تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۰۱
کد مطلب : ۴۲۴۵۸۷
در نشست ستاد کرونای استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور معاونان وزیر؛

معاون وزیر خطاب به مسئولان کهگیلویه و بویراحمد: بهداشت و درمان تلاش کند نیروهایش دچار فرسایش نشود/ کودکان و نوجوانان گروه خطرناکی که عامل انتقال ویروس هستند

۱
۰
معاون وزیر خطاب به مسئولان  کهگیلویه و بویراحمد: بهداشت و درمان تلاش کند نیروهایش دچار فرسایش نشود/ کودکان و نوجوانان گروه خطرناکی که عامل انتقال ویروس هستند
کبنا ؛نشست ستاد کرونای استان کهگیلویه و وبویراحمد امروز چهارشنبه با حضور معاونان وزیر بهداشت، استاندار کهگیلویه و بویراحمد، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و دیگر مسئولان استانی برگزار شد.
به گزارش کبنا، در این نشست دکتر قاسم جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت به سخنرانی پرداخته و گفت: فعالیت سنگینی که در کل کشور انجام شد نتیجه کار جمعی است، مسائل اجتماعی و کنترل و مدیریت رفتارهای اجتماعی این بیماری سنگین تر است، این ویروس حوزه های اجتماعی اقتصادی، بهداشتی بسیاری از کشورها را متاثر کرد.
وی گفت: برخی از همسایه های ما آمارهای بالایی دارند ولی گزارش نمی کنند، اینکه در کشور ما با سرعت سیستم آزمایشگاهی را راه اندازی کرد و صادقانه گزارش ها داده می شود جای تقدیر دارد
جان بابایی اظهار کرد: برای انکه کشور موفق شود عوامل متعددی وجود دارد که به عنوان درس آموخته و تجربه به آن می نگریم، توجه مسئولین به حساسیت موضوع اهمیت زیادی دارد که در راس این بحران مقام معظم رهبری، با تمهیداتی که داشتند تیم کادر درمانی را همیشه احیا نگه داشته اند.
وی در خصوص رعایت پروتکل ها در ایام محرم گفت: مقام معظم رهبری خودشان را مکلف به رعایت پروتکل های بهداشتی دانستند و همه را به رعایت دستورات و پروتکل های ستاد کرونا ارجاع دادند.
جان بابایی بیان کرد: رهبری و اداره بحران در کشورها متفاوت است و این در موفقیت یا عدم موفقیت تاثیرگذار است، در کشور ما همه عوامل از بالاترین سطوح تا پایین ترین سطوح، همه بصورت تیمی و جمعی همراهی کرده اند.
معاون وزیر گفت: فرهیخته ترین منابع انسانی پزشکی را در ایران داریم. منابع انسانی ما توانسته است با وجود کمبود تختی که داریم بهم ریختگی و بحران را مدیریت کند.
جان بابایی گفت: به هیچ قیمتی نباید اجازه دهیم مرگ و میر افزایش پیدا کند، چون آسیب غیر قابل جبرانی است، مهمترین هدف ما باید کاهش مرگ و میر باشد، این تیپ ویروس یا خود به خود تغییر ساختاری می دهند و ضعیف می شوند و یا باید واکسن برای آن کشف شود و ایمنی پیدا کنیم.
جان بابایی گفت: مهمترین عامل مدیریت و کاهش مرگ و میر در کشور و در تمام دنیا منابع انسانی و نیروی درمان و کادر پزشکی است. برای اینکه سفید بمانیم باید سختی ها را داشته باشیم، باید مراسمات و تجمعات خیلی مدیریت شوند، آسیب پذیرترین افراد ما سالمندان و افراد با بیماران زمینه ای هستند که باید مدیریت و مراقبت شوند.
وی با بیان اینکه کنترل حلقه های بیماری عامل مهمی در کاهش این بیماری است گفت: کودکان و نوجوانان گروه خطرناکی که عامل انتقال ویروس هستند که عموما بدحال نمی شوند، و علامت دار نمی شوند، ولی ممکن است ویروس را انتقال دهند. پس هم باید حلقه های بیماری را کنترل کنیم و هم باید مراقب افراد و سالمندان باشیم.
جان بابایی اظهار کرد: بهداشت باید خیلی وقت بگذارد تا شرایط را حفظ کند، بیماریابی را به دقت انجام و ادامه بدهد، لازم است تیم مراقبتی بسیار فعال باشد، در دل روستا، در محلات، از تمام ظرفیت های بسیج و سپاه استفاده شود. در روستاها دهیار، شورا و بهورز، تیم مراقبتی در روستا را تشکیل می دهند. به عنوان افرادی هستند که مراسمات و رفت و امدها را کنترل کنند، و بر قرنطینه ها نظارت می کنند.
وی افزود: در شهرها و محلات، کارشناسان مراقب سلامت داریم، از نیروهای بسیج و مساجد استفاده کنیم، اگر مراقبان سلامت عاملان انتقال ویروس را رصد کنند، حلقه بیماری شکسته می شود.
معاون وزیر با بیان اینکه باید انرژی تان را روی گروه های آسیب پذیر بگذارید گفت: گروه های اسیب پذیر ما خانم های باردار و سالمندان هستند و نباید بگذاریم این افراد فوت کنند، خانم های باردار شرایط ایمنی ضعیفی دارند.
وی گفت: بهداشت و درمان باید تلاش کند تا نیروهایش دچار تحلیل و فرسایش نشود، عامل اصلی شکست در بیمارستان ها نیروی انسانی هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما

پرستار
Iran, Islamic Republic of
عامل اصلی شکست نیروی انسانی است ! نیروی انسانی با شیفتهای طاقت فرسا و ۱۸ ماه عقب افتادگی کارانه و اضافه کار ، دریغ از یک‌ ریال حق کرونا
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1