تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۵۷
کد مطلب : ۴۲۴۱۷۹
در جمع خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

توصیه‌های نماینده ولی فقیه در سپاه فتح به رسانه‌ها

۰
توصیه‌های نماینده ولی فقیه در سپاه فتح به رسانه‌ها
کبنا ؛آئین تجلیل از خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد با حضور فرمانده سپاه فتح و نماینده ولی فقیه در سپاه در محل کنگره شهدای استان برگزار شد.
به گزارش کبنا، حجت‌الاسلام سیروس حکمتی‌نیک در جمع خبرنگاران با تبریک عید غدیر و ۱۷ مرداد روز خبرنگار گفت: ۱۷ مرداد روز کسانی است که در تبیین آموزه‌های الهی قلم‌زنی می‌کنند از نگاه آموزه‌‌های الهی و دین اسلام اصحاب رسانه در سطح افزایش آگهی مردم نقش دارند و  رسانه‌ها، جراید مطبوعات، رسانه ملی و رادیو در ارتقا بخشید و ارتقا اموزه‌های الهی نقش دارند.
مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: وقتی نظام حاکم، اسلامی است خبرنگاران هم باید در این وادی و در تراز انقلاب اسلامی باشند و متناسب با ائیدولوژی حاکم بر جامعه قلم بزنند.
وی با اشاره به رعایت اخلاق حرفه‌ای در رسانه‌ها گفت: اخلاق در روزنامه و قلم‌زنی باید سرلوحه باشد، قلم زدن و اطلاع‌رسانی هنر است و هنر هم دمیدن روح در کالبد انسان است خبرنگار باید روح تعهد را در جامعه بدمد و اگر موفق شد نشان می.دهد اخلاق را رعایت کرده است.
وی خطاب به رسانه‌ها گفت: بر همین اساس یکسری اصول و خط‌مشی در آموزه‌های دینی به چشم می خورد که رعایت این اصول برای شما خبرنگاران ضروری است.
این مسوول با بیان اینکه اولین موردی که رسانه‌ها به عنوان اخلاق رسانه‌ای باید مدنظر داشته باشند، خاطرنشان کرد: نظام سیاسی ما اسلامی دینی و الهی است لذا خبرنگاران به ترویج و نشر معارف اسلامی بپردازند.
حکمتی‌نیک خاطرنشان کرد: دومین اصلی که نیاز است رسانه‌ها مورد توجه قرار دهند دعوت به وحدت و پرهیز از تفرقه در جامعه اسلامی و چندگانگی است.رسانه‌ها باید قبایل، مذاهب و نگرش متفاوت را به وحدت تبدیل کنند. دعوت به وحدت خط قرمز رسانه است.
مسوول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد شیوایی و رسایی پیام را سومین مورد مورد توجه رسانه‌ها دانست و گفت:  مطلبی که رسانه‌ها به مخاطب می‌رسانند باید رسا، شیوا باشد و از فصاحت و بلاغت برخورد باشد.
این مسوول تصریح کرد: نکته چهارمی که رسانه‌ها باید مورد توجه قرار دهند اینکه حقوق مادی و معنوی کسانی که قرار است مطالباشان را منعکس کنند رعایت شود و از نشر مطالب و مباحثی که سبب ضایع شدن صاحب خبر و بی‌احترامی به حقوق مادی و معنوی شود بپرهیزیم چراکه اخلاق را رعایت نکردیم.
حکمتی‌نیک با اشاره به اینکه پرهیز از اشاعه منکر مورد توجه رسانه‌ها باشد، گفت: خبرنگار نباید منکر را جای معروف انعکاس دهد که در فضای مجازی چنین چیزی دیده می‌شود و مطالبی به چشم می‌خورد که می‌شود نشر اکاذیب و ترویج منکرات.
وی با اشاره به اینکه رعایت اصول مربوط به حدود و سرور نظام اسلامی دیگر موردی است که باید مورد توجه باشد، عنوان کرد: نوع نظام ما اسلامی است لذا اصول حفاظتی و امنیتی کشور باید رعایت شود برخی اخبار سری،  محرمانه و فوق محرمانه است و خبرنگاران هم باید این را رعایت کنند که در همه کشورها چنین مواردی وجود دارد.
مسوول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تبیین و نشر و دکترین اسلامی مورد توجه اصحاب رسانه باشد، گفت: ولی فقیه در راس جامعه اسلامی است و تدابیر معظم‌له دکترین جامعه اسلامی محسوب می‌شود و باید انتشار داده شود لذا خبرنگاران وظیفه دارند به تبلیغ منویات و فرمایشات حاکم اسلامی بپردازند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه خبرنگاران اخلاق حرفه‌ای را رعایت کنند؛ افزود: رسانه‌های استان در خصوص دکترین مقاومت چقدر کار کرده‌اند؟ و چقدر به بیانیه گام دوم انقلاب پرداخته‌ایم؟ چقدر در فضای رسانه‌ای در خصوص گام دوم انقلاب قلم‌زنی شد و رسانه‌ها برای سبک زندگی اسلامی چه کاری کرده‌اند؟
وی ادامه داد: در این روزهای کرونایی چقدر در خصوص جلوگیری از اسراف و کمک مومنانه نوشتیم و به بیانات رهبری در این خصوص پرداختیم البته منویات رهبری باید با لطافت و سبک خاصی منتشر شوند.
وی از رسانه‌ها خواست به موضوع شعار سال و موانعی که اجازه جهش تولید نمی‌دهند ورود کنند، و در خصوص ظرفیت‌های استان برای تحقق جهش تولید قلم بزنند.
وی خاطرنشان کرد: انتقاد سازنده در جای خود محفوظ است بیان کاستی‌ها و آنچه مسوولان نمی‌بینند اما شما می‌بیند برای مردم ارزشمند است اما انتقاد هم سبک خاصی دارد تا خبر مورد استقبال مردم واقع شود.
وی در پایان با بیان اینکه رسانه‌های معاند، درپی دزدیدن فرهنگ اسلامی ایرانی ما هستند، خاطرنشان کرد: رسانه‌ها به این حوزه ورود پیدا کرده و اطلاع‌رسانی کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1