تاریخ انتشار
پنجشنبه ۶ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۳۵
کد مطلب : ۴۲۴۸۷۹
در نشست مدیران تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

در جلسه معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مدیران استان کهگیلویه و بویراحمد چه گذشت؟

۱
۰
پناه: شفافیت اطلاعاتی و ایجاد اتاق شیشه ای در وزارت تعاون / نظر معاون وزیر در باره رسانه‌های کهگیلویه و بویراحمد و قوم لر
کبنا ؛
نشست مدیران تابعه ادارات تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور «غلامرضا پناه» معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سروش مقدم مدیرکل بودجه وزارت کار و «مهدی روشنفکر» نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا برگزار شد.
به گزارش کبنا، صبح امروز (پنجشنبه 6 شهریور ماه 99) نشست مدیران تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور غلامرضا پناه معاون وزیر کار و مهدی روشنفکر نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون برگزار شد.
غلامرضا پناه معاون وزیر کار، در این نشست ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) و گرامی داشت هفته دولت اظهار کرد: جوان‌ترین مدیران را در شورای هماهنگی وزارت کار در استان کهگیلویه و بویراحمد داریم، خانم نیک مرام نمایندگی خوبی برای وزارت در استان داشته‌اند و خانم اسدی نیز به تازگی به جرگه مدیریتی استان وارد شده‌اند و نمایندگان خوبی در قشر بانوان مدیر بوده‌اند.
پناه در خصوص صداوسیمای استان اظهار کرد: صداوسیمای استان ما همیشه فارغ از مسائل جناحی، با جدیت و صادقانه کار کرده، صمیمانه از این رسانه تشکر می‌کنم.
پناه در تمجید از رسانه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: رسانه‌ها و سایت‌های استان کهگیلویه و بویراحمد هر اشکالی که داشته باشند برای ما غنیمت هستند، چون مسئولان ما را پاسخگو می‌کنند، وقتی نقد باشد مدیر بیشتر خودش را مراقبت می‌کند.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه امروزه مردم علاقه مند هستند با شفافیت کامل از عملکرد مسئولان اطلاع داشته باشند، بیان کرد: مقام معظم رهبری همواره تاکید داشته‌اند که مسئولین مکلف هستند که فعالیت‌ها و خدمات خود را به مردم گزارش دهند. خدمات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی طی دوره‌ی فعلی بسیار منحصر به فرد در طول عمر این وزارت بوده است.
پناه با بیان اینکه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در حوزه شفافیت اطلاعات فعالیت‌های خوبی را انجام داده، گفت: 10 سامانه در شرکت شستا رونمایی شده است، چند سامانه سازمان بازنشستگی کشوری در حوزه اقتصادی رونمایی شده است، این سامانه اطلاعات همه مدیران عامل در سراسر کشور اعم از، مدرک تحصیلی، فعالیت‌هایشان، معاملاتشان، میزان حقوقشان بطور شفاف آورده شده است، اگر قبلاً رانت، سودجویی و یا مشکلی در معاملات شرکت‌ها ایجاد می‌شد، الان به واسطه این سامانه اینگونه مسائل رصد می‌شود، سطح دسترسی از مقام عالی وزارت تا مدیران مشخص است.
پناه اظهار کرد: یک اتاق شیشه‌ای در حوزه اقتصادی در وزارت تعاون و رفاه ایجاد شده است، کار بسیار مهم با دستور مقام عالی وزارت انجام گرفت، 10 درصدی که از شستا وارد بورس شد، تزریق نقدینگی برای حل بسیاری از مشکلات برای سازمان تأمین اجتماعی اتفاق افتاد.
پناه گفت: آقای وزیر فرمایشی به زعم من ارزشمندی دارند؛ ما سالها از کارگر پول گرفتیم، الان هم که بازنشسته شده است، این پول باز هم در توسعه شرکت‌ها استفاده می‌شود، کارگری که نزدیک به موت است ولی فواید  پرداختی‌هایش را دریافت نمی‌کند، باید بخشی از این سرمایه گذاری‌ای که کرده به خودش داده شود. این از فواید همسان سازی است. ولی همسان سازی نیاز به منابع دارد.
معاون وزیر کار گفت: بانک رفاه به لحاظ منابع یکی از ضعیف‌ترین بانک‌های کشور بوده است، ولی هزار میلیارد تومان از همین منابع وارد بانک رفاه شده، و الان 4 برابر دوران سال گذشته به کارگران تسهیلات داده است. زنجیره پیوسته‌ای برای خدمات رسانی به جامعه کارگری به بازنشستگان در این بخش اتفاق افتاده است.
پناه در خصوص فعالیت‌های شستا و سازمان بازنشستگی در دوره فعلی وزارت گفت: در حوزه بازنشستگی، تعداد 27 شرکتی که تولید نداشته‌اند و زیان ده بودند، از رده خارج شدند. همچنین در بخشی از شرکت‌ها تجمیع شدند و کاهش هزینه، افزایش سودآوری و بهره وری اتفاق افتاد. هم اندیشی بیشتری در حوزه اقتصادی اتفاق افتاد.


معاون وزیر افزود: درآمد صندوق اجتماعی عشایری ما 6 برابر شده، بجای شرکت داری زیان ده، وارد بورس شده‌اند. تسهیلاتی برای ورود افراد به بورس در وقت آتی توضیح داده خواهد شد.
وی گفت: کرونایی شدن معلولان و سالمندان ما نسبت به جامعه جهانی کمتر است، و این بخاطر دقت منابع انسانی و هزینه‌های که شده است.
پناه در خصوص کم حجم سازی دستورالعمل‌های وزارت کار گفت: پیش از این در مورد هر موضوعی چند دستورالعمل قانونی وجود داشت، و مشکلاتی را ایجاد می‌کرد، ولی کار پرحجمی صورت گرفت و همه این دستورالعمل‌ها به 60 دستورالعمل تبدیل یا جایگزین شد، الان یک موضوع فقط یک دستورالعمل دارد. همه مشکلات از جمله تخلفات، رانت و غیره کنار می‌رود.
پناه با بیان اینکه یکی از فعالیت خوب دیگری که در وزارت تعاون اتفاق افتاده، امتیازی است که به معاونان برای بیشتر شدن سفرهای استانی داده می‌شود، گفت: در همین خصوص، هر معاونی، به هر حوزه و استانی  برود، فقط نماینده‌ی حوزه خود نیست، بلکه نماینده همه حوزه‌ها و صندوق‌ها در کشور هم هست، و هر تصمیمی بگیرد، گزارش سفر خود را در شورای معاونین مطرح می‌کند و مصوب می‌شود، از این ظرفیت می‌توان استفاده خوبی برد.
غلامرضا پناه در تمجید از مدیران جوان استان اظهار کرد: یکی از معاونان زمانی حرف جالبی به من زدند، گفتند «لر رو اگر فرصت بهش بدهند حتماً موفق خواهد شد، چون صداقت در کار دارد و استعداد دارد».
پناه با بیان اینکه صندوق عشایری صندوق طلایی وزارت است، و ظرفیت‌های خوبی دارد، گفت: در همین خصوص، استان ما هنوز خیلی خوب کار نکرده است، در هر استانی که فرمانداران و بخشداران پای کار آمدند، فعالیت‌های خوبی صورت گرفته است، لذا فرمانداران و بخشداران را پای کار بیاورید.
پناه بیان کرد: سازمان فنی و حرفه‌ای با مأموریت‌های کلیدی که دارد مظلوم‌ترین دستگاه کشور است و درصد پایینی از اعتبار را در کشور دارد. درصد رشد بودجه‌ای فنی و حرفه‌ای فقط سه درصد است که واقعاً خنده آور است، جاهایی که بتوانیم به فنی و حرفه‌ای کمک می‌کنیم. آقای هاشمی یک فرد برنامه ریز بوده است، استاندار بوده است، و خدمات زیادی داشته‌اند. امروز برنامه‌هایی که سازمان فنی و حرفه‌ای دارد، معطوف به بازار است، تفاهم نامه‌هایی منعقد کرده‌اند.
پناه گفت: در دوره وزارت کنونی کار خوبی صورت گرفته، تمام پروژه‌هایی که بالای 40 درصد بوده‌اند یا آنکه مشکلات تجهیزات داشتند، با بانک رفاه، توسعه تعاون و سازمان برنامه و بودجه تفاهماتی داشتیم، همه این پروژه‌ها را تا آخر سال تمام می‌کنیم. متاسفانه پروژه‌های استان پروژه‌های که کد داشته باشند نداریم.
اعتبار پروژه سی سخت را فراهم می‌کنیم تا اردیبهشت ماه سال آینده این کار تمام شود. در ارتباط با زمین چمن یاسوج اگر کد داشته باشد تمام کنیم.
وی گفت: یک مجموعه در دوره گذشته بنا شده، ولی کد تعریف نشده است، این ساختمان 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و حیف است که این سرمایه از بین برود. دستگاه‌های نظارتی پیگیری کنند اگر تخلفی نداشته است، کد دار کنیم و بودجه‌اش را تأمین می‌کنیم.
معاون وزیر گفت: برای استان کهگیلویه و بویراحمد 5 ردیف استخدامی قرار دادیم که تا هفته‌های آینده این استخدامی منتشر می‌شود.
وی گفت: تنها دستگاهی 110 درصد اعتبار گرفته است سازمان فنی و حرفه‌ای بوده است.
پناه اظهار کرد: اگر تعاونی‌های راکد در استان داریم و نیازمند تسهیلاتی هستند که از رکود بیرون بیایند و شروع به کار کنند، معرفی کنید.
نام شما

آدرس ايميل شما

محمود
Iran, Islamic Republic of
نظراقای روشنکرچه بود ایا صحبتی دراین جلسه داشتند امثال/دردورهای مختلف خودرا به گروهها پیوندزدند وبار خود وبستگان را بخوبی بستند فقط دراین بین عامه مردم ضررمیکند نه روحانی مشکل دارد نه وزیر ونه امثال پناه کمی بخود بیایید ببینید اینهاکه تا دیروز دور بر زارعی بودند دنبال چه هستند؟
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1