تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۳۳
کد مطلب : ۴۲۴۵۹۴
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ستاد مبارزه با ویروس کرونا گفت؛

مراسم های عزاداری پایگاهی برای آگاهی رسانی به عموم مردم برای مقابله با ویروس کرونا شود / درخواست کلانتری از معاون وزیر برای مطالبات کادر درمان

۱
۰
مراسم های عزاداری پایگاهی برای آگاهی رسانی به عموم مردم برای مقابله با ویروس کرونا شود / درخواست کلانتری از معاون وزیر برای مطالبات کادر درمان
کبنا ؛
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نشست ستاد کرونای استان در حضور معاونان وزیر بهداشت اظهار کرد: به مدافعان سلامت در کل کشور خداقوت می گوییم که شبانه روز تلاش می کنند، و تا کنون هم امارهای خوب و چشمگیری داشته اند و امارها نشان می دهد کشور ما در این زمینه موفق عمل کرده است.
حسین کلانتری اظهار کرد: نتیجه زحمات دکتر یزدان پناه و همکاران ایشان این بوده که عنوان ریاست دانشگاه را کسب کردند.
کلانتری گفت: استان ما از اولین استان هایی بود که کار خود را در ستاد کرونا در اواسط بهمن ماه شروع کرد.
وی اظهار کرد: جزء اولین استان هایی بودیم که بدون منابع مالی خاصی استودیو سلامت را تشکیل دادیم، متخصصان پزشکی ما عموما در این استودیو حضور پیدا کردند.
کلانتری بیان کرد: 143 هزار و 148 دقیقه در قالب 14 هزار و 449 برنامه در استودیو سلامت اجرا شد.
حسین کلانتری اظهار کرد: بیمارستان مرجع در استان شکل گرفت، اقدامات خوبی برای تامین مواد ضدعفونی کننده صورت گرفت و مواد ضدعفونی کننده ما حتی به استان های بزرگ کشور ارسال شد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: بخاطر مدیریت شرایط کرونایی چندین بار از طرف مسئولان نظام از جمله رئیس جمهور، معاون رئیس جمهور، و معاونان وزیر بهداشت بصورت مکتوب مورد تقدیر و تشکر قرار گرفتیم.
کلانتری گفت: فضای مجازی و رسانه و یا گاهی سیاسیون انتقاد دارند و حق هم دارند، اما نظر ما این بوده که بخاطر حفظ جان مردم و مقابله با ویروس، این مسائل را کنار بگذارند، ولی با وجود گلایه هایی هم که وجود داشت، الان وضعیت مرگ و میر استان ما قابل مقایسه با میانگین کشوری نیست.
کلانتری گفت: مراسم ها و مجالس عروسی را عده ای برگزار کردند، مبارکشان باشد ولی ما را اذیت کردند. الان در آستانه محرم هستیم، در کشور نگرانی وجود دارد، ولی در استان کهگیلویه و بویراحمد مطمئن هستم که مردم پای کار هستند، به انضباط و قانون گرایی مردم امیدوار هستم، نه تنها امید دارم  که در مراسمات عزاداری آسیب نمی بینیم، بلکه امید دارم مراسم های عزاداری پایگاهی برای آگاهی رسانی به عموم مردم برای مقابله با ویروس کرونا شود.
وی در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی در شرایط کرونایی گفت: توزیع نذورات نداریم، پذیرایی نخواهیم داشت، عزاداری در مکان بسته نخواهیم داشت، حرکات دسته جات و سنج و طبل نخواهیم داشت، رعایت پروتکل ها و ماسک زدن را حتما خواهیم داشت، مردم را باید آگاه کنیم که بیشتر فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل ها را رعایت کنند.
کلانتری در اشاره به مطالبات استان از وزارت بهداشت گفت: به احترام اینکه استان ما دور از مرکز است، بیمارستان ما نوپا است، درخواست دارم اگر پرداخت مطالبات بیمارستان های دیگر در کشور را از 23 ماه به 10 ماه رساندید، مطالبات بیمارستان های ما را به چند ماه برسانید.
کلانتری با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد به نسبت جمعیتی که دارد بیشترین شهید را به نظام اسلامی تقدیم کرده است، افزود: کمبود تجهیزاتی در استان وجود دارد انتظار داریم کمک شود و مورد توجه قرار بگیرد.
در این خصوص معاون وزیر بهداشت اظهار کرد: ما به همین دلیل و برای شنیدن درخواست ها و مشکلات در اینجا حضور داریم. در خصوص تجهیزات هیچ جای نگرانی وجود ندارد، منتظر هستیم دانشگاه لیست تجهیزاتی به ما بدهد تا تامین شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

پرستار
Iran, Islamic Republic of
عملکرد مسئولین در حد صفر ، چرا کلانتری از مشکلات کادر درمان نگفت
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1