تاریخ انتشار
شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۱۹
کد مطلب : ۴۲۴۴۰۴
آخرین آمار مبتلایان کرونا در کشور طی 24 ساعت گذشته؛

۱۶۱ فوتی کرونا در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته / کهگیلویه و بویراحمد هم‌چنان در وضعیت هشدار

۰
۱۶۱ فوتی کرونا در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته / کهگیلویه و بویراحمد هم‌چنان در وضعیت هشدار
کبنا ؛سخنگوی وزارت بهداشت موارد ابتلا و فوتی ناشی از کووید - ۱۹ در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته را اعلام کرد و گفت: تنها نقطه سبز کشور و بدون بیماری کرونا در جزیره ابوموسی بود که متاسفانه در هفته گذشته به نقطه زرد یعنی با خطر متوسط بیماری تبدیل شد.
به گزارش کبنا و به نقل از ایسنا، دکتر سیماسادات لاری گفت:  از دیروز تا امروز ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۲۴۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۹۴۳ نفر از آنها بستری شدند.
وی ادامه داد: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۴۱ هزار و ۷۰ نفر رسید.
لاری گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۶۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۹ هزار و ۴۹۲ نفر رسید.
وی افزود: خوشبختانه تا کنون ۲۹۵ هزار و ۶۳۰ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.
به گفته وی، ۳۹۱۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.
لاری ادامه داد: تا کنون دو میلیون و ۸۳۶ هزار و ۲۵۲ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.
وی درباره استانهای در وضعیت قرمز بیماری گفت: استانهای مازندران، تهران، قم، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند.
لاری گفت: همچنین استان های فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.
سخنگوی وزارت بهداشت همچنین در توضیح وضعیت استان هرمزگان گفت: در این استان خیز ضعیف بیماری را در اسفند ماه و خیز متوسط را در فروردین ماه سال جاری داشتیم و متاسفانه از نیمه دوم اردیبهشت شاهد خیز شدید در ابتلا و بستری ناشی از کرونا در اغلب شهرستانهای این استان هستیم؛ به طوری که در روزهای پایانی خردادماه تعداد موارد ابتلا و بستری در این استان به بیشترین میزان خود از زمان شیوع بیماری رسید.
وی ادامه داد: با همکاری مردم در رعایت پروتکلهای بهداشتی، تلاش کادر بهداشت و درمان و حمایت ستاد استانی، از هفته اول تیر ماه نمودار ابتلا و بستری در این استان روند نزولی به خود گرفته، اما علیرغم این روند کاهشی، در برخی شهرستانهای استان وضعیت شیوع بیماری همچنان حساس و شکننده است؛ به طوری که در هفته گذشته دو شهرستان به شهرستانهای در وضعیت قرمز آن اضافه شد و به این ترتیب در حال حاضر پنج شهرستان کیش، پارسیان، جاسک، قشم و میناب در وضعیت قرمز بیماری هستند و بندرلنگه نیز در وضعیت هشدار قرار دارد.

۵ ویروسی که خطرناک‌تر از کرونا هستند

وی همچنین گفت: تنها نقطه سبز کشور و بدون بیماری کرونا در جزیره ابوموسی بود که متاسفانه در هفته گذشته به نقطه زرد یعنی با خطر متوسط بیماری تبدیل شد.
لاری ادامه داد: میانگین استفاده از ماسک در استان هرمزگان بیش از 87  درصد است و بیشترین میزان رعایت پروتکلهای بهداشتی در بیمارستانها و داروخانه ها و کمترین میزان آن در پایانه های مسافری درون شهری و آرامستانها است. درخواست داریم تا هموطنان در این استان با اهتمام بیشتر در رعایت پروتکل ها و استفاده جدی تر و از ماسک را داشته باشند تا به این ترتیب تداوم روند کاهشی در موارد ابتلا و بستری و نهایتا خروج شهرستانهای این استان از وضعیت قرمز و هشدار را شاهد باشیم.
وی همچنین از هموطنان خواست تا از هر گونه سفر غیرضروری به ویژه به شهرستانهای قرمز این استان خودداری کنند.
سخنگوی وزارت بهداشت ضمن خداقوت به کادر بهداشت و درمان و جهادگران عرصه سلامت که متحمل زحمات و سختی های فراوانی در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا هستند، گفت: مطمئنا رشادت های این عزیزان در تاریخ مرز و بوم کشور ماندگار خواهد بود و امیدواریم با رعایت اصول سه گانه فاصله گذاری اجتماعی، شست و شوی مرتب دستها و استفاده از ماسک شاهد شکست زنجیره انتقال بیماری در کشور باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1