تاریخ انتشار
سه شنبه ۴ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۲۶
کد مطلب : ۴۲۴۸۲۱
در نشست با مدیران رسانه‌ها مطرح شد

رییس جمهور: دولت در فرصت باقیمانده از نقد رسانه‌ها استقبال می‌کند

۰
رییس جمهور: دولت در فرصت باقیمانده از نقد رسانه‌ها استقبال می‌کند
کبنا ؛رییس جمهور گفت: در این فرصت باقیمانده از نقد رسانه‌ها استقبال می‌کنیم و می‌دانیم اگر از روی دلسوزی نقد‌ها صورت بگیرد، موجب تصحیح، کمال و بهبود امور خواهد شد.
 حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی عصر امروز در نشست با مدیران ارشد رسانه‌ای کشور به مناسبت هفته دولت اظهارداشت:بسیار علاقه‌مند بودم در هفته دولت در این سطح خدمت فعالان رسانه‌ای باشم.
وی افزود: البته گاهی اوقات با نمایندگان شما در نشست‌های خبری دیدار می‌کنیم که از طرف شما می‌آیند و سوالات را مطرح می‌کنند، اما امروز در خدمت سطح عالی و بالای رسانه‌های کشور هستیم.

روحانی یادآورشد: هفت سال از عمر دولت یازدهم و دوازدهم گذشته است و ما کمتر از یکسال فرصت خدمت برایمان باقی مانده است، بسیار مهم است که ببینیم در طول هفت سال گذشته چه اقداماتی شده دولت به معنای عام کلمه چه خدماتی را مطرح کرده است و دستگاه اجرایی چه اقداماتی را در این مدت انجام داده است و چگونه باید این خدمات را به مردم ارائه کنیم.
رییس جمهور تصریح کرد: بدون مقایسه زمانی یا مقایسه با دولت‌های پیشین برای مردم کمی سخت و مشکل است و همچنین ضرورت تبیین شرایطی که ما در آن قرار گرفته‌ایم حال از آغاز دولت تا کنون که ما در سخت‌ترین شرایط را در روبروی خودمان می‌بینیم.
وی افزود: ما اولین دولتی بعد از انقلاب بودیم که با شرایط تحریم کارمان را آغاز کردیم و تحریم‌های سدید از سال ۹۰ و ۹۱ آغاز شد و در ۹۲ در شرایط تحریم دولت را آغاز کردیم، شرایط اقتصادی و شرایط سیاسی برای همه شما روشن است و در طول این هفت سال هم در سال‌های اول و دوم در شرایط تحریمی بودیم تا دی ۹۴ بعد از آن نیز از سال ۹۷ در یک تحریم بسیار شدید و بی‌سابقه بودیم، علاوه بر اینکه از پایان سال گذشته با موضوع کرونا نیز مواجه شدیم.

رییس جمهور تصریح کرد: هم باید شرایط را مد نظر قرار دهیم، هم خدمات را مقایسه کنیم با آنچه گذشتگان انجام می‌دادند حال ممکن است در جایی خدمات ما بیشتر بوده و در جایی کمتر بوده باشد، جایی ممکن است نقطه ضعف و جایی هم نقطه قوت ما بوده باشد.

روحانی گفت: اما در عین حال هر موفقیتی داشتیم در سایه حضور و تلاش مردم و نیز رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب بوده است.

وی با بیان اینکه نقاط قوت ما متعلق به مردم شریف ایران است، گفت: نقاط ضعف ما تعلق به خودمان دارد در عین حال نکاتی نیز در این ۷ سال برای تاریخ کشورمان چه از لحاظ اقتصادی و چه سیاسی به وجود آمد که می‌توان گفت: شرایط استثنائی را پدید آوردند.

رییس جمهور بیان کرد: به هر حال بعد از ۶۰ سال در این دولت صادرات غیر نفتی بر وارداتمان را پیشی گرفت و این موضوع در طول ۶۰ سال بی‌سابقه بوده است از زمان دولت مرحوم مصدق تا زمان ما چنین چیزی وجود نداشته است.

روحانی ادامه داد: ۲۶ سال بی‌سابقه بوده است که در طول دو سال تورم تک رقمی داشته باشیم یعنی در سال‌های ۹۵ و ۹۶؛ به هر حال ما در شرایطی بودیم که در سال ۹۵ بالاترین رشد اقتصادی در جهان را داشتیم، این هم باز کم نظیر است و در مدت زمانی خودش از ویژگی فوق‌العاده‌ای برخوردار بود.

وی یادآور شد: در این دولت و تا پایان کار آن ۲۰ هزار مگاوات بر تولید برق کشور افزوده می‌شود که در دولت‌های قبلی این سابقه است، البته همه دولت‌ها خدماتی داشته‌اند که می‌توانیم خدمات خود را با آن‌ها مقایسه کنیم.
رییس جمهور با بیان اینکه در موضوع آب نیز می‌توان خدمات این دولت را با دولت‌های قبل مقایسه کرد، گفت: ما تا پایان این دولت بالای ۵۰ سد را افتتاح خواهیم کرد.
روحانی افزود: مقایسه این فعالیت‌ها با اقدامات دولت‌های قبل، کار رسانه‌هاست، دولت عمل خود را انجام داده است، اما تبیین و نقد این امور با رسانه‌هاست، اما اگر کار درست تبیین نشود نقد به واقعیت نمی‌نشیند، اول باید واقعیت را تبیین کنیم و در ابتدا باید خبرش را به مردم درست ارائه کنیم و بعد روی آن واقعیت انتقاد کنیم، البته نقد باید دلسوزانه باشد و راه‌حل را نیز ارائه دهیم.


وی تصریح کرد: در این فرصت باقیمانده از نقد رسانه‌ها استقبال می‌کنیم و می‌دانیم اگر از روی دلسوزی نقد‌ها صورت بگیرد، موجب تصحیح، کمال و بهبود امور خواهد شد.

رییس جمهور یادآور شد: در هر دولت و مقطعی اگر ما انتظارات مردم را بیش از حد بالا ببریم، همیشه شکست خواهیم خورد، یعنی هر دولتی به هر میزان که بتواند بهترین و بالاترین خدمت را به مردم ارائه کند، اما اگر در نظر مردم انتظارات و توقعات را بالا ببریم، ما شکست خواهیم خورد.

روحانی تأکید کرد: انتظارات باید در حد امکان‌پذیر جامعه و در حد واقعیت‌های جامعه باشد به هر حال منابع ما محدود است و اگر انتظارات را بالاتر از منابع موجود ببریم قطعاً همیشه شکست خواهیم خورد و عقب می‌مانیم و در نتیجه انتظارات بالاست، عمل هم بر مبنای واقعیت است و فاصله بین انتظارات و واقعیت‌ها حاصل می‌شود، لذا در جامعه ایجاد یأس و ناامیدی می‌کند.
وی اظهار داشت: بنابراین در رعایت این نکته در رسانه‌های ما مهم است که انتظارات را چگونه مطرح کنیم به نظر بنده فرصت کرونا که دوران سختی را بر مردم شریف ایران تحمیل کرد و همچنین تا پایان آن شرایط سختی را در پیش خواهیم داشت، یکی از فرصت‌هایی که این بلیه برای ما ایجاد کرد، هم‌نوایی و هم‌صدایی دولت و رسانه‌ها باهم بود؛ این هم‌صدایی می‌تواند آثار بسیار خوبی در پی داشته باشد و موجب وحدت و همدلی گردد.

رییس جمهور افزود: آنچه در سال جاری برای ما از اهمیت برخوردار است، اینکه در سال راهبرد جهش تولید، میزان تولید کشور را افزایش دهیم و هدف مهمی که دشمن از سال ۹۷ با تحریم‌های شدید خود داشت و می‌خواست کاری کند که موجب بهم ریختگی جامعه و ایجاد بحران در کشور شود (آن‌ها دنبال فروپاشی کامل نظام بودند)، همه ما باید این واقعیت را برای مردم تبیین کنیم که دولت و ملت در برابر دشمن پیروز شدند.

روحانی گفت: ما با اقدامات در نظر گرفته شده اجازه ندادیم تدابیر دشمنان علیه ملت ایران به واقعیت تبدیل شود و نظام به سمت فروپاشی حرکت کند، البته به طور طبیعی تحریم‌ها، سختی‌ها و مشکلاتی را برای مردم به وجود آورده است، اما در عین حال در دوران تحریم در دوران کرونا شاهد بودیم که در ۴ ماهه ابتدایی امسال نسبت به سال قبل، تقریباً در عرصه صنعتی و هم کشاورزی تولیدات ما بیشتر شده است.

وی با بیان اینکه در چند ماهه اخیر با کرونا درگیر بودیم و بخشی از فعالیت‌ها تعطیل شده بود، گفت: در این چند ماه همه کشور‌های دنیا کاهش تولید داشتند، اما ایران جزو کشور‌های معدودی بود که افزایش تولید داشت و امیدواریم تا پایان سال نیز روند به همین شکل ادامه یابد و راهبرد جهش تولید را در حد توانمان اجرایی و عملیاتی کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1