تاریخ انتشار
شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۰۳
کد مطلب : ۴۲۴۴۰۸
در جلسه نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد با وزیر کشاورزی چه گذشت؟

نشست «موحد» و «روشنفکر» با وزیر جهاد کشاورزی

۱۷
۰
نشست «موحد» و «روشنفکر» با وزیر جهاد کشاورزی
کبنا ؛نشست مجمع نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد با وزیر و معاونان وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد.
مهدی روشنفکر نماینده مردم بویراحمد، دنا و مارگون
در این نشست، اظهار داشت: این استان به لحاظ ویژگی‌ها و تنوع آب و هوایی و دارابودن منابع آبی بسیار باارزش دارای ظرفیت‌ها بالقوه فراوانی در بسیاری از زیر بخش‌های مختلف بخش کشاورزی از جمله باغبانی و توسعه باغات در اراضی شیب دار، شیلات و آبزی پروری، دامپروری و تولید گیاهان دارویی است.
 وی عنوان کرد: با توجه به آمار بالای بیکاری در این استان و وجود این پتانسیل‌ها می‌توان با سرمایه گذاری در این زیر بخش‌ها زمینه توسعه این فعالیت‌ها و در نهایت اشتغال بسیار بالا را فراهم کرد.
 روشنفکر با اشاره به تهیه سند توسعه گیاهان دارویی در استان و موافقت معاون علمی رئیس جمهور، ادامه داد: ضروری است استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان پایلوت تولید گیاهان دارویی در کشور معرفی و برای تکمیل زنجیره تولید و ایجاد صنایع فرآوری و جلوگیری از خام فروشی این محصولات تسهیلات ویژه در اختیار متقاضیان قرار گیرد و مشوق‌های لازم برای سرمایه گذاری در این بخش ایجاد شود.
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000424/nf00424408-3.jpg
وی بیان کرد: تأمین اعتبار برای اجرای شبکه 3 پتانسیل‌ها و پروژه‌های در دست اجرا در سطح استان که شامل پروژه‌های تأمین آب اراضی روستاهای بن زرد، گندی خوری، توت نده، احمد غریب، سمرون، دشتک میمند، دروهان و نقاره خانه و تأمین اعتبار لازم برای اجرای سیستم‌های نوین آبیاری (شبکه 4) در این اراضی و ایجاد سدهای خاکی به میزان حدود 10 هزار هکتار به مبلغ یک هزار میلیارد ریال که با بهره برداری از این پروژه‌ها می‌توان زمینه اشتغال بیش از 3000 نفر را بصورت مستقیم فراهم کرد.
 روشنفکر خاطرنشان کرد: با توجه به وجود بیش از 20 هزار هکتار اراضی مستعد برای توسعه باغات در اراضی شیب‌دار در شهرستان‌های سردسیری استان اعتبار لازم تخصیص داده شود و سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور همکاری لازم را در این زمینه داشته باشد و با عنایت به حجم بالای روان آب‌های در این استان و حفظ اراضی مستعد و با ارزش کشاورزی و تغذیه آبخوان‌ها اعتبارات لازم برای اجرای پروژه‌های آبخیزداری تخصیص داده شود.
 وی ادامه داد: با توجه به مشکلات بسیار زیاد مردم این استان در زمینه تداخل اراضی منابع ملی با اراضی زراعی آیین نامه اجرایی ماده 54 قانون رفع موانع تولید (رفع تداخلات اراضی منابع ملی و دولتی و اشخاص) به سازمان جهاد کشاورزی استان اعلام ولی متاسفانه بدلیل سهل انگاری این قانون بسیار باارزش برای حل مشکلات کشاورزان به خوبی اجرا نشده و روند فرسایشی و حرکت لاک پشتی را طی می‌کند تا جایی که در شهرستان دنا حتی یک پلاک به مرحله اجرایی نرسیده درصورتی‌که با اجرای به موقع و سریع این قانون و بکارگیری نیرو و امکانات موجود می‌توان بسیاری از مشکلات کشاورزان این منطقه را یکبار برای همیشه برطرف کرد.
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000424/nf00424408-1.jpg
نماینده مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون قطب باغبانی استان و جنوب کشور بوده متاسفانه باغداران منطقه مجبور هستند که محصولات خود را با قیمت پایین به فروش برسانند، در صورتیکه با احداث صنایع تبدیلی و تکمیلی در بخش کشاورزی از قبیل احداث سردخانه و ایجاد کارخانه چیپس میوه و صنایع وابسته می‌توان به باغداران منطقه کمک کرد.
روشنفکر با بیان اینکه بیش از 90 درصد واحدهای پرواربندی بره، 50 درصد پرواربندی گوساله، 40 درصد مرغداری‌های گوشتی و 30 درصد گاوداری‌های صنعتی استان غیر فعال و راکد هستند، افزود: تاکنون جهاد کشاورزی برنامه مدون و پیگیری خاصی برای فعال کردن این واحدها نداشته و از ظرفیت این واحدها برای تولید و ایجاد اشتغال توجه نشده است.
 حجت‌الاسلام سید محمد موحد نماینده کهگیلویه، بهمئی، لنده و چرام نیز با اشاره به پروژه‌های نیمه تمام در بخش آب و خاک در این حوزه انتخابیه، گفت: انتظار می‌رود وزیر جهادکشاورزی در زمینه تخصیص اعتبار از محل منابع متمرکز برای تسریع در روند اجرایی این پروژه‌ها همکاری کند.
  در این نشست مقرر شد هیئتی متشکل از بخش‌های مختلف وزارت جهاد کشاورزی برای بررسی مسائل و مشکلات حوزه کشاورزی عازم کهگیلویه و بویراحمد شده و با حضور مجمع نمایندگان و مسئولان و متولیان امر بررسی‌های لازم صورت گیرد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
ای خدا سی روشنفکر بو
United States
درود بر این همت جهادی و درود بر این خستگی ناپذیری بی پایان
United States
جای تمجید داره این همه پی گیری و تلاش. انشالله موفق باشین
United States
همکاری دونماینده بسیار جای امید به آینده داره
۹۸
Iran, Islamic Republic of
آب معدنی و موز و صحبت بیفایده و جلسه تمام.
خروجی صفر.
United States
خبرزدن شما طوری نوشتید که موحد فقط شنونده بوده...متاسفم برای شرح خبرتون
باشتي
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر نماينده بويراحمد ،واقعا نوع نگاه ايشون به پتانسيل هاي حوزه ش عاليه اگر بشه اب هاي سطحي ورودخانه هاي بشار وخرسان به مصرف باغداري زمين هاي پاتاوه سي سخت سرچنار وميمند رساند بزرگترين انقلاب در حوزه توسعه كشاورزي واشتغال انجام داده اخسنت به راه تون ادامه بدين
Iran, Islamic Republic of
به نام دیگران کامنت گذاشتن قدیمی شده
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
خدا شکرش د ماسک سر دهنش
امیر
Iran, Islamic Republic of
جناب دکتر روشنفکر صحبت های علمی و آماری جنابعالی حکایت از دو موضوع دارد:
اول اشراف کامل بر معضلات که جای بسی خرسندی است
دوم حضور مشاوران توانمند در کنارتان.
درود بر شما و توفیق رفیق راهتان
تود
Iran, Islamic Republic of
حتما با موحد باید بری
منصف
United States
درود خدا بر دکتر روشنفکر از بیان مطالب مشخص است که ایشان اشراف کامل به مسائل و مشکلات بخش کشاورزی دارد. جای خوشحالی است و امید است که با پیگیری ایشان این موارد حل شود
علی
United States
متاسفانه سازمان جهاد کشاورزی استان از بی برنامه بودن.شده بطوریکه اگر یکبار ارباب رجوع گذرش به این سازمان عریض و طویل بخوره همه چیز براش مشخص میشه. جای تاسف است و وزیر محترم هر چه سریعتر باید وضعیت مدیر این سازمان را تعیین تکلیف کند. قطع به یقین با وجود مدیران فعلی پیشرفت خاصی در کشاورزی حاصل نخواهد شد.
United States
متاسفانه در روزهای اخیر با بی مدیریتی مسئولین جهاد کشاورزی روز به روز بر حجم مشکلات کشاورزی اضافه می شود . خشک شدن صد هکتار از باغات انار رودشتی، تجمع گلخانه داران جلوی استانداری، راکد بودن اکثر واحدهای و طرح های دامپروری و خیلی از مشکلات دیگر. امان از بی مدیریتی که دودش به چشم کشاورزان مختلف خواهد رفت
تفحص
United States
از سایت وزین کبنا خواهشمند است به بحث استخدام های فله ای در چهار ماه گذشته در سازمان جهاد کشاورزی در واحد امور اراضی که بدستور مدیر کل سازمان در قالب نیروهای شرکتی جذب و بکارگیری شدند گزارش تهیه کند. تعداد این نیروها ۷ نفر هستند که می توانید لیست آنها را کارکنان امور اراضی بگیرید. چرا فرصت جذب و بکارگیری برای همه افراد یکسان نیست. چرا آزمون برگزار نمی شه.
دامدار
Iran, Islamic Republic of
بنده طی چندسال گذشته بامجور جهاد ساختم و سالانه با نظارت جهاد تمدید مکردم حالا خداوکیلی بروید ببینید برای تمدید چه راه پرپیچ خمی جلوی یه دمدار گذاشته ان نمدانم واگذار کردن به بخش خصوصی برا تمدید 600هزارتومان فقط هزینه ناظرشده بگو باش بنشین سر صندلی تا من دام نگه کنم بعدش بفروشم بیام بزنم جیب شما واقعا افتزا افتزا خواهشنا به گوش اونا که می خواند تمدید کنند برسان تا با هم بر علیه ای روال اعتراض کنیم
احمد
Iran, Islamic Republic of
درود بر همه خوانندگان و جناب روشنفکر
در متن گزارش به جمله زیر برخوردم:
نماینده مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون قطب باغبانی استان و جنوب کشور بوده.....
ظاهرا نماینده محترم از وسعت و سطوح زیر کشت باغات چه سردسیری و چه گرمسیری استان‌های دیگر جنوبی از جمله فارس اطلاعی نداشته اند که بویراحمد، دنا و مارگون را قطب کشاورزی جنوب معرفی کرده اند
باغات انگور شهرستان دنا در مقابل باغات انگور منطقه دشمن زیاری بسیار اندک و غیر قابل مقایسه می باشد ولا غیر
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1