تاریخ انتشار
شنبه ۱ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۵۲
کد مطلب : ۴۲۴۶۸۵
جلسه ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

«شهریور» و «مهر ماه» سخت در انتظار مردم کهگیلویه و بویراحمد: آنفولانزا‌ در پیش بوده و کرونا هم همچنان باقی است / ابتلای 47 نفر در خانه سالمندان یاسوج به کرونا

۰
«شهریور» و «مهر ماه» سخت در انتظار مردم کهگیلویه و بویراحمد / ابتلای 47 نفر در خانه سالمندان یاسوج به کرونا
کبنا ؛جلسه ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد ظهر امروز ( شنبه 1 شهریور ماه 99) به ریاست استاندار کهگیلویه و بویراحمد و با حضور مدیران عضو در ساختمان دولت برگزار شد.
به گزارش کبنا، جادوان سیرت رئیس بیمارستان شهید جلیل یاسوج در این جلسه گفت: در یک هفته اخیر افزایش تعداد بیماران در بحث بستری و بیماران سرپایی بیماران کرونایی ملموس است.
جاودان سیرت افزود: موضوع انفولانزا در پیش بوده و کرونا همچنان وجود دارد. در پایان شهریور و اوایل مهرماه با مشکلات عدیده‌ای در این مورد روبرو خواهیم بود.
وی اضافه کرد: علایم بیماری کرونا نسبت به ماه‌های گذشته تغییر یافته و سن‌های پایین تری را درگیر کرده است. به مردم استان کهگیلویه و بویراحمد توصیه می‌شود، پروتکل ها را رعایت کنند. در غیر این صورت با بحران روبرو خواهیم بود.
رئیس بیمارستان شهید جلیل یاسوج گفت: نیاز است مراکز سالمندان در استان کهگیلویه و بویراحمد مورد نظارت‌های بیشتری قرار گیرند و باید وضعیت تغذیه‌ای و نظارتی برنامه‌ای مدونی وجود داشته باشد.

کرونایی شدن 47 نفر در خانه سالمندان یاسوج
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در این جلسه با بیان اینکه وضعیت شیوع کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به مرز بحران رسید، گفت: میزان تست مثبت در استان به ازای هر یک هزار تست در استان هفت تست مثبت بوده که این میزان در کشور به ازای هر یک هزار تست چهار نفر مثبت است.
پرویز یزدانپناه افزود: نمونه گیری‌ها در سطح استان هدفمند شده و در ۴۸ ساعت گذشته فوتی بر اثر ویروس کرونا نداشته‌ایم و تعداد فوتی‌ها به ۷۳ نفر رسیده است.
وی با بیان اینکه تعداد موارد مثبت کرونا در استان چهار هزار و ۹۰۰ مورد است، افزود: در ۲۴ ساعت گذشته از ۲۰۴ نمونه گرفته شده، ۶۰ مورد مثبت بوده که از این تعداد ۴۷ نفر در شهرستان بویراحمد و بسیاری از آنان مربوط به خانه سالمندان سروک بوده است.
یزدان‌پناه با بیان اینکه در صورتی که دستگاه‌های PCR برای استان تامین شود در نمونه گیری‌ها سرعت بهتری خواهیم داشت، ادامه داد: هم اکنون ۱۴ تخت ICU فعال در بیمارستان شهید جلیل وجود دارد و پیش بینی ۱۴ تخت دیگر شده که در صورت لزوم فعال می‌شود.
وی اضافه کرد: از طرف وزارت بهداشت ۱۸ میلیارد تومان برای پرداخت کارانه پرسنل بهداشتی و درمانی در اختیار دانشگاه علوم پزشکی استان قرار داده شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1