تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۱۱
کد مطلب : ۴۲۴۵۹۷
در دومین جلسه شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم دادگستری مطرح شد؛

چرا احکام کمیسیون ماده 100 در یاسوج اجرا نمی شود؟ / سقف افزایش اجاره بها در استان تعیین شد

۲
۲
چرا احکام کمیسیون ماده 100 در یاسوج اجرا نمی شود؟ / سقف افزایش اجاره بها در استان تعیین شد
کبنا ؛دومین نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم در دادگستری استان، به منظور ارائه راهکارهای پیشگیرانه در ساخت و سازهای غیرمجاز و مشکلات کمیسیون ماده 100 شهرداری و طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان و بهره مندی از ظرفیت قانونی در کاهش جمعیت کیفری استان برگزار گردید.
نگین تاجی با اشاره به این که در کشورهای دیگر قوانین خاص برای اجاره ها وجود دارد و افزایش اجاره ها به صورت دلخواه نیست، افزود: اگر بحث عدالت اجتماعی را مد نظر قرار دهیم، مهمترین آن این است که هر نهادی، وظیفه اش را به نحو احسن انجام دهد تا نیاز نباشد دادگستری به هر موضوعی، ورود نماید.
رئیس کل دادگستری استان اظهار کرد: سقف افزایش اجاره بها در کهگیلویه و بویراحمد با توجه به مصوبه ستاد ملی کرونا ۱۵ درصد است.
وی نسبت به وردی و خروجی شهر یاسوج که فضای سبز مناسبی دارد اشاره کرد و ادامه داد : اگر بحث عدالت اجتماعی را مد نظر قرار دهیم مهمترین آن این است که هر نهادی وظیفه اش را به نحو احسن انجام دهد.
نگین تاجی گفت : چرا احکام کمیسیون ماده صد در شهر یاسوج اجرا نمی شود؟ و چگونه می شود جنبه ی پیشگیرانه آن را در نظر گرفت؟
مقام ارشد قضایی استان در این نشست به عدم شکل گیری طرح جامع و تفضیلی شهر یاسوج به عنوان پایتخت طبیعت ایران اشاره نمود و اظهار کرد: چرا طرح جامع تفضیلی شهر یاسوج شکل نمی گیرد و لازم است سازمان بازرسی استان و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ورود نمایند.


سید علی ملک حسینی دادستان عمومی و انقلاب مرکز درخصوص ساخت و سازهای خشک و بی روح در شهر یاسوج اظهار داشت: :امروزه یکی از جرایمی که در استان بسیار دیده میشود تهدید و توهین است که موجب خدشه دار شدن روحیه مردم میشود که یکی از عوامل این ناهجاری ها میتواند شهر سازی و شهر نشینی باشد .
ملک حسینی گفت: ما در جایی زندگی می کنیم که فضای داخل ساختمان هایش نه نور دارد و نه آرامشی، و ایجاد فضاهای خشک و بی روح در شهرسازی، موجب بروز جرم است.
وی افزود: یکی از علت های بروز پدیده های جرم خیزی، نوع نگاهی است که در شهرسازی اعمال می شود.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان چشم پوشی از اجرای قوانین خاص شهرسازی در شهرداری و نظام مهندسی را ستم به مردم دانست و تأکید کرد: مهندسین ناظر نباید در ساخت و ساز شهر با متخلفین همکاری کنند، سازمان نظام مهندسی ما چقدر با ساخت و سازهای غیرمجاز برخورد کرده اند؟
این مقام قضایی در ادامه افزود: شهرداری ، شورای شهر و نظام مهندسی دفتر فنی چقدر با اجرای قوانین شهرسازی فرهنگ سازی کرده اند؟
ملک حسینی با اشاره به اینکه باید در حوزه فرهنگ سازی در جامعه بیشتر کار شود افزود : شهرداری ها و شورای شهر باید از حاشیه ها بپرهیزند و باز سازی شهر را در دستور کار خود قرار دهند .
ملک حسینی به مشکلات ورودی های شهر یاسوج اشاره و گفت: اینها زیبنده مردم نیست، ورودی شهر اگر در حوزه کاری شهرداری نیست، شهرداری از کسانی که متولی زیبا سازی این ورودی ها هستند مطالبه کند و کمک بخواهد.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مسئله المان های شهری در یاسوج را ضعیف خواند و تصریح کرد: چقدر از نمادهایی مثل لباس عشایری، بلوط، لباس محلی زنان استان، سیاه چادر عشایری در سطح شهر استفاده شده است؟
 
 
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

مملی
Iran, Islamic Republic of
در عمل ثابت کنید 15 درصده
وحیدارجمند
United States
سلام من راننده اژانسم ودارای زن وبچه توی یه خونه کوچیک و یه خواب زندگی میکنیم ک پارسال رهن خالی بود ولی امسال هفتصدهزارتومان کشیدن رو کرایه خونه و منم توان دادن همچی کرایه ای رو ندارم و با پول کمی ک دارم باید دربه در بشیم توی کوچه وخیابون
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1