تاریخ انتشار
دوشنبه ۳ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۱۱
کد مطلب : ۴۲۴۷۶۷

زنانی که با شکسته شدن قبح مصرف مواد مخدر بوی افیون می دهند

۰
زنانی که با شکسته شدن قبح مصرف مواد مخدر بوی افیون می دهند
کبنا ؛مهم این است که به شیشه و مواد مخدر صنعتی معتاد نباشد وگرنه تریاک که مهم نیست و مشکلی را ایجاد نمی کند.
حالا بیشتر جوان ها معتاد هستند و کمتر کسی را پیدا می کنی که مواد نکشد و سالم باشد؛ نکته مهم این است که فقط به تریاک معتاد است اما جوان کاری است و کار می کند و مخارج زندگی را در می آورد.
این را یکی از زنانی می گوید که در خراسان شمالی زندگی می کند و با مردی ازدواج کرده که قبل از ازدواجش هم خود و هم خانواده اش می دانستند با مردی که قرار است ازدواج کند، معتاد به تریاک است.
وی می گوید زمانی که این مرد به خواستگاری من آمد کامیون داشت و از اوضاع اقتصادی خوبی برخوردار بود ولی معتاد به تریاک بود و این موضوع هیچ گاه به عنوان مشکل برای خانواده و فامیل من محسوب نمی شد و همه می گفتند الان دوره و زمانی شده که همه مواد استفاده می کنند و مهم این است که مواد مخدر صنعتی استفاده نمی کند.
بالاخره با اصرار خانواده و فامیل با آن مرد ازدواج کردم اما ای کاش این وصلت صورت نمی گرفت چراکه استعمال مواد مخدر از طرف شوهرم برای من امری طبیعی شده بود و دیگر به عنوان یک مشکل محسوب نمی شد.
خیلی از شب ها زمانیکه شوهرم بار را در استان مقصد تخلیه و به خانه برمی گشت و دو سه روزی که در خانه می ماند تا دوباره بارگیری کند و برود شب ها محفل استعمال مواد با دوستانش برپا بود و من هم باید به آنها خدمات می دادم و مدام چایی دم کرده آماده و شام می پختم.
بیش از یک‌هزار معتاد زن در تهران داریم
حتی گاهی اوقات وقتیکه مریض می شدم مثلا سرماخورده بودم نزد دکتر نمی رفتم و پزشکم شوهرم بود و می گفت اگه مقداری مواد استفاده کنی حالت خوب می شود و همین کار را انجام دادم و برای اولین هنگام سرماخوردگی مواد مصرف کردم.
اما روزگار طوری گذشت که پسرم در تصادف جان خود را از دست داد و حالم خیلی بد بود و برای اینکه کمی آرام بگیرم و یا اینکه حالم بهتر شود اقوامم به من مواد می دادند تا غم از دست دادن فرزند را کمی فراموش کنم.
ولی غم از دست دادن فرزندم همیشه با من است و از سوی دیگر تبدیل به یک زن معتاد شده ام که تمام دغدغه ام این است که همیشه مواد داشته باشم و مبادا روز و یا ساعتی برسد که بدون مواد بمانم.
طایفه ای که مصرف مواد مخدر سنتی را بد نمی داند
یکی دیگر از زنان بجنوردی در ادامه می گوید: در طایفه ای زندگی می کنم که اعتیاد به تریاک برای آن ها امری عادی است و اصلا استعمال این ماده مخدر را بد نمی دانند.
آن ها مواد مخدر صنعتی را خیلی بد می دانند و بر این باورند که مواد مخدر صنعتی انسان را از کار می اندازد اما مواد مخدر سنتی به این شکل نیست و هم می توان این مواد را کشید و هم زندگی طبیعی خود را نیز انجام داد.
این مشکل آنقدر در نگاه های زنان و مردان میانسال عادی است که حتی برای ازدواج دخترهایشان با این مردها مشکلی ندارند و حتی گاهی اوقات اگر فرد از کار و اوضاع اقتصادی خوبی هم برخوردار باشد، شاید به اجبار دختر را به عقد آن مرد دربیاورند اما غافل از اینکه این دختر و فرزندانش شاهد استعمال مواد مخدر از سوی یک پدر معتاد هستند.
قبح مصرف مواد در برخی از مناطق از بین رفته است
سعید آیتی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی در گفت و گو با ایسنا، می گوید: متاسفانه در برخی از مناطق قبح استعمال مواد مخدر سنتی از بین رفته است و تعدادی از افراد بر این امر معتقد هستند که مواد مخدر سنتی مشکلی را ایجاد نمی کند.
وی می افزاید: این افراد تصور می کنند که آثار تخریبی مواد مخدر سنتی کمتر از مواد مخدر صنعتی است در حالی که این امر ایراد بسیار بزرگی است و باید فرهنگ سازی های لازم صورت گیرد اینکه مواد مخدر بد و مضر است و آثار تخریبی بالایی دارد.
آیتی ادامه می دهد: باید به این نکته مهم توجه شود که اعتیاد شوهر سبب می شود تا همسر آن شخص هم معتاد شود.
وی تصریح می کند: از سوی دیگر اعتیاد به مواد مخدر سنتی عاملی می شود که شخص گرایش به استعمال مواد مخدر صنعتی پیدا کند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی تاکید می کند: مهمترین علت اعتیاد زنان در این استان خانواده های آن ها هستند، همچنین در برخی از خانواده ها شوهران معتاد زنان خود را  معتاد می کنند تا همسران آن ها با آن ها همراه شوند و البته در برخی از خانواده ها نیز والدین معتاد هستند که این امر بر روی فرزندان آن تاثیر گذاشته و موجب شده است تا دختر و پسران آن ها نیز معتاد شوند.
وی می افزاید: یکی دیگر از دلایلی که موجب شده تا زنان و دختران خراسان شمالی به سوی استفاده از مواد مخدر گرایش پیدا کنند ضعف حمایت های اجتماعی از آن ها است و همین امر نیز سبب شده تا مانایی در درمان اعتیاد نیز در آن ها کمتر وجود داشته باشد.
آیتی ادامه می دهد: به عنوان مثال اگر یک مرد معتاد باشد حمایت های اجتماعی همچون حمایت های خانواده، حمایت های شغلی و ... از آن ها انجام می شود اما از زنان و دختران چنین حمایت هایی صورت نمی گیرد.
این مقام مسئول بیان می کند: یکی دیگر از عواملی که موجب می شود تا زنان این استان معتاد شوند نگاه سنتی آن ها به مواد مخدر است به عنوان مثال هنوز در تعدادی از خانواده ها این نگرش وجود دارد که استعمال مواد مخدر موجب بهبود سرماخوردگی، التیام زخم سوختگی و ... می شود.
روایتی از اعتیاد دختر 17 ساله به شیشه/ افزایش زنان معتاد در وضعیت ...

زنان میانسال کمتر به علت اعتیاد شوهرانشان معتاد می شوند
شیرغانی مدیر مسئول مرکز ترک اعتیاد زنان متجاهر کلبه سبز در شهرستان شیروان با بیان اینکه در این محل زنان معتاد متجاهر نیز درمان می شوند در ادامه گفت و گو با ایسنا، اظهار می دارد: 70 درصد از زنان معتادی که به این کمپ برای ترک اعتیاد مراجعه می کنند، عامل اعتیاد آن ها شوهرانشان هستند.
وی می افزاید: معمولا زنانی که در سنین بالاتر شوهرهای آن ها و بعد از ازدواج معتاد می شوند، به سمت استفاده از مواد مخدر گرایش پیدا نمی کنند اما خانم هایی که قبل از ازدواج شوهرانشان معتاد هستند سبب می شوند تا همسرانشان نیز بعد از ازدواج معتاد شوند.
شیرغانی ادامه می دهد: گاهی اوقات برخی زنان به علت لجبازی که همسرشان ترک نمی کند، خودشان هم معتاد می شوند و گاهی اوقات نیز شوهر معتاد زمانیکه می بیند همسرش می خواهد طلاق بگیرد چراکه موقعیت بهتری برای ازدواج دارد اقدام به معتاد کردن همسر خود می کند.
وی با تاکید براینکه ازدواج و زندگی با یک مرد معتاد سخت است، خاطرنشان می کند، زنان میانسال به خاطر حمایت از فرزندان خود این وضعیت را تحمل می کنند اما زنانی که در ابتدای راه هستند تعدادی از آن ها معتاد شده و یا طلاق می گیرند و برخی که تعدادشان خیلی کم است این وضعیت را تحمل می کنند.
مرجع : ایسنا
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1