تاریخ انتشار
جمعه ۷ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۰۸
کد مطلب : ۴۲۴۹۱۹
رئیس سازمان صنعت معدن تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد؛

ظرفیت تولید روزانه 50 هزار ماسک صنعتی در کهگیلویه و بویراحمد

۱
۰
ظرفیت تولید روزانه 50 هزار ماسک صنعتی در کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛
سالار حسین پور رئیس سازمان صنعت معدن تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گو با خبرنگار کبنا گفت: سازمان صنعت معدن تجارت متولی واحدهای صنعتی تولیدکننده ماسک است، تامین و توزیع کننده نیست. تامین کننده کارخانجاتی هستند که ماسک تولید می کنند.
حسین پور با بیان اینکه ظرفیت تولید روزانه 50 هزار ماسک صنعتی و 10 هزار ماسک کارگاهی را در استان داریم،  افزود: 10 واحد تولیدی کارگاهی زیرنظر بسیج اصناف، 1 واحد صنعتی زیرنظر سازمان صنعت، معدن، تجارت، یک واحد کارگاه زیر نظر پارک علم و فناوری به تولید ماسک مشغول هستند.
حسین پور با بیان اینکه پارچه های مخصوص ماسک (اسپاس باند و ترموباند) با ظرفیت محدودی در کشور در دو استان همدان و یزد در حال تولید است، گفت: هر تعداد واحد صنعتی و تولیدی در استان را به وزارت صمت معرفی می کنیم و این وزارت نیز، واحدهای تولیدی ماسک را به این دو کارخانه معرفی و ارجاع می دهد، لذا میزان پارچه ای که از طرف کارخانه در اختیار واحدهای تولیدی قرار می گیرد بسته به ظرفیت تولیدی این کارگاه ها است، به دلیل این محدودیت هیچ استانی تاکنون اینگونه پارچه های مخصوص را وارد بازار نکرده است، بلکه در اختیار کارگاه ها قرار می گیرد.
حسین پور افزود: قیمت این پارچه ها نسبت به قیمت پارچه ها در بازار آزاد، پایین تر است بنابراین این انتظار هست که قیمت ماسک در استان، بعد از ایجاد این همکاری پایین بیاید و تغییرات قیمتی را داشته باشیم.
رئیس سازمان صنعت، معدن تجارت بیان کرد: یک واحد تولیدی نیز در گچساران مشغول به فعالیت شده است. ظرفیت واحد تولیدی گچساران حدود 40 هزار ماسک در روز را دارد ولی با تمام ظرفیت نمی تواند فعالیت کند. برخی کارگاه هایی هم هست که پارچه هایی از بازار خریداری می کنند و اقدام به تولید ماسک می کنند.
حسین پور در پاسخ به اینکه ماسک های موجود در بازار کیفیت و استاندارد لازم را دارند یا خیر، گفت: اینکه پارچه ای استاندارد و با کیفیت باشد یا یک ماسک با کیفیت باشد زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی است،  بحث سلامت و کیفیت و استاندارد اینها را باید دانشگاه پیگیری کند. در حیطه و صلاحیت ما نیست. اگر دانشگاه اعلام کند که ماسک ها استاندارد لازم را ندارند جمع آوری می شوند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
پس این ماسک ها کجا میرن عده ای هم کاسبی میکنند وماسک راباقیمت ۲۵۰۰الی ۳۰۰۰ تومان می فروشند
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1