینه آموزش بر آن‌ها تحمیل نشود.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1